gbox_leden



Mongolská mise 2008

Jednoho dne se u mne zcela omylem objevilo na stole DVD s filmem Long Way Round, a já bez jakékoli recenze nebo doporučení náhodně tento film shlédl. Ani jeden z představitelů není mým idolem, ale to co ti kluci provedli, se mi moc líbilo. Přesně od tohoto okamžiku se daly věci do pohybu. Hned totiž bylo jasné, jak má vypadat správný cestovní motocykl a jak má vypadat pořádná výprava. V tom momentě jsem také věděl, že cílovou zemí bude Mongolsko.

Kapitoly článku

Náš plán cesty vznikal poměrně dlouho a mlhavě, nebylo totiž vůbec jasné, kolik času nakonec budeme na cestu mít. Nakonec se nám podařilo vyjednat si 6-7 týdnů dovolené, za což našim zaměstnavatelům patří velký dík. Následovalo plánování nad mapou, čtení cestopisů a v neposlední řadě i setkání s těmi, kdo už v Mongolsku byli. V samotném Mongolsku jsme se zaměřili především na oblast centrálního a severního Mongolska. Dále rozhodně nechceme vynechat Altaj a rozhodně chceme vidět nějaké ty pořádně duny v Gobi. Celkem to dělá nějakých 20.600 km, z toho 12.100 km po vlastní ose a 8.500 km vlakem.

Finišujeme přípravy!

Každou věc jsme dvakrát obrátili v ruce, než jsme jí dali do kufrů, a nedopadlo to nejhůře - 2 boční kufry, jedna rolka 50 l a k tomu taková vario rolka 30l na jídlo a drobnosti, co se bude průběžně plnit a vyprazdňovat dle průběžné spotřeby po cestě. Tankvak na foťák.

Vezeme celkem solidní lékárnu, celkem solidní set klíčů, set na vaření, foťák, kameru, satelitní telefon, stan, spacák, karimatku, pár kusů oblečení, nepromoky, a nějaké nutné náhradní díly (ložiska, lanka, vzduchový filtr, páčky spojka, brzda, svíčky, dráty do kol, brzdové destičky, pár šroubů, pár drátů do kol, duše a lepení, spojka na řetěz, quick metal repair), náhradní pláště Mitas E09 Dakar (na kolech máme na silniční přesun Mitas E07).
Zbývá dát do pořádku papíry a doklady, poschovávat peníze, naložit na moto, dobře se vyspat, dát pusu manželkám a milenkám a vyrazit…

Polské dálnice?

30. června 2008
Polské skoro dálnice překvapí přechody pro chodce, semafory, nájezdy zleva, odbočkami na polní cesty a vyjetými kolejemi. To vše nám jízdu velmi ztěžuje a tak jedeme pomaleji než jsme očekávali…Uleháme v borovém hájku asi 35km od Varšavy.


Polsko za námi, Litva skoro za námi a Rusko před námi…

1. července 2008
Přejezd přes Polsko byl překvapivě velmi pomalý a to převážně díky nedobrému stavu silnic. Jsme rádi za časovou rezervu, kterou jsme si stanovili. Těla spolu s motorkami skládáme v litevském campu. Příštího dne bychom měli přejet ruské hranice.
Ruské hranice 
Hranice do Ruska překonány! Stálo nás to osm hodin života! Ale naučili jsme se spoustu věcí: umíme spát na motorce, umíme přesvědčit celníka, že nevadí, když zelené kartě nesedí SPZ motorky, umíme řešit průjem ve stojící čtyřicetikilometrové koloně, umíme vyplňovat ruské formuláře a nebojíme se svítit čelovkou ruským úředníkům do obličeje. A umíme být trpěliví…

Čím rychlejší vlak, tím menší šance, že…

3. července 2008
Čím rychlejší vlak, tím menší šance, že vám vezme motorky. :( Jedinou možností bylo stihnout naložit motorky do nejbližšího vlaku na zavazadla. Místo jednoho poklidného dne jsme tak měli 3 hodiny na vyřešení problému s palivovou pumpou a výměnou pneumatik. Bez pomoci našich ruských přátel bychom to nestihli. Jen jsme trochu zvědaví, co nás bude čekat po 4 dnech za překvapení po otevření vagónu na zavazadla. Snad byla inspirace v podobě 1000 rublů pro vedoucího vlaku dostatečná. Památky Moskvy zalité večerním zlatým sluncem a českým pivem byly dostatečnou a fantastickou odměnou za náročný den.

Moskva

3. července 2008
Přestože ji znám zase mě překvapila. Je to opravdové velkoměsto a to se vším všudy. Zejména po 600km jízdy po rozbitých silnicích obklopených chudými a opilými lidmi, kteří žebrají o peníze. Extremní rozdíl - šestiproudé silnice, honosné budovy, digitální reklamy, moderní obchody světových značek, drahá vyšperkovaná auta a udržovaní lidé… Jako by snad Moskva do Ruska ani nepatřila.

BMW F800 versus Africa Twin…

V poločase vede 1:0 BMW před Afrikou. Jsme 450km před Moskvou a řešíme poruchu palivové pumpy. Přestože máme náhradní, rozhodujeme se pouze pro nouzové dojetí za stálého dolévání benzínu z kanystru. Doufáme, že zápas skončí na tomto skóre, žádné další závady nechceme.
P.s. přípravy na cestu se rozhodně vyplatí… :)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):


TOPlist