Benátky 2012

Přes Alpy do Benátek

1.Den: Losiná – Zell am See 476km

Sraz účastníků – Petr (Yamaha 660 XTZ Tenere), Honza (KTM 990 Adventure), Martin (Triumph Tiger 800XC), Láďa s Péťou (Honda Transalp 650), Tomáš s Péťou (Yamaha 750 Supertenere) byl okolo 12hodiny v Losiné u restaurace Kokos, kde štěnovická(Petr, Honza, Martin) banda poobědvala.  Po 12 hodině jsme vyjeli přes Horažďovice, Strakonice a Budějovice na hraniční přechod Dolní Dvořiště. Tam jsme se občerstvili a pokračovali na Linz, kde jsme koupili dálniční známky a dál na Salzburg po dálnici. V Salzburgu jsme lehce zakufrovali, protože byly rozkopané ulice a poté pokračovali dál na Zell am See. Po ubytování v kempu a postavení stanů začala zábava, která se později lehce zvrtla a byla ukončena slovy „Hej guys, party is over“ místním zřízencem.

2.Den: Zell am See – Punta Sabbioni 360km

Po ranním vstávání v 8 hodin proběhla snídaně, debordelizace, skládání stanů, nakládání na motorky a po 9 odjezd směr Gross Glockner. Mýtné 22€/moto a samolepka jako bonus. Díky včasnému výjezdu nebylo ani tolik lidí. Návštěva obou vrcholů, fotky, občerstvení, zase několik fotek a kochání se vším možným. Po zformování jsme vyrazili směr Lienz – Udine. Na vrcholcích měli trochu problém karburátory(Transík a Supertenerka), ale naštěstí vše dopadlo dobře. Při sjezdu z G.G. byl oběd, opět pár fotek a hurá Itálie. Posledních 260km proběhlo v kuse, vyjma jednoho tankování s občerstvením. Do cíle jsme dojeli cca v 18hodin, ale nastal problém v kempu. Všude ubytovávají minimálně na 7 nocí. Po hodině hledání a přemlouvání kempařů bydlíme. Sice bez pláže, ale u přístavu, což se později ukázalo jako výhodné. Kousek na vodní MHD a pláž byla jednu zastávku busem nebo cca 30minut pešky. Večeře na dvě poloviny. Jedna v kempu, druhá na pizze a vínku. Po návratu zábava a opět stejný scénář, jako předchozí noc. Přesunuli jsme se o kus dál, ale nakonec přijel zřízenec se slovy, co už moc dobře známe. Dbají na dodržování nočního klidu, tj. ve 22hodin konec, spát.

3. Den: Benátky/pláž 0km

Den začal klasicky snídaní, přípravou a nákupem pití v konzumu. První fópá, neumíme koupit vodu. Petr chtěl bez bublinek, Já(Honza) s. Ano, koupili jsme opačně. Proběhla rychlá výměna. Odebrali jsme se směr přístav, kde jsme udělali druhé fópá. V jedné frontě se Petr anglicky zeptal, kde se kupují lístky a človíček odpověděl, že NEROZUMÍ. Po chvilce jsme koupili jízdenky a odpluli do Benátek zastávka San Marco. Tuny lidí, turistů a žebráků. Prohlídka Benátek, focení, procházení zastrčených uliček, oběd a pomalej přesun zpět do přístavu. Po návratu návštěva pláže cca 2 hoďky a pěší návrat do kempu. Po večeři noční procházka a prohlídka P.Sabione, vínko, zmrzlina … večerka, prvně bez průseru.

4.Den: Pláž – opalování 25km

Po ranní snídani se skupina rozdělila na 3+4. Skupina 4 – Merklín se odebrala rovnou na pláž, skupina 3 – Štěnovice + Praha/Kamenec na moto obhlídku po okolí. Projížděli jsme laguny kolem benátského zálivu. Parádní projížďka úzkými silničkami přecházející na úzkou pěšinku vyšlapanou po hrázi mezi dvěmi lagunami, na které jsme zahlídli cyklistu, který po konzultaci v italštině, na otázku, jestli to jde projet na moto, pravil – Si Piccolo …
Tak jedem. Jízda byla pomalá, opatrná, ale krásná. Jedna chyba a mohla se motorka tahat z vody. Měl jsem zaplou Jarušku(GPSku) kvůli záznamu trasy. Chvílemi ukazovala, že jedem po vodě. Po návratu uličkami zpět do kempu proběhl přesun busem na pláž. Na pláži jsme dělali klasické radovánky. Kopání s míčem, stavění hradu z písku, hloubení díry až na úroveň moře(cca 75cm), výkop zákopu pro stojícího střelce, sběr mušlí, válení, opalování(spalování zad) a samozřejmě koupání. Večer přátelské posezení u šáňa, výměna zkušeností a lehká příprava na odjezd dom.

5. Den: Garda, Achensee 560km

Plán s ranním vstáváním v 6 vyšel. I přes Láďovo nevolnost a nervozitu se podařilo kemp sbalit a vyrazit dle plánu do 8 hodin směr Padova – Garda. Po nájezdu na dálnici u Benátek proběhlo tankování a lehké občerstvení. Na dálnici jsme potkali menší kolonu, kterou jsme vyřešili po motorkářsku. Po příjezdu ke Gardě, kterou jsme objížděli po západním břehu došlo na vhodné hledání lokality ke koupání. Pomalá jízda, kvanta lidí. Po cca hodině jízdy jsme našli ucházející místo, celkem klidné, kde se Martin vykoupal a já s Petrem jsme si koupili v kiosku něco k jídlu. Po chvilce jsme vyrazili kolem jezera dál směr Brennerská dálnice. K večeru příjezd k jezeru Achensee, ubytování v kempu, koupačka v jezeře, malá procházka do hospůdky, kde jsme i povečeřeli.

6. Den: Cesta dom 368km

Ráno u alpského jezírka ve výšce 990m.n.m. bylo trochu chladné, ale východ slunce nad vrcholky hor byl krásný. Konečně normální záchody, ne šlapačky … Snídaně, krátká vycházka k jezeru pro pár fotek, opětovné balení, nakládání a tankování posledního zahraničního benzínu. Kochačka alpskými průsmyky a příjezd k německé dálnici A8. Po vyhnutí se Mnichovské zácpě přes dálnici A94 a šoustkou na A92 pokračujeme na Degendorf. Malé občerstvení a hurá směr Javor. Pár fotek, sjezd dolů do Rudy a odjezd na oběd u p.Šedlbauera. Poté svižnou jízdou do Přeštic na benzínku, kde proběhla poslední společná fotka, rozloučení a úprk k domovům.

Dovolená se povedla na jedničku s hvězdičkou, skvělá banda lidí a počasí bylo luxusní.