FIDACH Alpy 2012

Den 5 - neděle 8.7.2012 (Bourg St. Maurice – Merlischachen (CH)– 432,8 km): Od 5 hodin venku prší a čím je víc hodin, tím prší víc a víc. Kolem 8 hodiny déšť polevuje. My se toho snažíme samozřejmě využít. Rychle balíme, ale asi za 5 minut už zase prší. Vyrážíme v lehkém deštíku, který ovšem zase nabírá na síle a tak zastavujeme a oblékáme nepromoky. Sotva si je oblékneme, tak pršet přestane. Asi po 50km je dáváme opět zpět do tašky a jedeme dál. Dnes máme v plánu podle navigace i nějaký offroadový úsek. I když tomu moc nevěřím, protože google nás tudy vedl normálně jako po silnici. Bohužel po příjezdu k tomuto místu se nám mění plány, protože je tam zákaz vjezdu. Předěláváme tedy cestu a pokračujeme po normální silnici směr Chamonix.

okolí Saint Gervais les Bains

Jediné celníky za celou cestu vidíme na F-CH celnici, ale naštěstí mávají ať hned jedeme dál. Švýcarsko nás hned zkraje zklamalo, jedeme nějakou průmyslovou zónou. Nic zajímavého. Jen rovná placka a omezená rychlost na 60km/h. Zvažujeme tedy, že nepojedeme oklikou, kterou jsme měli v plánu a vezmeme to přímo. Naštěstí si tento záměr zavčas ještě rozmyslíme a stoupáme tak na Grimselpass. Asi při nás stáli všichni svatí. Troufám si říct, nejlepší místo z celé dovolené. Tak neskutečné zelené okolí, nádherná voda plná ledových ker. Než nám to stačilo vyrazit dech, zavalil nás ledový horský opar. Myslel jsem si, že po Mont Blancu už nás nemůže něco takto nadchnout, ale toto...

Jezero Grimsel + Grimselpass

Původní cíl jsme měli kousek pod průsmykem, ale jelikož si chceme trochu zkrátit poslední den, kdy nás čeká moc km, tak pokračujeme dál asi 60km. Jedeme směrem Luzern opět kolem několika nádherných jezer. Cesta se tu pěkně klikatí a tak měníme první názor na "Švajc" a jsme z něj opravdu moc nadšení. Do navigace zadáváme nějaký kemp a necháme se navádět, kam nás osud vede. Těsně u odbočky do kempu (křižuje se chodník) pouštím 2 chodce, kteří jdou po chodníku a v duchu si říkám "co se tak loudají". Najednou zahnou do kempu a v tu chvíli poznávám v jednom z nich kamaráda Jirku, který se vydal s přítelkyní a nádherným modrým "fazouškem 1000" napříč Švýcarskem směr Andorra.

Kemp v Merlischachenu

Nemůžeme tomu ani uvěřit. Stan stavíme samozřejmě vedle nich a už probíráme zážitky a poznatky z cesty. Spát jdeme až kolem 23hod. K večeři jsme si udělali opět těstoviny. Ubytování stálo 33,40eu. Což bylo nejvíc za kemp, ale stálo to za to.

Den 6 - pondělí 9.7.2012 (Merlischachen – Simssee (D)– 410,7 km): Poprvé je ráno krásně, v noci nepršelo. O to hůř se nám loučí. Nedá se ale nic dělat. I když nejraději bych to vzal zpět a jel s nimi.

Ranní balení a loučení s přáteli

Naše cesta vede dál směr Salzburg. Po cestě jedeme kolem několika jezer, až nám to přijde, že je to jedno velký nekonečný jezero. Všechny mají průzračnou vodu a lákají tak alespoň k zastavení a vykoupání. Projíždíme přes vesničku Ecce Homo. V tu chvíli nevím proč, ale hned mám před očima rodinu Homolků, jak se dohadují u kadibudky o čepicu. :-D
Na CH-A přechodu je trochu kolona, ale v protisměru je teda několikrát větší. Rakouská policie si tam postavila auta a hledají co by, kde by...

Ve městě Bregenz je trochu zácpa. Snažíme se tím trochu proplétat, což vzhledem k šířce motorky s kuframa, není snadné. Užíváme si kvalitní cesty přes Německo a pokračujeme směr Rosenheim. Je jasné, že tolik co nám zbývá na zítřek, prostě nebude snadné urazit a bude lepší poslední den jet po dálnici. Podle navigace bereme kemp u Simssee. Obsluha je nesympatická, zřejmě ji otravujeme tím, že jim chceme dát vydělat. Platíme 20eu. Sotva postavíme stan, tak se do nás pouští komáři. K večeři si děláme Lunchmeat stále z domácích zásob. Po jídle se chceme jít osprchovat a zjišťujeme, že sprchy jsou na jakýsi automat. Bez peněz neteče ani studená voda. No to je hrůza, kterou bych čekal tak akorát v ČR. Snaží se tu vydělat na každé věci.

Den 7 - úterý 10.7.2012 (Simssee – Domov – 493,4 km): Vstáváme asi kolem 7:30 hod, k snídani máme buchtu zakoupenou ještě včera zavčas na benzince. V kempu totiž nemají vůbec nic. Vyrážíme tedy nejrychlejší cestou na dálnici, ať nám to utíká.

Simssee - poslední ráno :-(

V Německu kupujeme ve městě Bernau na benzince ještě dálniční známku do Rakouska a najíždíme zde hned na dálnici. Co jsem jel naposledy v Německu po dálnici, tak se to změnilo. Samá uzávěrka, oprava a zpomalení. Připadám si jako doma. Teda aspoň, že nás nikdo nevyblikává. V Rakousku, kus za Salzburgem, byla v protisměru velká kolona, kolem 10km. Hořel tam návěs kamionu, takže spousta hasičů kolem a samozřejmě štiplavý smrad. Kousek před Vídní mě navigace táhne na exit na Graz. Což nechápu a jedu dál směr Vídeň. Jenže před Vídní mě to dochází. "Sakra, dyť mi nejedeme od Grazu, jak jsem zvyklej, ale od Salzburgu, takže žádný obchvat před Vídní!". To už je ale pozdě a tak se táhneme kus cesty středem Rakouského hlavního města, než nás to vyžene na okruh a pryč z města. Za Vídní ještě tankujeme poslední kvalitnější benzín a během chvilky jsme už doma.

Celá tato trasa vznikla asi během 6 hodin plánování. Musím ale říct, že bych ji asi jinak nejel, možná kdyby bylo více času na přípravy, tak by obsahovala ještě další průsmyky.

Najeli jsme 3.142km. Naše náklady na tuto dovolenou činí za 2 osoby, motorku a stan: 15.800,- Kč.

V Itálii řidiči vůbec nedodržují povolené rychlosti. Ani plná čára jim nic neříká. Ale i my jsme si na to během pár km zvykli a troufám si říct, že jsme hned zapadli :-)

Speciální poděkování patří kamarádovi „Džankovi“ za rychlou opravu motorky, díky čemuž jsme mohli absolvovat alespoň tuto trasu a velké díky mu patří i za pomoc s přípravou motorky ještě před odjezdem do Rumunska, které bohužel nedopadlo. Snad příští rok. Honzíku moc děkuji !!!