sumoto_leden



S Jawou 650 k Jadranu

Kapitoly článku

Přes horský průsmyk Loiblpass jsem se dostal do Slovinska. Tato země, ač prý jinak zajímavá, mě zklamala. Možná jsem si za to mohl sám. Bez mapy  a vědomostí, co kde je zajímavého, jsem si chtěl prohlédnout  hlavní město Lublaň. Problémy ale nastaly už za hranicemi, cestou do Lublaně. Ve Slovinsku, stejně jako v Rakousku, je pro motocykly povinná  dálniční známka. Po dálnici jsem, nemaje-jak jsem uvedl-mapu, musel jet. Dálniční známky ale všude měli jen pro auta.Jen jediná pumpa měla i pro motorky, pouze však roční. Za cca našich 800 korun. Věděl jsem, že po dálnici ve Slovinsku pojedu asi 80 kilometrů, takže dát tuto částku za známku se mi zdálo dost nepřiměřené, ale dálnice byla přede mnou,t ak jsem nakonec zaplatil. Dobře jsem udělal. U Lublaně policie kontrolovala, jestli vozidla známky mají. Mně naštěstí  mohli tak akorát  zamávat, což také sličná policistka udělala.
V Lublani jsem zaparkoval motorku a chtěl si prohlédnout centrum a hrad, který byl vidět na kopci. Šel jsem jednou ulicí, směrem do centra byl však v cestě plechový plot a za ním staveniště. Ve druhé i dalších ulicích rovněž a tak, zmožen horkem a trochu vzteklý z neúspěchu, jsem se vrátil k motorce a jel dál. Za Lublaní  je u cesty ukazatel do chorvatského přímořského střediska  Rijeka. Není daleko, jen několik desítek kilometrů. Rozhodnutí bylo jasné-když zklamalo Slovinsko, Chorvatsko snad nebude horší. A opravdu nebylo, naopak, bylo tím nejlepším, co jsem na své cestě viděl.
Už příjezd do Rijeky byl působivý. Zdálky je vidět moře,pak město a k moři se pomalu sjíždí uličkami města. Moře bylo tím prvním,co jsem hned po příjezdu vyzkoušel. Koupel, později i všechny další, mi prospěly. Moje cesta směřovala dál na jih po pobřeží. Vpravo moře, vlevo kopce, to je celé chorvatské pobřeží. Domluvit se dá česky, ani s jídlem či noclehem nebyl problém. Potěšilo mně zjištění, že naše výrobky mají v Chorvatsku dobrý zvuk. Konkrétně moje Jawa budila neočekávanou pozornost. Domorodci znají Jawy 350, ale to ještě z dob Titovy Jugoslávie. Těch 20 let jinou Jawu neviděli, tak se o model 650 zajímali. Možná škoda, že Jawa do Chorvatska nevyváží - ostatně model 650 je už výběhový. I když je v Chorvatsku hezky, jel jsem původně do Itálie a tak nastal čas přesunu do této země. Po pobřeží za častého koupání se v moři jsem přes část Slovinska dorazil do Itálie.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (28x):
Motokatalog.cz


TOPlist