reline_unor



Berlín na otočku

Jeden krásný den jsem si udělal cestu do Berlína.

Kapitoly článku

5. 7. 2017 Suzuki GS 500e Směr Berlín, Německo

0. den

Po včerejší šestnáctihodinové směně jsem musel jízdu přesunout na zítra, spíše šlo o to, že se ozval zájemce na prodej pračky. Alespoň je nějaký časový prostor ke zkontrolování kapalin. S hrůzou jsem zjistil, že olej je těsně na minimu, tak jsem bez váhání dolil na full. V tento den probíhají ještě další úpravy jako umytí více nebo méně znečistěných částí, zkontrolování dalších kapalin a navoskování, aby se trochu líbila.
Jako výbavu na jednodenní výlet beru malý batůžek s pár nejdůležitějšími drobnůstkami. Přece jen nejdůležitější je, abych si vzal peněženku s kartou, telefon a foťák. Více mě moc nezajímá. Házím do batohu lékárničku a pro nouzi nějaké civilní oblečení. Nezapomenu na konzervičku tuňáka a půllitrovou PET lahev s vodou. Pro nouzi se také neobejdu bez šroubováku, kombinaček a lepící pásky.

Fakt je ten, že jsem měl jet už dnes a počasí není nic moc příznivé, i když to jistě může být i o

 

mnoho horší. Místy přeháňky a sluníčko si můžete tak maximálně nakreslit.
Večer ještě dotankuji plnou a ráno 3:30 vstávání, jede se na sever.         

Ráno
Dříve než kohout zakokrhal, dříve, zazvonil budík a já z postele vystřelil jak šíp. Problém vstát nebyl, větší problém by byl, kdyby se noc táhla ještě více. Po probdělé noci jsem se probral jak miminko, plný elánu a touhy po nových zážitcích. Jen co se mi dovařila voda na kávu, tak já už vysprchovaný a na sobě už kalhoty. Své holky jsem políbil a šel do garáže nastartovat.

4:00 Liberec
Ráno bylo jasné, ne moc chladné. Nastartoval jsem motorku a na poslední chvíli já zjistil, že nemůžu najít lékárnu, nu což se dá dělat, na to motorka nejezdí, snad se s tím němečtí policisté nějak poperou. Silnice se mi nabízeli prázdné a suché. V pohraničí se mi také vystavoval krásný východ slunce, byl to krásný pohled na červenou oblohu.
Cesta utíkala celkem svižně, po půl šesté už jsem se hlásil z Bautzenu své ženě.

Z Bautzenu bylo nutno použít GPS, když zrovna nebyl signál, tak mi nezbývalo, než vytáhnout co to šlo z mojí němčiny a zeptat se směr, jelikož město Hoyerswerda se blbě pamatovalo, ptalo se mi lépe na Cottbus. Chlápek na kole mi poradil správně. Já už si to jel přes krásné německé obce, kolem jezer, ze kterých vyzařovala přírodní spanilost. Když jsem spatřil ceduli Berlín 195 km, už nebyl problém s ničím.

Jenže, malá foto-zastávka mě neminula, tlačilo mě jít na malou. Posléze zhruba 100 km před Berlínem vidím ženu, nesoucí trojúhelník za auto, já se vrátil a té Němky zeptal, jestli můžu s něčím pomoc, i mě se přece může něco na cestě přihodit a moje dobré činy se mi vrátí. Žena řekla, že je vše v pohodě, že už si zavolala pomoc telefonicky. Dala mi jedno velké ‚danke schön‘ a já mohl jet dál.

Brouzdám si to dál s klidnými koly přes dominantní Německo, přejíždím na dálnici na Berlín. Tam se jelo krásně, i když sem-tam nějaké omezení, do hodinky už přijíždím na matoucí pětiproudovku, tam si jezdil každý, jak se mu jen zlíbí a já byl rád, že jsem mohl odbočit konečně na výjezd. V Berlíně stavím na první místě, kde šlo zastavit, píšu mé milé, že jsem dorazil v pořádku a mrkám na mapu, kde bych mohl najít nějaké ty nacistické památky. Já to nechal tak trochu náhodě, jel jsem směr centrum. Zastavuju u honosného kostelíku jménem American Church. Tam padlo pár fotek, s tím že s místníma, kteří do kostelu zrovna šli jsem prohodil pár slov, o tom odkud pocházím apod., nakonec mě navedli správně do centra. Přibližně půl hodinku projíždím krokem Berlínským centrem, motorku parkuju nakonec na chodníku kousek od Alexander Platz. Berlín je pro motorky velmi praktický, bezplatně se dá parkovat na kterémkoli chodníku, bez toho aniž byste dostali botičku nebo flastr. Okolí a pár památek já dokázal shlédnout během tří hodin. Nechtělo se mi nechat si ujít židovský památník, který byl kapku dál. Jinak, jako první se mi podařilo narazit na muzeum u řeky Sprévy, pár pěkných parníků, které tam projíždělo dávalo pocit, že Berlín má své kouzlo. Kousek dál poté Alexandrovo místo vynikalo krásnými fontánami. Tam mi nedali si odpočinout a abych neztrácel čas, tak jsem se ještě vydal na židovský památník, který byl přibližně 3 km daleko. V motorkářským se mi šlo celkem blbě, co se dalo dělat, pár puchýřů na mých nohách se udělalo. Na zpáteční cestě z památníku, jdu jinou cestou, jak já říkám, abych viděl víc a byla cesta zajímavější. Samozřejmě, že jsem se ztratil a nemohl najít motorku. Alespoň že já vyfotil místo, kde byla motorka zaparkovaná. Tak mi nezbylo nic víc než se ptát lidí, kde to slavný místo najdu. Lidi většinou nevěděli kupodivu, tak plán byl najít televizní věž u Alexandr Platzu. Tam už nebyl takový problém motorku najít. Pozvolným krokem ti jedu z Berlína směr dálnice, seru se tam asi hodinu, než vjedu na dálnici. Když jsem si nevěděl rady, zastavil jsem u jednoho strážníka, aby mi poradil. Měl vyholený knírek na Hitlera, taky dobrý, furt tam tím žijí. Po hodině ve městě motorka trochu utrápená věčným stání, jedu si to zpátky domu. Ještě Cottbusem zastavuji na odpočívadle, zjišťuji, zda jedu správným směrem, přes jaký že města to jedu, dalo práci si něco zapamatovat. Podařilo se mi zapamatovat názvy jako Hoyerswerda nebo Spermberk. V jedné mezi-obci vidím nápis restaurant, já hlad jako vlk, bohužel, sednu si a paní servírka mi přinesla pouze nabídku nějakých dortů. Tak nic. Jedu ti přes Lobendavu, vidím Donner. Mmmmm, říkám si, že by tam zapadl jak máslo. Bohužel, kartu neberou a já neměl dostatečnou hotovost. Ve frontě stojí Čech, který říká, zda nechci jeden koupit za koruny, já měl bohužel jen 2000,- Kč, takže mi prostě nebylo přáno. Raději už jsem to vzal domu. V Lobendavě se mi stalo, že jsem nechtěně přejel červenou. Ajjjj, možná mi přijde pozdrav poštou. Kousek od českých hranic potkávám trojici motorkářů s libereckými SPZ. Asi 15 km drželi semnou tempo. Pak už mi přece jen ujeli, mělo o něco vyšší kubatury. 18:30 přijíždím domu unavený jak kůň. Najeto 590 km.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (14x):
Motokatalog.cz


TOPlist