sumoto_leden



5 států v pěti dnech

Výlet na pět dní cestou přes Polsko, Slovensko, Maďarsko, Rakousko a domů do ČR.

Kapitoly článku

Výjezd z ČR do Polska

Po zabalení věcí na cestu ve čtvrtek 24.4.2014 ráno doplňujeme pohonné hmoty a vyrážíme z Benátek nad Jizerou směr Mladá Boleslav, Lázně Bělohrad do Náchoda, u kterého využijeme jedné místní hospůdky při hlavním tahu k prvnímu občerstvení a doplnění sil. Po příjezdu do Náchoda, kde se po couračce v zácpě dostáváme k samotnému překročení státní hranice vjíždíme do Polska. Za hranicemi se zhoršuje počasí a v dosti silném dešti pomalu díky dvouproudovce předjíždíme plno kamionů.
V Kłodzko stavme u pumpy BP a na občerstvení a převlíknutí - znatelně se ochladilo. Doplníme pohonné hmoty. Místní bezdomovec nás okatě pozoruje a cosi mumlá. Nemůžeme se zbavit jeho pohledu. "nerozumíme, nemáme peníze", odpovídáme. Přestává pršet a my vyrážíme dál směr Krakow. Po několika nějaké době jízdy se dostáváme na krásnou širokou silnici, po dešti ani památky, výhled do okolí parádní, provoz minimální, valíme to.
Cestou se ještě osvěžíme v jedné hospůdce v takové "odpočívací zóně" u silnice, dali jsme kafe a wafle s lesním ovocem a se šlehačkou. Obsluha hrozná, na všechno se čeká, i když tam skoro nikdo kromě nás nebyl.
Večer kolem 19h přijíždíme do kempu 215 v Katowicích. Vybereme místo pro naši celtu, vybalíme a jdeme se pořádně najíst.

Polsko - Slovensko

Ráno vstáváme před 8hod a dle domluvy nás Radek opouští a vrací se skrz Německo z Katowic směr Wroclaw zpět do ČR. Já a kenny007 pokračujeme směr Slovensko, do Velkých Kapušan, směrem na Osvětim.
Cesta je klikatá, městečka a vesničky jsou moc hezké, avšak v každém stojíme v koloně a začínáme se vařit ve vlastní šťávě díky přejícímu počasí. Osvětim projíždíme zhruba 20 minut, v ostatních městech nás též zdržují semafory způsobující ucpávky, vzniká nám obrovská časová ztráta. Po výjezdu z těchto lokalit se dostáváme i na krásnou "dálnici", dvou až tříprooudová silnice, kde si můžeme dovolit ject trošku rychleji. Tato cesta bohužel netrvá věčně a my po několika kilometrech opět sjíždíme na silnice horších kvalit. K večeru přijíždíme do Velkých Kapušan, před přepadovkou známých a modlením se, zda nás u sebe nechají bivakovat, stavíme v Lídlu a kupujeme nějaký sladký proviant pro dětičky...  Objevujeme hřebík, nebo nějaké zapíchnuté cosi,  v zadním kole mého bandita. Dojíždíme pozdravit ještě jednoho známého (Mároše), kde se zdržujeme cca 20 minut a pak již jedeme přepadnout známé a věříme, že nás nevyhodí :-)
Opravdu nás nechávají přepsat, nabízejí neskutečné pohoštění a všechno pro náš komfort, večer se i udělá nějaké to grilováníčko, popije se nějaké to pivko i nějaký ten panáček na přívítanou. Ráno snídoška a řešíme moji vadu na pneumatice. Kontrolujeme tlak a zjišťujeme, že pneu tlak drží, vytáhnout či nevytáhnout? Raději to necháváme beze změny a hledáme servis. V kapušanech bohužel motorky nikdo nedělá, ale dozvídáme se, že cestou do Maďarska by to někdo mohl umět. Bohužel je sobota a tak máme naspěch, abychom tedy nějaký případný servis stačili využít. Jsme informování na Kráľovský Chlmec, případně na Viničky. V Chlmci se jim do opravy nechce, avšak prozraují nám další podrobné informace o "servisu" ve Viničkách a pak po vjezdu do Maďarska, tam to prý někdo dělá.
Pokud bychom trvaly na opravě, tak opravu provedou, ale z důvodů bezpečnosti raději nechtějí (oprava knotem). Jedeme dále, směr na Nové slovenské město, cestou přes zmíněné Viničky, kde opravdu při kraji silnice je nějaký servis. Uvnitř na servisu dodávka-divím se, v jakým šrotu to tam někdo jezdí. Zaměstnance, říkejme mu třeba Tonta, se nám ještě nevěnuje, neboť přezouvá zmíněnou dodávku.. alespoň mu říkáme, že jsme na motorkách a že máme defekt, zda by se na to podíval.. když na nás přijde řada, nabízí opravu knotem, ale že se raději zeptá šéfa, zda na motorce může. Ihned se vrátí a vytahuje kleštěma onen hřebík. Jednalo se asi o 2cm kus železa, nějaké kulatiny. Tonda stříká vodu na postižené místo.. a zjišťuje se, že to není skrz, že to byl spíše píchnuté jako po plášti, nikoliv směrem dovnitř ke kolu. Pokračujeme tedy směr Maďarsko, opatrně. Cestou zjišťuji, že s gumou opravdu nic není, opět vypínáme EKO režim a užíváme si rychlého přesunu po "nekonečných" rovných silnicíchsměrem na Miskolc. Dále míříme na příhraničí Bánréve a pokračujeme krásnou krajinkou na Sajóvárkony, dále si užíváme množství zatáček po nefrekventované silnici. Už jedeme docela dlouho, dáváme zastávku v malém občerstvení v jedné z vesnic."Paní, my mít málo forintou, vezmete od nás kdyžtak eura?"  Dvě kafe, dvě koly, dva nanuky v přepočtu za směšných cca 140,- Kč, dorazila silná bouřka s deštěm, přečkáváme s dalším občerstvením a poté pokračujeme.
Míříme přes Kisterenyje směrem na Salgótarján, před kterým uhýbáme na Balassagyarmat směrem na slovenské Šahy. Další zastávka na přespání je Rekreační středisko Margarita-Ilona směrem na Levice. Služby mizerné, nárok na jedno osprchování za obdržený žeton do sprchy nás nemile překvapuje. Vybíráme místo v areálu a poté vybalujeme věci. Následně se jdeme najíst a něčím tu náročnou cestu zapít, slovenské služby nic moc. Ráno se chceme vykoupat v místním areálu, který byl večer v čas našeho příjezdu již uzavřený, bohužel zjišťujeme, že ráno mají až od 9hodin. Místo ranní sprchy tedy vyrážím směrem Nitra, Sereď, Senec, Bratislava, za kterou překračujeme hranice do Rakouska směrem na Vídeň a na přechod zpět do ČR Gmünd - České Velenice. Kemp Gmündu nic moc, jelikžo se na místě brzy a čeká nás poslední přespání mimo domov, rozhodujeme se že pokračujeme do ČR do Třeboně abychom si zkrátili zítřejší cestu domů. V Čechách je ošklivě, nakonec se ubytujeme ve Sportkempu Doubí za drsných 305,- Kč na osobu v nejmenší chatičce "A", kam se sotva vejdeme :-)) Komunistické sociálky o chlup lepší než na Slovensku (v polských Katowicích vše příjemné, čisté a "nové"). V ceně je i snídaně. Ráno zjišťujeme, že docela příjemné švédské stoly cenu za nocleh tak trochu vynahradily. Po snídani balíme a vyrážíme přes Tábor a Benešev, za kterým se naše cesty rozchází, vyčerpaní do svých domovů.

Adresa trasy https://goo.gl/maps/FrxPc

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (13x):


TOPlist