europ_asistance_2024



Grossglockner & Dolomity 2017

Dva kamarádi. Dvě motorky. Dva tisíce kilometrů. Šest dní. Nespočetně žážitků. Nespočetně úsměvů. Tak by se dal popsat náš první společný výlet za hranice až do srdce italských Alp.

Kapitoly článku

Nápad a přípravy

Na začátku všeho je myšlenka

Celý mototrip Alpy 2017 a vlastně i celá motosezona 2017 vznikla celkem rychle a spontánně. Na konci zimy 2017 se mi ozval starý známý kamarád Vojta ze školy, že se zamiloval do jedné stopy a stále vzpomíná na doby, kdy já do školy jezdil na Banditu 600S a rád by si něco podobnýho pořídil. Když jsme společnými silami začali vybírat ten pravý stroj pro něho, tak se nenápadně optal, jestli si taky nechci znovu něco pořídit (v tu dobu jsem už dva roky žádnou motorku neměl), že bychom jezdili spolu. Samozřejmě mě moc dlouho přemlouvat nemusel, a tak jsme na jaře z garáže vytlačili své nové krásky ku první projížďce - Vojta Bandita 600S a já Kawu Er-6f.

Po pár projížďkách po Česku a seznámení se stroji a s našemi schopnostmi proběhl na jedné vyjížďce v českých horách rozhovor, který vypadal přibližně takhle:

V: "Kolik to tak může bejt kiláků do Alp?"

A: "Na Grossglockner asi 400."

V: "Tyvole! Jeden den tam, druhej zpátky jak nic! Jedem?"

A: "Jedem!"

Plánování

A tak vznikla myšlenka víkendového výletu na Grossglockner a zpátky. A tak se přijelo domů a začlo se plánovat. Samozřejmě s jídlem roste chuť, a tak když jsme zjistili, že z rakouských Alp už je to jen kousíček na jihozápad do italských Dolomit, na nic jsme nečekali, rovnou jsme si vzali týden dovolené v práci a z původně zamýšleného výletu na víkend na Grossglockner se stal větší týdenní motovýlet do Dolomit s pokrytím cca dvou tisícovek kilometrů.

Rozhodli jsme se jít cestou penzionů, airbnb, popřípadě hotelů, abychom nemuseli na poslední chvíli shánět kempingové vybavení, které jsme neměli a mohli jet trochu více nalehko. Zabookovali jsme pouze první noc v penzionu v Zell Am See s tím, že další noci seženeme na místě, protože jsme nevěděli, kolik km budeme schopni ujet denně v Alpách, jelikož jsme předtím žadný podobný motovýlet neabsolvovali (já pouze Chorvatsko za účelem koupání v roce 2011, a to naše cesty nevedly vesměs pouze přes horské průsmyky, což nás čekalo teď). Taky jsme nechtěli být vázáni určitou porcí kilometrů denně, chtěli jsme jet prostě to, na co ten daný den bude nálada a co se stihne se všema zastávkama v horách, koupáním v jezerech atd. Takže jsme zabookovali první noc blízko Zell Am See, sbalili vše potřebné (bohužel i nepotřebné, jak to tak nezkušených cestovatelů bývá) a vyrazili směr jihozápad.

Naplánovanou mapu je možno vidět ZDE. Je to pouze mapa původního plánu. Reálná trasa se měnila s uzavírkami, objížďkami a blouděním.

Den 0. (Sobota 12.8.)

Vyrážíme

"První" den výletu byl oficiálně nazván "Den nultý", protože pouze obsahoval přesun z Prahy na jih republiky do Třeboně na naší chalupu, odkud byla následující den kratší a tudíž příjemnější cesta do Zell Am See, nemuseli jsme se tolik hnát a mohli se i po cestě i v klidu vykoupat v jednom ze čtyř jezer, které jsme si naplánovali po cestě míjet. I tak jsme si ovšem cestu na jih čech užili, naplánovali ji přes hezké silničky Sedlčan a Milevska, mrkli na Temelín a Hlubokou a večer v klidu dorazili za babičkou na chalupu. Tam jsme si dali večeři, pivo, pokecali, nabalili řízky od babičky a šli brzo spát, abychom ráno mohli brzo vyrazit směr Zell Am See.

Najeto 200km

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (45x):


TOPlist