gbox_leden



Bobři v Norsku

Z Čech přes Německo, Dánsko a Švédsko do nádherného Norska a zpět.

Kapitoly článku

Norsko 2012

Uběhl další rok spřádání plánů.
Po loňské návštěvě dánských Vikingů v jejich zemi,se tentokrát rozhodujeme,že se vydáme ještě více na sever - do Norska.
Následují další 3 měsíce slaďování dovolených,plánování tras,kempů a zajímavostí k navštívení,prostě klasický koloběh před dovolenou na motorkách.

V polovině července máme všechno pohromadě,vyměněné peníze a můžeme vyrazit.
Budeme stanovat jako vždy v kempech,takže si povezeme vše sebou na motorkách.
Jídlo budeme nakupovat postupně po cestě,sebou vezeme jen trochu na cestu a prvních pár  snídaní a večeří.

Nadchází chvíle,kdy vše potřebné mizí uvnitř báglů a kufrů a tyto jsou v předvečer výjezdu nasazeny a upevněny na stroje. Ještě upevnit nezbytné vlajky a jsme připraveni.
Trochu nám kalí radost drobná nehoda při balení,když Jr.spadne motorka ze stojánku…
Naštěstí pád zpomalí jak Jr.,tak i naložené bágly a tak se jen ohýbá páčka brzdy na pravé rukojeti řidítek,jinak se nic nestalo.

Jak se laskavý čtenář dále dočte,tentokrát se nám „veselé“ zážitky nevyhýbaly.
Vydat tento cestopis knižně,bude mít nejspíše název – Bobrvančině příhody na cestě Norskem.


21.7.2011 – den 1. – Brandýs nad Labem (CZ) – Aller-Leine-Tal kemp u  Hannoveru (D) 561km / 8 hodin.

Adresa kempu: Camping-Aller-Leine-Tal, Marschweg 1, 29690 Essel-Engehausen,
www.camping-aller-leine-tal.de

Vstáváme v 8 hodin a odjíždíme v 9 hodin,což je na nás docela slušný čas.
Na cestu se opět vydáváme v sestavě:
- Martin Bobrvan Jr. s přítelkyní Lucií – Honda CB 1300         (r.v.2001)
- Iva Bobrvanka                                    -  Yamaha Virago 535   (r.v.1996)
- Fanda Bobrvan                                   -  Yamaha Virago 1100 (r.v.1999)

Na první pumpě,ještě v Brandýse nad Labem,dotankováváme až po okraj nádrží a míříme na sever.

Počasí nám přeje,je polojasno a teplota okolo 14 stupňů už takhle ráno. Po cestě jeden z ukazatelů na D8 tvrdí,že je minus 26C !!,ale rozhodneme se ho ignorovat  a pokračujeme podle plánu.
Tentokrát jsme změnili uložení báglů a Bobrvan Jr. má dokoupený zadní nosič,takže už nemáme tak nevzhledné velké hromady,jako vloni.
Po hodině zastavujeme na poslední české pumpě,dotankováváme a po dámské čůrací pauze opět vyrážíme po A17 na Drážďany a A4/A14 na Lipsko.
Pauzy jsou jen na průběžné tankování a tak nás zastavuje až kolona na uzavřené dálnici u Magdeburgu.kde na dálnici přistává Medicopter,aby naložil pacienta. Řidiči stojí po okrajích svých pruhů,takže je uprostřed krásná a široká cesta a nic nám nebrání projet až dopředu.
Projíždíme až na začátek fronty a sledujeme organizační cvrkot okolo vrtulníku.
Během necelé půl hodiny je vše vyřízeno a dálnice je opět otevřena a pokračujeme po A2 a A7 na Hamburg.
Jedeme a v pohodě dorážíme do našeho oblíbeného rodinného kempu a ubytováváme se.
Je příjemné,že nás domácí poznávají a ptají se kam letos jedeme. Bobrvan svou němčinou ze základní školy odpovídá a platí ubytování - cena za 2 stany,4 lidi a 3 motorky je 30Eur/noc.
V ceně je,stejně jako vloni, špičkově vybavené zázemí s volně tekoucí teplou vodou.
Za sousedy máme francouzské manžele na 2 obrovských HD,kteří postavili stan 3x4m,mají matrace,vařič,stolek i židle .. asi mají větší nosiče na bágly .
Večeříme ze svých zásob a probíráme další dny……



22.7. – den 2. – Aller-Leine-Tal (D) - Kobenhavn (Kodaň) (DK) -  586 km / 7,5 hodiny

Adresa kempu: Danhostel IshojStrand, Ishoj Strandvej 13,2635 Ishoj,
www.ishojhostel.dk

Odjíždíme v půl 10 po snídani u stanů z vlastních zásob. Je polojasno +15C.
Vyrážíme po A7 / E45 na Hamburg,Flensburg a pak měníme silnici na E20 směr Odense,Kodaň,kde budeme spát ve známém kempu,jako vloni.
Opět pauzírujeme jen při tankování a cesta ubíhá v pohodě.
Dokonce ani není snížena rychlost pro přejetí mostu přez umělý kanál spojující Kiel a deltu Labe - Nord Cutsee. Dnes je povoleno 100km/hod.
Po přejetí mostu se začíná oteplovat a kilometry již známou krajinou zdárně naskakují.
Vjíždíme do Dánska a pokračujeme v pohodě do cíle naší dnešní etapy blízko Kodaně.
Dorážíme do kempu Ishoj v 17 hodin při + 25C ač zůstává i nadále polojasno.
Stejně jako vloni organizuje Bobrvanka,kde mají stát na prázdné trávě kempu naše stany.

Po kratším odpočinku jdeme k Turkům do Tulipu na večeři a žrout Bobrvan dojídá kromě svého Big burgeru s hranolky i po ostatních…
 

V půl 8 opět jsme u stanů a opět rozebíráme,co zítra.

Zítra přejedeme Oresund po mostě a následně vjedeme do Švédska.

Švédsko jen projedeme a měli bychom spát na Norské straně hranice.
Ještě rozhodujeme,že mýto na mostě zaplatíme v DKK (možnost je dánské koruny,švédské koruny nebo eura).


23.7. – den 3. – Kobenhavn (Kodaň) (DK) – Utne (NOR) – 569km / 8,5 hodiny

Adresa kempu:  Utne Camping ,Desideriasvei 41, 1719 Greåker
www.utnecamping.no

Ráno si užíváme slunečné počasí a pomalinku snídáme a balíme.
Vyjíždíme v 10 hodin a po chvilce přejíždíme první placený most do Kodaně v úplném bezvětří a tak máme klid si prohlédnout moře a lodě hluboko pod sebou.
Vjíždíme do tunelu pod letištěm a plynule najíždíme na most přes Oresundskou úžinu.
Zde již fouká malinko více,ale stále je to v pohodě. Těsně před pobřežím z moře vyčnívá bok potopené rybářské bárky.

Platíme mýto (165 DKK/23Eur/SEK) a vjíždíme do Malmo.

Stáčíme se na severozápad směr Goteborg a uháníme po dálnici E20.
A pak začíná série letošních událostí,které nám okamžitě připomenou,že je nutné být neustále ve střehu a připraven….
Protože ve Švédsku jsou čerpací stanice umístěny mimo dálnici (cca 500m-2km),máme vytipovaná místa,kde budeme tankovat.
Jenže pár kilometrů před plánovanou pumpou,dochází Bobrvance při předjíždění kamionu benzín. Naštěstí zvládá následující manévr a zastavujeme na dálnici u krajnice.
I když projíždějící kamiony vytváří vzduchové nárazy pěkné síly,podaří se přečerpat z Jr.nádrže (vozíme ruční pumpu) palivo k Bobrvance a po krátkém zdržení jedeme k naplánované pumpě.
Bojujeme se skutečností,že berou pouze platební karty a ne hotovost,ale daří se nám natankovat z Bobrvančině karty (letos si pamatuje PIN).
Druhá čerpací stanice po cestě už umí i platbu v hotovosti,takže jsme v klidu.
Ovšem na třetí pumpě musí dát Bobrvan do zástavy řidičák a až potom nám usměvavá dívenka z obsluhy odblokuje stojan.
Po platbě dostáváme řidičák zpět a vyrážíme dál.
Útočí na nás déšť a tak sjíždíme k místnímu nákupnímu centru,kde se po jednou ze střech pumpy oblékáme do nepromoků a jedeme po E6 směr Oslo.
S údivem sledujeme stovky aut,které se tlačí na ucpané kruhové objezdy a příjezdy k parkovištím a tisíce domácích - všichni chtějí nakoupit !! Zřejmě je to jediné nákupní centrum v okolí.
Dojíždíme k další mýtnici,tentokrát přes Svinesundskou úžinu a naopak nemusíme platit na dalším mostě (projíždíme volnou zónou pro předplatitele) a jsme v Norsku.
Po pár desítkách kilometrů v dešti se počasí umoudřuje a přestává pršet.
Sjíždíme z dálnice a po místní komunikaci č 118,se kousek vracíme do kempu.
Recepční nás s úsměvem vítá a s údivem komentuje,že jsme z Česka. Ale neváhá a omračuje nás (hrdé na pár slov ve švédštině v Bobrvanově podání) svým „děkuji mnohokrát“ ve velice slušné češtině.
Kemp sám leží těsně vedle dálnice a nemá restauraci a ni prodejnu potravin.Jen pár sušenek či zmrzlinu je možno koupi na recepci.
Kemp sám,je zajímavě řešený s velkou vikingskou scalou (dřevěnou budovou) na nejvyšším místě kempu uprostřed (společenská místnost s kuchyní) a okolo postaveným zázemím.

Stavíme stany za hliněný val,který nás bude (snad) chránit před silným větrem,který neustále,vane. Je zataženo a +18C.

Večeři připravujeme ve scale a po návštěvě zázemí (horká voda na mince 10NOK),zalézáme do spacáků ve stanech. Venku pobíhají švédské a norské děti jen v trenkách a do půl těla – samozřejmě bosé !

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (21x):


TOPlist