Sidecar Ride - Start a první tři dny

Během následujících dnů na našich stránkách najdete zprávy z Sidecar Ride, nultého ročníku české verze benefiční vyjížďky Love Ride. Přišli jsme účastníky podpořit na start této sajdkárové jízdy určené jako první projekt v programu podpory Nadačnímu stipendijnímu fondu Jedličkova ústavu. Podrobné informace jsme již přinesli v dalších reportážích, tento článek je první z cestopisné série přímo z cesty do Maroka.

1. den 12.4.08 - Odjezd

Slavnostní odjezd Zdeňkovy sajdy podpořili členové a ředitel H.O:G. Praha, sajdy z Carservisu a BMW klubů, Velorexportu, Sidecar Clubu Praha, Yuki a spřátelené motorky na Strahově v rámci první Loveride. Dorazil i ředitel Jedličkova ústavu Jan Pičman, také Jan Kašpar z motoklubu vozíčkářů, kluci z motočasopisů, sponzoři jízdy a zástupci dalších médií. Tiskovka v Caffeterii na Malostranském náměstí proběhla v režii Petrů z ww8 skvěle, zatímco venku kolemjdoucí okukovali krásné stroje.
Přesun na Strahov a dojezd k BMW Autecu klapali na minuty. U Autecu popřál expedici hodně zdaru kromě zástupců BMW i velvyslanec marocké ambasády pan Jibraili. Zdeněk dostal prostor představit Sajda jízdu a Loveride a jízda byla odstartována! Ještě několik motorkářů potřáslo osobně Zdeňkovi rukou, a už bylo slyšet tůrování motorek, proběhlo hektické řazení strojů a hurá v čele slavnostní vyjížďky BMW motorek vstříc dobrodružství!
Vzhledem k tomu, že vyjížďka BMW má svou stabilní trasu a naše expedice potřebovala vyrazit na jih, loučíme se s parťáky z BMW o první zastávce v Roztoklatech. Po odjezdu z Roztoklat jsme změnili směr na Munchen a v osm večer příjemnou jarní vyjížďkou dorážíme do hostelu. Nálada je dobrá, kalí jí jen malý Petrův pád z motorky při tankování na Dobříši. Yukina byla naložená vysoko a bylo těžké vše ustát. Další tankování proběhlo v Dingofilgu už v pohodě. Večer zapíjíme pivem prvních čtyřistaosmdesát kilometrů s místníma šachistama.

2. den 13.4. - Krása hor

Jedeme přes GaPa a pak už jen nádherné Alpy. Jedeme krásnými údolími, sluníčko svítí, zatáčky, výhledy, zkrátka je to neskutečná krása. Fotíme se na každém rohu. Ve Švýcarsku jedeme kolem známé vysokohorské železnice a objížďkou si vychutnáváme vesničky a úbočí alpských velehor. Zdeňkovi se vše líbí a sajda, ta funguje prostě bezvadně. Petr říká, že prý nemá zatím moc materiálu na knížku, protože vše je až kýčovitě krásné a v pohodě.
Večer sedíme v hospůdce v Itálii a dáváme si jak jinak než pizzu a tentokrát se ubytováváme v Colico. Máme za sebou báječných třista kilometrů.

3.den 14.4. - Horor aneb Malá motorkářská nepřízeň

Jedeme od rána v dešti, motáme se kolem Monzy a Milána v trafficu, rozuměj kolonách. A je to tady, první epizodka...na křižovatce Petr bourá do sajdy, sajda má hnuto spodkem, Yuki rozbité plexi, stupačku, blatník atd...No naštěstí jsme všichni celí a motorky mohou i tak jet dál..
Jen kdyby pořád nepršelo jako z konve a teplota nebyla okolo 9°C. Navíc ještě večer nemůžeme dvě hodiny v lijavci najít v Janově hostel. Už se těšíme do tepla a sucha a na další brzy už marocké dny. Musíme rozseknout jak dál ---po zemi nebo lodí?

Další zprávy brzo pošle ze Sajdajízdy Radek Kriegler

Filip Tichý - (Odebírat články autora)