sumoto_leden



Misano World circuit Marco Simoncelli s agenturou Actionbike/Wildmotors

Cestopis na téma okruhových radovánek na zahraničním okruhu.

Kapitoly článku

Cestopis na téma okruhových radovánek na zahraničním okruhu.

Nápad pro okruhovou sezonu 2015 a jarní rozježdění padl přibližně v listopadu 2014. Po průzkumu možností agentur byl vybrán event. agentury Action Bike/Wildmotors na okruhu MISANO WORLD CIRCUIT MARCO SIMONCELLI. Sestava se zrodila ve složení  Ozzy+Veverčák+Já (Kamikadze-Ace).
Přípravy byly zahájeny v okamžiku objednání eventu a platby. Celkem 3 dny na okruhu z toho 2 dny  volné jízdy  a závod příslušné kategorie a třetí den volné jízdy.  První část přípravy byla doprava. Ozzy si nadělil od ježíška nový Tranzit Custom  takže jízdní souprava s vlekem byla jasná. Místa dost na motocykly a nezbytné vybavení jezdce. Pro lepší rozložení věcí byl zhotoven seznam co kdo jak vezme aby se nestalo že budeme mít 3x grill ale ani jeden kompresor :-( (Veverčák : plán v zásadě vyšel až na podružné maličkosti, které samozřejmě zapomněl samotný autor)

Datum konání eventu je 3-5.4 2015  čas sjezdu na startovní čáru v ČR  je prvního dubna večer u Ozzáka naložení dodávky po strop. Jelikož  jezdíme  na okruhy delší čas víme co potřebujeme takže  se hraje  jen velký 3D tetris do tranzita. Celou dobu nakládání nás optimisticky podporuje počasí, jelikož padají velké sněhové vločky. Předpověď počasí je optimální , bude  chvíli nádherně a  pak to vyřeší velká kvanta vody.  Naloženo, přikurtováno a jde se  na  zabíjačkové dobroty a přípravu na  odjezd. Lahev bílého a jde se spát. Budíček 06:00 čtvrtek 2.4.2015. Snídaně a výjezd cca 06:45 směr Misano. Navigace hlásí dojezd po 18h což je ok.  Dálnice směr Rozvadov a jede se  frrrrr. Cestovní tempo 110-120km/h se chvíli za Plzní snižuje, jelikož  příroda  ukazuje zimní tvář (a má deprese dosahuje vrcholu). Motorky od sněhu, působíme jako cirkus, ale co jede se!  Německo a začíná jen pršet a směr Mnichov, Innsbruck a Brenner.  Počasí okolo Mnichova je v pohodě krátké zdržení v kvalitní německé „Štau“ cca 15 min a jede se dál., následuje nákup dálničního kuponu pro Rakousko (zastavujeme, abychom se protáhli a koupili dálniční nálepku. Po odjezdu řidič zjišťuje, že na tu nálepku jaksi zapomněl, takže po chvíli stojíme podruhé).  V Rakousku stále padají z nebe bílé sra*ky  a počasí není na motocykly ale vize je jasná : 20°C jasno a kroužení na okruhu MotoGP. Brenner a stoupání přes Alpy. Mlha, teplota lehce pod nulou. Italské hranice, začne klesání a vše se obrací jako karta během 100 km v Itálii je  +12°C polojasno a vykoukl oskar z nebe. Přestávka, občerstvení, výměna řidičů a jede se po dálnici směr Bologna a Rimini. Teplota je na +15° je už skoro jasno a  nálada  letí vzhůru. Okolí Bologně a  houstne provoz, ale jede se plynule tempo 120km/h. Míjíme sjezd na  Borgo Panigale tzn. sídlo Ducati. První ukazatele Rimini 1h 15min  na dálnici prozrazují, že se blížíme  tudíž  již dobrá nálada  se zlepšuje.  V 18:30 jsme na místě, u vjezdu na okruh si ná  místní uvadeč odškrtává ze seznamu a jsme v paddocku.  Průzkum místa a výběr základny kde  rozložíme  stany a techniku. Následuje otevření si piva, jelikož místo máme jdeme  vykládat a  stavět sídlo.  V cca 19:45 jsou stany postaveny motorky na stojanech základní věci na svých místech a roztápíme gril. U Action Biku  je  v týmu Michal Drobný as Bóža, který se  nás  ujal vysvětlil co a jak administrativa a dostává od nás podklady (na předem připravené a vypsané formuláře a potvrzení udiveně kouká jako blázen, prej to nikdy takhle připravené neviděl) a vše  připravil proto následně stačilo  přijít na registraci podepsat papír vzít si transpondér a jít se  věnovat  grilu a  ustavení transpondéru. Kousek od nás je další česká duše od Brna  Petr, který tu je po několikáté tak dostáváme první velmi dobré rady.  Dopíjíme pivo  a v cca 23:30 se ukládáme ke spánku.  V noci nás probudí silný vítr který cloumá stany a  napíná plachty ale díky kvalitnímu ukotvení  stany drží což se nedá o části paddocku říci  a  malátné postavy  v okolí zahraňují co se dá.


Ráno vstáváme v cca 07:00 zapnout nahříváky a konvici. Probíhá snídaně a pak následuje rozprava ohledně provozu na trati závodu atd. Tady je nutné říci, že v Misanu jsou předepsány tlumivky do výfuků nebo používání originál výfuku! Kontrola spíše neprobíhá, ale je dobré tam tlumivku mít (vyndal jsem ji ještě před první jízdou, když už jedu pomalu, ať je mně aspoň slyšet). Další co nás překvapuje je cedule u výjezdu na trať kde je  zákaz  vožení kamer a telefonů pro natáčení. Jelikož toto se nás týká ohledně telefonu co máme na měření časů přes aplikaci racechrono. Osobně mám telefon na brýlích motocyklu tak jsem v klidu jezdím i s ním.). V průběhu dne kdy je  cca 20°C jasno slunce praží, ale předpověď se zhoršuje proto se  jako banda rozhodujeme o přesunu do boxu celkem ve 4 lidech, dostáváme  box č.2, boxy jsou spojeny do trojboxů tak v č.1 je volno  v č.3 je skupina pilotů ze Švýcarska(trochu nekomunikativní). Ale jistota boxu sucha a tepla je super což se nám v noci ihned ukáže a další dny také.
Páteční jízdy probíhají ve znamení zkoumání trati, kudy to vůbec vede a pomalého zrychlování. Někteří z nás např. Ozzy jedou jak bezmozci a brzy atakují čas 02:00, což je na první den opravdu dobré. Celá naše banda je přihlášena do závodů takže na konci dne si jdeme zazávodit.  Ozzy je na 20 místě roštu, Veverčák v mrdalech na 25. místě a já to v šestkách jistím na místě 32 (ano poslední flek).


Nyní přichází další zvláštnost  okruhu kdy bylo ráno řečeno start do závodu je start letmý!  Celý rošt za sebou seřazen a vypuštěn do WUP kola kdy se celé vyrazí z pit line za sebou  a  po projetí cílovou páskou se začne měřit čas. Celé pole je ihned roztrhané jelikož už v kvalifikaci byla přede mnou mezera tak nyní je to kur*a díra přes půl cílovky. No co začíná se  tahat  zrychlím oproti kvaldě o dost ale je to ve výsledku málo tak v nájezdu do čtvrtého kola podle předpokladu dostávám od vedoucího kolo a pak od prvních 8mi letců …… respektuji modré vlajky a pak při jednom předjetí na prase se mě rychlejší ještě stíhá omluvit! Vidím šachovnici v cíli tak jsem rád. Zlepšení času bylo rapidní, ale je na čem pracovat. Ozzy se dostal na 01:56 a dostává důtku za  rychlost  jelikož když bude tak pokračovat tak s námi jezdit nebude! V závodě SBK1 bere člen party Petr s CBR1000rr pohárek za čelní místo a netušíc budoucím událostem hází rukavici do ringu s tímto pohárem! Závod New Generation a Veverčák svádí ve skupině  souboje  o své umístění.  Vidí šachovnici a všichni si dáváme zasloužené pivo:) Roztopíme gril a dáme si jídlo  a  pivo.  V cca 23:00 přichází jeden z týmu Action biku s tím, že i box č.1 je už obsazen tak se do jedničky přidávají střelci z Německa, podle výbavy a  technicky  co instalují to je  vyšší level.  V cca 24:00 jdeme spát a vstáváme v cca 08:00. 

Po otevření boxu je jasné co se venku dělo v noci napadalo dost vody z nebes a další stany utrpěly demolici. Následuje snídaně a přezutí motocyklů na vodu. Začínáme kroužit na mokru a celý den je open pit line. Nakroužíme cca 150km na vodě což je super pro plynulost a stopu na trati. Odpoledne začíná trať schnout a chvíli je to i na suché gumy ale, jelikož závod se blíží tak je výsledek pro tmavé mraky nejistý. Hodinu před závodem začíná pršet a  závod  je  vyhlášen jako mokrý.  Rošt je sestaven podle suchých časů předchozího dne tak Ozzy je desátý a já světe div se  dvě tři pozice před koncem… Jdeme se řadit na rošt kvůli letmému startu a tam začíná zděšení, ač jsem na chvostu tak je nás tam jen 10! Slovy pana Kemra chčije a chčije…. Start do závodu stejný stav jako ze sucha přede mnou díra a pole jestli se tomu dá říkat skoro v nedohlednu. První závod na mokru v životě tak v mozku je hlavně to nerozvěsit na trsátka hned na začátku sezony.  Začínám stahovat jezdce přede mnou ve čtvrtém kole je to už opravdu blízko  a  začínám si ho připravovat musím to prostě dát našel jsem si soupeře v tom je kouzlo závodů, borec má R6 podobného zmalování jako já  a  vrch podsedláku jako když bych koukal opravdu na svůj bike:) Na konci kola čtvrtého dělá menší chybu jede po obrubníku a pak se začíná pilot otáčet, kde jsem a začíná psychická hra hned na  cílovce v nájezdu do pátého kola útočím ale  kvůli  brzdám končím za ním ale  jsem nalepen na jeho zadním kole přichází technická pasáž  a  výjezd na první dlouhou rovinu kde on netáhne a jdu před něj v klidu ještě před  brzdama  a  vezu si ho za sebou.  Teď psychika pracuje hlavně čistě bez nervů a nekoukat se vím, že je za mnou dost blízko tak proběhne skoro celé šesté kolo a blíží se poslední tři zatáčky předposledního kola a najednou modrá vlajka no co dalo se to čekat ale už dřív to je divný …  …. Nic se neděje a najednou venkem mě beze Ozzy – magor letí kudlu navíc vede závod. Tudíž dostávám kolo i na vodě ale borec s R6 za mnou je stále výjezd na  cílovku tahám, co to jde, vidím na konci šachovnici a najednou mě přeletí další borec … wtf kdo to je …   uff to je ten druhej za Ozzym tudíž toho co jsem dal je stále za mnou. Dojedu do boxů hodně mokrej ale happy Ozzy vyhrál, ale šok přichází v boxu slovy: vole máš taky pohárek seš osmej v šestkách !  WTF  podruhé nechápu a jestli ho mám tak to bude dneska velký.

Závod SBK1 se odjede  v pohodě borci letí hroznou kudlu a v SBK2 je červená vlajka v pátém kole protože dva borci od vedle ze Švýcarska  značně  vykuní své stroje  ale  dle pravidel  se  počítá pořadí kolo před tak jeden z nich má vítězný pohár též taková smíšená radost pohár v ruce :)
Přichází závod New Generation kde je  na  osmém fleku Veverčák……. jak pronesl odpoledne u roštu Bóža „ vole to smrdí bednou“  jdeme  fandit první kolo start a  ve druhém kole přichází šok : na  vedoucí pozici jede Veverčák …… si asi šlehnul lajnu a jede  jako démon jelikož má novou sadu pirelli na mokro :) ale tahá fest  náskok se zvětšuje povzbuzuji ho z cílové zídky, co to dá při každém průjezdu. Nájezd do posledního kola náskok je velký  a  koukám objevuje se  připravená šachovnice  tak vylezu na zídku pověsím se tam alá oslava týmů MGP a po průjezdu jdu do boxu otevřít pivo pro vítěze.  Veverčák přijíždí a ihned do sebe láme připravené pivo i přesto, že má na sobě helmu a více vody než je normální.  Euforie se zvětšuje :)
Péče o motocykly, převlek do sucha a pivo …… pivo a jde se na vyhlášení …závod SSP a  osmý flek  nejmenší pohárek ale je tam  euforie hadr jako kdybych vyhrál  úplně všechno  lidi v boxu tleskají a  průchod  euforie tam takový opravdu dlouho nebyl :)  Ozzy bere  pohár největší  a  jde se  připíjet z poháru …..   Veverčák  si s blaženým úsměvem bere  vítězný pohár  a  s úsměvem  otevírá šampus (bránil se) a další připíjení z poháru.  Euforie je super a  pomáhá to psychice :)
V boxu panuje dobrá nálada Švýcaři šroubují o 106 dokonce  se zlepšuje komunikace  ťukáme si drinkem a půjčujeme jim kompresor, který nemají  ( taková základní věc), načínáme  víno  a  v cca 01:00 jdeme spát. Venku v noci prší, fouká a teplota cca 8°C.
Neděle ráno mokro vítr déšť. Na trať se podíváme  v cca 10:00 a kroužíme na vodě. Dvacet až třicet minut a šup do boxu je zima na prsty ale čas oproti závodu u mě šel dolů …. Pozitivum na tomto počasí, po obědě si dáme ještě jednu dvacku a v cca půl třetí končíme kroužení. Tři dny na trati mě dalo hodně má  skvěle jsem se rozjezdil na sezonu. Následuje balení věcí  a  odjezd domů. Vyrážíme v cca 17:30 směr ČR, ještě  najdeme otevřený bar kde dělají různá jídla takže to na prasáka vyhrál hambáč kde bylo majonézy jak medvědího semene v medvědici po páření  ale  maso to vynahradilo. Na mýtnici vezmeme lístek a  jedeme dom :)  v cca 05:30 přistáváme u Ozzáka doma následuje rozdělení věcí a vleku k Veverčákovi  poté mě Ozzy veze dom kde jsem v 07:00.
Náklady :
startovné 14 490,- , 
cestovné 4400 /os ( Mýto Brenner –Rimini 2x 47,80€) Rakouská známka 8€ a  Brennerpass  2x9€
benzín cca 58L
jídlo – nakoupeno v ČR za cca 700Kč + restaurace na místě  dobré jídlo á 10€/osoba
Box po rozpočítání 3900,-/os * z důvodu počasí velmi dobré rozhodnutí ( pá 12:00 až ne 17:00)

MISANO WORLD CIRCUIT

+ TRAŤ A POVRCH
+ OKRUH  MGP
+ BEZPEČNOST OKRUHU
+ ORGANIZACE
+ RESTAURACE



- SOCIÁLNÍ ZÁZEMÍ (sprcha ok ale většina hajzlíků jsou turecké…)
- VÝLET NA DELŠÍ ČAS PRO OKRUHÁŘE

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):


TOPlist