H-D Night Train Adventure

Cote d´Azur, Provence, Monako mnoho lidí již navštívilo, já si to chtěl užít ale trochu jinak...

H-D Night Train Adventure

Kapitoly článku

Přípravy

Cestopis s názvem H-D Night Train  Adventure  je hlavně pro toho kdo shání informace k  naplánování  podobné cesty  nebo alespoň její části,  kterou  v  databázi  Cestopisy  dosud  nenašel, tak  jako tomu bylo u mě.
Název je trochu nadnesený  ale  během celé  cesty jsem to tak cítil a tak mi moji smělost  promiňte.
Nejsem žádný spisovatel a tak nechám za sebe radši hovořit obrázky.
Nápad  zažít atmosféru známých  motocyklových  a automobilových  závodů  s  bohatou historii vznikal už na  Isle of Mann před dvěmi lety.
Realizace  byla  ale možná až po náhradě skútra  za  něco  silnějšího, co uveze dva lidi i do kopce, což  H-D bohatě splňuje.

Součástí  nápadu  byl loni také  Le Mans  a  příští rok  snad  ještě  Bol d´Or  ( po 15 letech opět  na  Paul Richard  mezi  Marseille a Toulon ).
Nemám vyhraněný názor na  H-D stavby  ale svého H-D jsem si  přes zimu částečnou DomaDo stavbou  doplnil  jen o pár věci  které jsem  při delších cestách v ČR postrádal. 
Po zkušenostech  z Mannu jsem si na samém začátku  zajistil  2 vstupenky na SO kvalifikaci na GP Monako přes  CK sídlíci v Karlíně, což se brzy ukázalo jako finančně nevýhodné  nicméně mě nutilo přípravu na cestu brát vážně a nic nepodcenit ( případné komplikace v  Monaku by se jistě prodražili). Plánoval jsem 4 dny strávit v  Monte Carlu a tak,  když jsem nemohl spát (22:00 až 02:00),  začal podrobně studovat dopravní plán města  vč. Googlemap   kamer výjezdů z podzemních kruhových objezdů požadovaným směrem což se nakonec vyplatilo. Zvažoval jsem také  možnost spát v autě přímo ve městě což se později  ukázalo jako nemožné.  Všechna automaty  zpoplatněná místa k tomu určená byla již  obsazena  ´Homemobily´ s  německými  fans. Zaměřil jsem se pro jistotu na  kempy v okolí.  Nejbližší  poslali zamítavou odpověď, že místa jsou v  požadovaném termínu  zabookována.  Kladná odpověď přišla z kempu 30km vzdáleného (N43°48´58¨ E7°20´36¨), který jsem zvolil jako základnu na 6 nocí.
Cestu do Monaka  cca. 1200 km  jsem volil  výhradně  po dálnici přes Itálii.
Úsek od  rakouské  mítné brány  na  Brenneru až po sjezd za Monakem stál 90 Euro.

Pár km za Mnichovem mě ale ukazatele donutili sjet  doprava na Innsbruck po ´Landstrasse´´, což jsem s naloženou  400kg  károu v půl druhé v noci  při 16% sjezdu 4km  bez  vraceček  řádně okomentoval... brzdy lehce ztráceli na účinnosti tak jsem zajel na odstavný pruh, vše zaklínoval a nechal brzdy do rána při spánku vychladnout.
Na konci trasy jsem vjel do mraku čehosi co zanechalo mnoho velkých mastných fleků na předním okně.  Za pár kilometrů se nabízelo vysvětlení  v podobě odbočky na Ovada...

Do poloprázdného kempu jsem dojel dle instrukcí majitele (max.délka soupravy 11m ) bez problému a začal si pomalu zvykat na cesty se srázy  bez svodidel

Monte Carlo

Cesta z Kempu do Monte Carla  vedla  přes kopec s městečkem  la Turbie  na vrcholu, odkud do města  vedou  3  různé sjezdy  plné serpentin.

pro orientaci  byla navigace naprogramovaná na  cíle s  centrálními parkovišti  která jsem nakonec nevyužil a  parkoval na místech vyhrazených pro bezplatné stání motocyklů na ulici. Zrada byla ve velmi špatném nalezení družic po zapnutí navigace po celém Monte Carlu při odjezdu. Poměrně velký kus cesty jsem proto musel jet po paměti než se navigace zorientovala. Leckdy  bylo na co koukat hned po zaparkování. 

seznámení  s Monte Carlem  proběhlo pěšky proti směru GP. Zabralo celý den a na závěr jsme stihli  navštívit  i  oceánografické museum. 

 
 Mimo jiné jsem si povšiml že po celém  Monte Carlu  chodí  většinou  samý  hezký holky...


Zajímavý  pokus byl podívat se do Casina  odkud  jsem  byl vykázán  již  z  vestibulu s upozorněním, že důvodem je pouze  to že nemám sako. O tom se ale v turistických průvodcích nic nepsalo.
Pro paní si ochranka doběhla hned poté co stihla udělat  první rozmazané foto sochy tanečnice ve středu salonku  s dlažbou  ve tvaru  růžice, zřejmě  symbolem rulety.
 

Verdon & Luberon & Cote d´Azur

Podstatná část  Adventure  začala  dvoudenním výletem ve stylu  Easy Riders.
Cílem byl kaňon, víno, provensálská kuchyně a azurové pobřeží.
700km trasu jsme  měli  naplánovanou na dvě poloviny.
Vznikla za pomoci Googlemap a  pár GPS bodů .

Připravená  trasa  byla  pak v kombinaci s  HARLEY-DAVIDSON  motorkářský orgasmus se vším všudy.
Umožňovala  soustředit  se  pouze na cestu  krajinu projížděnou  plynulou rychlosti (povolenou).
Křižovatky se směrovými cedulemi a názvy obcí se stali po 300km pouhou kulisou.
Ještě dlouho mi budou  znít  v uších  dunivé zvuky  dusajícího býka v podání H-D
v na sebe navazujících zatáčkách cestou po pláních do Verdonu.
Kaňon  změnil H-D v  mustanga s kopyty, co nikam nespěchá...

 To se ale po opuštění kaňonu rychle změnilo protože cíl cesty  byl  až v kampu
( N43°45´24¨¨E5°26´41¨) poblíž  starobylého městečka Cucuron
v centru vinařské oblasti Luberon  a chuť na víno s  přibývajícími  vinicemi  kolem, výrazně  vysoká


Po příjezdu jsme proto nijak neotáleli a  s 1L lahví  lahodného ´provensálského rose´  v ruce,  koupenou  v  recepci  Kampu za 2 Eura,  neprodleně vyrazili  na  očekávanou večeři  do   stylového hotýlku  ve městě a ´ BYLO  TO  ONO´.
 

 Další den byl věnován přesunu na Cote d´Azur,  resp. jedinou písečnou pláž  riviery v le Lavandou  a  pak dál  po pobřeží vzhůru do Monaka.
Pláž byla nádherná, počasí taky ale vítr nedovoloval  sundat ani brýle.
První kontakt s mořem proběhl  proto v helmě s brýlemi na očích.
 

Krásný úsek nastal mezi St.Tropez  a  Fréjus, s místy vhodnými ke koupání a dohledem na motorku. Vítr byl však neúprosný.
Jelo se dál,  do moře  jsem ale  ten den chtěl  tak jako tak.

Ta správná situace nastala před Nice, na  oblázkové pláži vedle  zaparkovaného obytného Transposteru s polskou rodinou. Ale jen na chvilku, tam  pro změnu zase  řádili ubíjející vlny.

GP Monako

Následný den  byl  již  věnován  prvnímu tréninkovému  dni  na GP, na  který jsme neměli zakoupeny  vstupenky a až na místě  zjistili že trať ve městě je kompletně zakrytá před zraky neplatících diváků (mimo hotelových hostů). 

Hodila se částečná znalost města k tomu abychom přece jen něco viděli...

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen flashem.

Bylo sice  možnost  ještě na místě  zakoupit  volné  vstupenky  ale ceny na tribuny byli nereálné.

Nejlacinější vstupenka na nedělní  závod za  80Euro již byla také vyprodána.

Vstupenky lze cca. půl roku dopředu zakoupit za stejnou cenu na portálu Autoclubu Monako.  Rozesílány  jsou  pak 2 týdny před závodem.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen flashem.

Ten den bylo ještě velmi zajímavé objevení monackého nádraží s pianinem na peronu.
Znenadání přiběhl chlapec a zahrál Beethovenovu skladbu ´Pro Elišku´ a stihl ji zachytit  tak že můžu tento zážitek zprostředkovat.

 

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen flashem.

V pátek  je v Monaku svátek a  vstupy  na všechny  tribuny jsou zadarmo.
Navíc od 14:30  je pro držitele vstupenek  na sobotu nebo neděli otevřen  Paddock,
s možností získání podpisů jezdců a pohledů do boxů.

 

Zajímavý byl pak návrat do Kampu východní trasou, která nám umožnila projet trať po otevření pro veřejnost (po 17:00) až po impozantní výhled na město se skálou sebevrahů.

 


Sobotní   kvalifikace a druhý závod GP2  i  za  navýšenou cenu vstupenky ale rozhodně stál.
Nelituji a vřele doporučuji.

Závěr

Sobotní   kvalifikace a druhý závod GP2  i  za  navýšenou cenu vstupenky ale rozhodně stál.
Nelituji a vřele doporučuji.

Cena  kompletního zájezdu s CK  vč.vstupenek  na SO a NE je  8960CZK na osobu.
Moje cesta  vč.vstupenky na SO přišla  na 12500CZK.
Myslím si že kdo je fanda F1  tak   nabízené zážitky obou variant za to stojí.
Stačí se rozhodnout čemu dát přednost.


Cesta domů proběhla ve stejném duchu jako tam.
Během pobytu  jsem na H-D  najel cca.1000km  bez  vážnější závady.
Dvakrát došlo k prošlápnutí  brzdového pedálu zadní brzdy  při  jízdě na brzdy z táhlých  kopců.
Studená brzda to již nedělala  proto  se chystám na  výměnu  brzdové kapaliny.

S pozdravem

Polívka

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.11
Známkováno: 9x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist