Přes Alpy k moři
Text: Micky | Zveřejněno: 15.1.2010 | Zobrazeno: 25 624x
Kapitoly článku
7.den: Čtvrtek 10.9.2009 Lido De Sole Bibione - Radstadt 397 km
V devět už jsme seděli na motorkách a štrádovali si to směr Latisana na dálnici a dál směr Udine, Tolmezzo, Villach, Spittal až do Gmündu, kde jsme odbočili na vesničku Malta a dál po Malta Hochalmstrasse ke gigantické přehradě Kölnbreinsperre, která je zasazena mezi dva kopce ve výšce 1933 m.n.m. Její 200 metrů vysoká betonová hráz je opravdu monumentální a když se z ní koukáte dolů, tak máte pocit, jako když koukáte z letadla. Cesta k přehradě je typická alpská horská cesta plná serpentin. Na jednom místě musíte čekat u semaforu na auta a motorky, které jedou v protisměru, protože by se to vše na tu úzkou silničku nevešlo. My jsme čekali cestou nahoru 21 minut a dolů 14 minut. K dolnímu semaforu jsme dorazili jako první z motorek a za námi se za tu dobu čekání shromáždilo slušné množství strojů a když nás semafor pustil dál, tak jsme měli tu čest odvést celou bandu až nahoru.Pomalu se začaly u přehrady stahovat mračna a začalo krápat. Tak jsme se rozjeli dolů a dále jsme jeli přes Katschberg a Obertauern do Radstadtu a tak jsme se vyhnuli placení mýtného v tunelech. Cestou jsme trošku zmokli, ale to k tomu asi patří. Ubytování v Radstadtu jsme našli hned, jelikož jsme se ubytovali hned v prvním Zimmer Frei, které jsme potkali. Hezký baráček s velice příjemnými lidmi a 22 Eury na osobu a noc i se snídaní. Večer jsme šli omrknout městečko a dát si pizzu. Po dlouhé době jsem si chtěl dát pivko a servírka mě ujistila, že to je nejlepší pivo Salzburgu, ale po ochutnání mě přepadlo naprosté zděšení, jelikož to chutnalo jako nějaký mošt, či co. Fňuk.
Příhoda:
Na parkovišti přímo u přehrady Kölnbreinsperre parkovala Honda Valkyrie Rune NRX 1800. Motorka z jiné planety. A já šmidlikáč ji nevyfotil.
Technická: mýto dálnice Latisana – hraniční přechod do Rakouska u Villachu 8,30 Euro, mýto Malta Hochalmstrasse 8,20 Euro
8.den: Pátek 11.9.2009 Radstadt – Horní Dvořiště 322 km
Ráno jsme posnídali výbornou snídani a poklábosili jsme s dědou, který nám vyprávěl svou životní pouť během druhé světové války. Říkal také, že během dne bude vykukovat sluníčko a bude až 22 stupňů, což se tak nějak nevyplnilo. Celý den bylo pod mrakem a sluníčka bylo opravdu jen poskromnu a dvacet stupňů zdaleka také nebylo. Navíc cestou k Bad Ischelu jsme brutálně zmokli. Pravý alpský nářez. Naštěstí jsme zrovna projížděli několika tunely, tak jsme to neschytali naplno.Z Radstadtu jsme si to tedy ráno namířili nejkratší cestou na Hallstatt. Zastavili jsme se na dálnici na sjezdu číslo 60 a podle našeho autoatlasu jsme po pár kilometrech měli sjet na sjezdu číslo 56 na Hallstatt, ale nevím, jak se to mohlo stát, ale sjezd číslo 56 se nějak nedostavil a dálnice nás vyplivla až na sjezdu do Bischofshofenu. No nic. Tak jsme si pomalou jízdou prohlédli krásné město skokanských můstků, zvolili náhradní cestu a zdrželi se tak kolem 20 km, což vlastně nevadilo. A navíc nás tato nová trasa zavedla k nádhernému hradu Hohenwerfen, na který už jsme mlsně koukali z dálnice na Salzburg, když jsme prchali před počasím v červnu. Takže jsme vlastně získali.
Hallstatt nás přivítal přeplněným parkovištěm, ale my jsme si místečko udělali. Následovala prohlídka města a stálo to za to. Hallstatt je opravdu nádherný a já se tam určitě zase někdy strašně rád vrátím. Povinná byla samozřejmě prohlídka místní kostnice.
Po prohlídce městečka jsme museli provést několik povinných fotografií Janči s Beruškou u jezera a jelo se o kus dále na parkoviště dát si polední dlabenec. Pak už nás Kuba vedl dále na Bad Ischl, Gmunden a na dálnici směr Linz. Z Linze jsme jeli přes Freistadt, kde byla docela slušná zácpa přímo na Dolní Dvořiště, kde se ujala vedení Janča a ta nás dovedla až do nedalekého Horního Dvořiště na nádraží ČD, kde jsme měli domluvené spaní. Pan vrchní nás přivítal, dal nám najíst a napít a ukázal nám pokoj. Jeden ze štamgastů nám dokonce nalil svoji domácí slivovičku, takže přivítání zpět do Čech bylo dokonalé.
Příhoda:
Kuba nás vedl od Gmundenu na dálnici, která směřovala na Salzburg a nebo na Linz a Vídeň. Když jsme najížděli přímo na dálnici, tak jel správně na Vídeň, ale moje drahá polovička se rozhodla, že se vrátí k moři a zahnula na Salzburg. Následoval jsem tedy manželku, protože to se musí a už jsem přemýšlel, za jak dlouho nás dálnice pustí na nějakém sjezdu, abychom tento omyl napravili. Osud k nám byl milosrdně nakloněn a sjeli jsme už po devíti kilometrech. No, aspoň jsme si prohlédli okolí Gmundenu.
9.den: Sobota 12.9.2009 Horní Dvořiště – Liberec 318 km
Ráno nás probudil slejvák a šedivá jednolitá obloha. Snídani jsme neřešili a domluvili jsme se, že zastavíme na nějaké pumpě do třiceti kilometrů na kávičku a nějakou mňamku. Posnídali jsme tedy na Benzině ve Velešíně. Pořád bylo pod mrakem, ale už nepršelo. Obloha se začala vlastně trhat až někde před Benešovem a dál na sever už bylo krásně. Těsně před dálnicí jsme uhnuli a místními komunikacemi jsme jeli přes Český Brod do Kerska, kde na nás už čekal zbytek Pasacheros. Musím tedy říci, že Český Brod je spíše tankodrom a kdybych měl přes něj jezdit častěji, tak si pořídím nějakou krosku. Opravdu by se nad sebou měli šmidlikáči z radnice v Českém Brodě zamyslet.Do Kerska jsme dorazili skoro přesně v domluvených 13 hodin. Velké vítání a také vyprávění. A hlavně pořádný oběd.
Pak už celé Pasacheros zamířilo pod Ještěd s tradiční zmrzlinovou zastávkou u letadla.
Tak zpátky doma.
Příhoda:
U čerpací stanice v Nymburku stál Míra před Syslíkovým Drakem a chválil ty nové krásné laďáky, které si pořídil Kuba. Jemně jsme upozornili Míru, že stojí před jinou motorkou a nasměrovali ho o stroj dále.
Suma sumárum:
Alpsko/mořská výprava se myslím podařila. Počasí nám opravdu přálo a nevyskytla se žádná vážnější komplikace. Beruška, Elenka i Verunka šlapaly jako hodinky a ani jednou nás nezklamaly.
Já jsem si ostatně s Verunkou povídal velice často a moc jsem ji chválil, jak krásně šlape. V prudkých kopcích a dešti jsem ji slovně podporoval a na konci etapy vždy významně pohladil po nádrži. Někdo by řekl: „jenom motorka“, ale Bůh ví, že každá motorka má svou duši, kterou ji vdechne její pán.
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?