Podzimní Toskánsko
Text: Rik333 | Zveřejněno: 14.3.2010 | Zobrazeno: 23 981x
Na podzim roku 2008 jsme se s kamarády ještě nechtěli smířit s tím, že léto již skončilo, dny se krátí a motorkářská sezóna se také chýlí ke konci. Řekli jsme si že v Toskánsku ještě chytíme léto za ocas. Protože jsme ale byli všichni tři (Jirka – Honda CB600F Hornet, Štěpán – Suzuki SV 1400 Intruder a já, Honda CB900F Hornet) docela pracovně vytížení, mohli jsme odjet až v úterý večer a měli čas pouze do neděle. Abychom neztratili drahocenný čas cestováním přes deštivou Evropu, rozhodli jsme se pro cestu autem s přívěsným vozíkem.
Kapitoly článku
Úterý 30. 9., 21:30
Tma jako v pytli, lije jako z konve a se Štěpánem nakládáme Intrudera a mého Horneta na přívěsný vozík. Přes celou Prahu jedeme vyzvednout Jirku na Chodov, ale cestou se nám motorky neustále povolují a máme strach že spadnou. Takže na benzínce ještě dokupujeme stahovací popruhy a poté nakládáme i Jirkův stroj a věci a ve 23:00 vyjíždíme z Prahy. Cílem je kemp v Peschiera del Garda u břehu Lago di Gardo. Navigace ukazuje vzdálenost 815 km a 7 hod. 40 min. k cíli. Z toho 763 km po dálnicích. Trasa je následující: Praha – Plzeň – Mnichov – Innsbruck – Bolzáno – Trident (Trento) – Brixen (Bressanone) – Peschiera del Garda. Časem jsme se uklidnili a přestali vystrašeně kontrolovat motorky v každé zatáčce, a za chvíli už jsme to mastili jako bez přívěsu, ačkoli noc byla deštivá po celé naší trase.Středa 1. 10., 8:30
Ve slunečném ránu přijíždíme do kempu v Peschieře, ležícím na jihovýchodním břehu Gardského jezera. Největší italské jezero je dlouhé 51,6 km a 17,2 km široké. Leží v nadmořské výšce 65 m, ale horské hřebeny, které ho obklopují, jsou až 2 000 m vysoké. Recepční nám dává pro nás strategicky výhodný mobilhome hned u vjezdu do kempu. Skládáme motorky z vozíku a vynášíme motocajky z kufru auta. Ačkoli jsme všichni docela svěží, protože jsme se pravidelně střídali po 1,5 – 2 hodinách v řízení a ve spaní na zadní sedačce, dáváme si dvacet a dopoledne se povalujeme. Ve 12:00 už ale sedíme v sedlech a uháníme na sever po západní straně jezera. Původně jsme si mysleli, že to bude pěkná cesta podél břehu, ale ouvej, je to cesta v docela hustém provozu, každých 200 metrů je kruháč a každých 100 metrů radar. Necháváme se tedy každým radarem vyfotit. Přijíždíme do Riva del Garda na severní straně jezera a dáváme si v kavárničce na molu kávu. Je krásný slunný den a my se kocháme pohledem na okolní štíty gardských hor. Dlouho to samozřejmě nevydržíme a tak nasedáme a jedeme ty kopečky pokořit. Naším prvním cílem je Lago di Ledro ležící pod vrcholem Cima Pari (1 991m). Stoupání je ze začátku tak prudké, že mám strach, abych nepřepadl na žemli, postupně si ale zvykáme a užíváme si nádherné cesty v horách. Stromy ve svěžím vzduchu hrají všemi barvami, teplota je akorát, něco kolem 20 °C.
Silničky jsou dost úzké a často vedou těsně kolem kolmých skalních stěn, takže v pravotočivých zatáčkách jedeme dost naslepo, a proto nás také v jedné z nich překvapí vozovka v opravě. Konkrétně sundaný asfalt a štěrkové podloží. Nic se ale neděje a řežeme to dál, tentokrát k dalšímu rybníku – Lago d´Idro. Pomocí navigace jsme se k němu propletli uzoučkými horskými asfaltkami a sjíždíme k jeho hladině naprosto geniální silnicí plnou zatáček. Jmenuje se Via Provinciale.
V městečku u jezera jsme se chtěli najíst, ale protože už je po sezóně, nedaří se nám nalézt žádnou restauraci. Krom jedné nálevny, kde nám nabízejí podezřelé tousty, jež odmítáme. Raději se rozhodujeme pro zrychlený návrat. Navigace nás v módu „rychle“ vede směrem na Vobarno po silnici SS45 s následným napojením na dálnici A4/E70 a za necelou hodinku jsme zpět v kempu.