Maďarky a Motorky

Cestopis o tom jak se umí bavit maďarské motorkářky a motorkáři

Cesta na 16.Open Road Fest

Myšlenka zajet si na víkend k Balatonu uzrávala postupně.
Po oslavách 110let H-D v Praze jsem loni navštívil také Praque Harley Day
a při seřazování na jízdu Prahou jsem se ocitl ve skupince maďarů
resp. maďarek sedlajících solo klasické Harleye.

Přítelkyně  jízdu zaznamenávala  a to později  vedlo k tomu přesvědčit se na místě zda  maďarky&motorky patří k sobě i za Dunajem.

Další důležitá informace přišla z letáku který jsem pobral s mnoha jinými prospekty na holešovickém výstavišti. Leták se týkal 16. Open Road Festu na Balatonu.

Do konce loňského roku jsem ještě na stránkách Festu zakoupil  lístky  za 2x 55 Euro.
Lístek takto zakoupený zahrnoval
- pobyt v kempu Europa po celou dobu Festu (St – Ne)
- festivalové  tričko
- Wellcome drink

Pár dnů  před odjezdem jsem se z časových důvodů rozhodl odvést motorku na káře  po D1 do Bratislavy ( slovenská 10 denní známka pro auto 300CZK na české straně, 10 Euro na slovenské celnici) a  dále pokračovat s motorkou  podél Dunaje přes Budapešť  k Balatonu (400 km).  Zpáteční cesta byla pak nejkratší možná  (180 km).
Pro neomezené cestování  po Maďarsku jsem zakoupil na internetu 10 denní  známku pro motorku  za 1460 Ft (133CZK).

Protože mi na cestách již  3x kompletně vykradli auto zamluvil jsem si na internetu  parkování v  Bratislavě  vedle letiště  na 4 dny za 20 Euro.
V autě však na parkovišti nešlo spát,  parkoviště bylo pod fotobuňkou,  k nocování mi ale velmi dobře posloužili  blízké ´Zlaté piesky´.

Cesta motorkou vedla  prosluněným  dnem  přes Dunajskou Stredu  ke  Komárnu a dále  podél  Dunaje do Štúrova a přes hraniční most do Esztergomu  k přívozu  Visegrád/Nagymaros.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Přívoz jezdí v hodinových intervalech od rána do večera.

Cena za dvě osoby s motorkou byla 1640 Ft  ( 160 CZK)

Hlavním cílem v Budapesti byli  venkovní termální lázne na  Allatkert krt. ( 47.519147_19.081540) Vstupné 4500Ft/osoba den (450 CZK)

Dále jsem pokračoval po dálnici na Balaton do Europa  kemp v Alsoors.

Parade

V pátek večer dorazilo plno účastníků srazu,  takže  z toho byl docela slušný zmatek na  pokladnách  a  trvalo najít tu správnou osobu,  která vydá  na  Vocher s čárovým kodem
vytištěným doma na tiskárně dvě  čipové karty s příslušným oprávněním.

Čipová  karta  byla  víceúčelová, s čímž  jsem se  postupně začal seznamovat, sloužila pro:

- registraci při vstupu  vč. nafocení SPZ  při  prvním vstupu do areálu
- registraci při opuštění areálu
- registraci při vyzvednutí festivalového trička ve Festival Shopu
- registraci při vyzvednutí Welcome drinku ( plechovka místního nealko piva ´Borodi´ nebo plechovka  jablečného ´cideru´  který nebyl vůbec špatný
- hlasovací lístek při volbě Custom roku přes čipový terminál
- peněženka pro převod  hotovosti  na kartu  ve Festivalových směnárnách
- peněženka pro veškeré  nákupy v areálu přes čipové terminály vč. piva

V sobotu dopoledne v 10:00 proběhlo seřazování na jízdu kolem Balatonu.

Na PARADE se vyjelo v 11:00

Jízda vedla západním směrem a byla velmi často přerušovaná

16.Open Road Fest

Na odpoledne byl  mimo mnoho jiných akcí v areálu kempu připraven akrobatický přelet  nad pláží Europa kempu

Akrobacii  prováděl  sám  maďarský  Red Bull akrobat  Peter  Besenyei

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Po celou dobu Festu  probíhalo  hlasování v  Pedestrian  Entrance stanu  o nejlepší  ´Custom´....

naprosto jasně vyhrála replika   Captain Amerika z  filmu ´Easy Rider´ s  Dennis Hopperem a Peterem Fondem v hlavních rolích.

V přilehlých stáncích bylo také 24H denně nepřetržitě na co koukat  a při tom ochutnávat vynikající maďarskou kuchyni a místní výborné pivo ´Borodi´

Chlazené ´Borodi´  příjemně  naladilo před  každým hudebním vystoupení na obou hudebních Stage i během nich

V sobotu to byli místní Hooligans po nich  švédská  kapela Europe.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Na závěr proběhlo na hlavním Stage losování o ´indického´  Harleye  a   ráno balení na cestu domů.

Na podobně organizované akci jsem dosud nebyl.
Do Maďarska jezdím s menšími či většími pauzami již 45 let a vždy se vracím nadšený a plný dojmů.
Není tomu jinak ani nyní, Maďaři byli vždy z mého pohledu co se týče životního temperamentu úplně jinde než češi
a na akci tohoto typu to bylo znát  každým coulem.
Již teď se těším příští rok na maďarské nadýchané a přitom křupavé langošé za 400 Ft
chlazené pivo ´Borodi´ 550 Ft  půlnoční voňavé Presso 300 Ft  a o  uzených specialitách ani nemluvě.

Relativně slušná  vzdálenost  Festu od Prahy  spolu s nabízenou atmosferou  za rozumnou cenu  za návštěvu rozhodně stojí a proto ji všem motorkářům vřele doporučuji.