Nové: Vyzkoušejte aplikaci Motorkáři.cz včetně sekce BAZAR.

Elefantentreffen 2009

Každý muslim by měl alespoň jednou za život vykonat pouť do Mekky. Motorkáře zase každou zimu láká vyrazit si na zimní sraz Elefanttreffen na německé straně Šumavy. A po letošní premiéře můžu potvrdit, že to určitě stojí za to. Každému doporučuji tam alespoň jednou zajet nasát atmosféru zasněženého horského údolí přecpaného motorkami, sajdkárami, stany a stovkami ohňů, u kterých se ve dne i v noci mohutně popíjí a kecá o motorkách.

Do údolí v lesích poblíž vesnice Solla je to z hranic asi 50 km, z Prahy celkem asi 230 kilometrů - to je vcelku kousek. V redakci jsme proto dostali nápad si cestu trochu okořenit. U firmy Motorent jsme si domluvili zapůjčení dvou pitbajků Sachs, na které jsme namontovali držák na GPS Garmin Oregon, nacpali jsme věci a spacáky do batohů, stan přibalili Markovi na doprovodného TransAlpa a v pátek ráno vyrazili do mrazu. Popis jízdních vlastností a výkonů pitbiků vám přineseme v samostatném testu. Předem ale prozradím, že si oba stroje vedly překvapivě dobře! Celou cestu zvládly bez problémů a stopětadvacítky na silnici dokázaly nabídnout slušnou rychlost 80 km/h po rovině a 60 do větších kopců. Ani s pohodlím to nebylo tak zlé, jen na tuhá sedla jsme museli vymyslet něco měkčího.
Cesta v teplotách slabě pod nulou byla rozdrobená na menší úseky, protože každých zhruba 50 km jsme museli tankovat pitbiky a rozmrazovat ruce či nohy. Kolem Strakonic jsme na pumpách začali míjet skupinky podobných nadšenců a také první sajdkáry. Pak přišly šumavské silničky a první sníh, no a po další hodině motání po germánské straně Šumavy jsme byli na místě.
Celkový dojem z celého srazu se jen těžko popisuje. Obrovské údolí je doslova nacpané motorkami, lidmi a stany - letošní čísla ještě nebyla zveřejněna, ale mělo by to být kolem 4 tisíc účastníků. V celém areálu je jen pár rovných míst a ta jsou samozřejmě už obsazená, takže nás čekalo hledání místa na stan, které by nebylo tolik z kopce. Při vjezdu na místo mě napadly dvě otázky, koho napadlo udělat kemp na tak hrozném místě, kde není kousek roviny, a jak je možné, že někdo povolil takovou akci nedaleko národního parku. Hluk z místa je díky neustálému odpalování dělobuchů a světlic obrovský a ani stovky motorek by naši ekologové jen tak nepřekousli. Inu je vidět, co dokáže tradice pořádání akce již od padesátých let.
Žádný organizovaný program, jaký je obvyklý u běžných MC srazů, se nekonal. Ale na Elefantech vám místo programu stačí pomalu si procházet celý areál a stále nevěřícně pozorovat, co vše jsou lidé schopní svařit a přidělat na motorky. Zvláště milovníci sajdkár si tady přijdou na své, protože sajdy tvoří více než polovinu z celkového počtu strojů. K vidění jsou ovšem stroje všeho druhu a snad kromě kapotovaných okruhovek (potkali jsme jen letošní CB1000) se taky setkáte opravdu se vším, dokonce i se záležitostmi, o kterých byste nikdy neřekli, že jsou možné.
Večer nezbývalo než nakoupit pár balíků dřeva po pěti éčkách a zabavit se sami vlastního u zdroje tepla a lihových tekutin. Jak to dopadlo, si asi dokážete představit sami. Obzvláště zajímavý byl pak odjezd z místa srazu - poměrně prudký kopec pokrytý ledem a udusaným sněhem se stal pro Transalpa na hladkých gumách osudný, takže se tlačilo a tlačilo. Tady musím pochválit naše pitbiky, které neměly s kopcem velké problémy.
Jak to tak bývá, zpáteční cesta se nesla v duchu nejrychlejšího možného přesunu, ale i tak jsme si neodpustili prohnat pitbiky v hlubokém sněhu, když nás na Šumavě zastihla menší vánice. Do Prahy jsme přijížděli za tmy a nebylo to nic příjemného. Bludičky, kterými pitbiky svítí, moc práce neodvedou a posez tak akorát proti světlometům aut v protisměru nebyl nic příjemného. Nezbývalo než držet plný plyn a koukat se na čáru na silnici. Vše se zadařilo a my jsme tak mohli po necelých pětistech kilometrech zaparkovat naše cestovní speciály opět na Vrbovce.