europ_asistance_2024



Cesta na Island a zpět 07/2012

Kapitoly článku

8. den sobota 14.7.

Ráno se vyrážíme koupat do Modré laguny jsou to geotermální lázně, vstup je trochu dražší, ale být na Islandu tak je povinnost je navštívit. Pěkně světle modrá, teplá voda s možností si na sebe plptat různé bláto :-). Oběd dáváme přímo vedle v restauraci a Modrou lagunu opouštíme kolem 14 h. Jedem zpět do Reykjavíku, zaparkujeme motorky v centru a jdeme si město projít trochu pěšky. Zastavíme se v místí kavárně Kaffitár, ochutnat místní kafé a taky dáváme luxusní zákusek. Ještě se zastavíme v katedrále Hallgrímskirkja, je tu zrovna svatba, tak chvíli čekáme, prohodí s náma pár slov místní řidič autobusu co byl párkrát v Praze. S Reykjavíkem se loučíme a jedem směr Pingvellir po silnici č.36. Kousek od něj bereme kemp za standardní cenu (1000-1500ISK)

 

 9. den Neděle 15.7.

8 h budíček a jdeme se podívat do Pingvelliru. Projít nám ho trvá asi necelé 2 h. Odtud vyjíždíme po cestě č.365 měnící se na č.35 na Geysir, chvíli tu ještě procházíme místní nabídku suvenýrů a dál pokračujeme na vodopád Gullfoss. Odtud pojedeme po č.30 místy šotolina až na ring road. Tu se zastavujeme u dalšího vodopádu Urridafoss. Jedeme dál po č.1. a u města Hella bereme kemp. Na večer jdeme ochutnat místní točené pivo Víking, všichni tři jsme se shodli, že příliš chutné není i přesto, že z plechovky chutnalo líp :-).

 

10. den Pondělí 16.7.

Na snídani jdeme do místního obchodu ve městě Hella. Pak vyrážíme dál po silnici č.1 k vodopádu Seljalandsfoss. Odtud odjíždíme trochu mokří, protože vodopád se dá projít i z vnitřní strany. Pokračujeme dál po jedničce směrem na město Vík. Ještě se zastavujeme na vodopádu Skogafoss, který si projdeme až nahoru a hned vedle navštívíme pěkné muzeum Skogar, které nás zavede do Islandské historie. Trochu se tu zdržíme, ale stojí to za to. Před městem Vík se zastavíme na krásné vyhlídce Dyrhólaey. U města Kirkjubaejarklaustur zakempíme.

 

11.den Úterý 17.7.

Dnes se nám na Islandu poprvé trošku pokazí počasí, mračna jsou hodně nízko a občas lehounce mrholí. Jedeme dál po jedničce k druhému největšímu ledovci v Evropě Vatnajokull. Snažíme se dostat k jeho nejbližšímu splazu Svinafellsjokull co nejblíže. Po procházce kolem ledovce jedeme dál směrem na Djupivogur, kde máme v plánu zakempovat. Po cestě narážíme u ledovce Hrúta na jezero plné kusů ledu pomalu plujících do moře. Jen na skok se zastavíme ve městě Hofn a tu narazíme na místní motokrosovou dráhu, zrovna tu jezdí malý kluk a má velkou radost, že se s ním fotíme. Jedeme dál po pobřeží až do kempu.

 

12.den Středa 18.7.

Vzhledem k tomu že máme ještě dost času tak jsme se rozhodli, že pojedeme na výlet na ostrůvek Paey. Nebe už je zase bez mráčku a ráno to jedem očíhnout, ale otvírají až v 10 h, skáknem do obchodu na snídani a kolem 10:30 h se vracíme domluvit si výlet, jenže jdeme už pozdě a zbývají jen dvě volné místa. Místo toho si projdeme město a navštívíme místního sběratele kamenů a jeho Stone garden. Pán je velmi ochotný a upovídaný dává nám pořádné kafé a bere nás do jeho dílny, kde se nám snaží popsat všechny možné jeho výrobky a sběratelské kusy, a že jich je od roku 1988. Díky tomu, že máme dostatek času tak trochu měníme trasu a jedeme stále po pobřeží po cestě 96 a pak 92 až do Egilsstadir, místy je šotolina, ale stále je se na co dívat. Naposledy ve městě jdeme do obchodu a po č. 93 jedeme už do přístavu Seydisfjordur. Postavíme stany v kempu a jdeme ještě do místní hospůdky Skaftfell na jedno orosené :-).

 

13.den Čtvrtek 19.7.

Brzy ráno balíme stany a odjíždíme do přístavu odbavit se na nalodění. Máme tu čest najíždět na loď jako první (ovšem vyjíždět jako poslední), přikurtnovat  motorku už zvládáme :-) a  něco po 8 h místního času opouštíme Island :-(, ještě nějaký čas pozorujeme z paluby jeho skály, tyčící se z moře a pak se už definitivně ztrácí. Počasí z rána bylo trošku zamračené, ale časem vylezlo slunko a i na širém moři bylo velmi příjemně.

 

14.den Pátek 20.7.

Asi v 3 h ráno připlouváme na Faerské ostrovy.

15.den Sobota 21.7.

Do přístavu Hirtshals v Dánsku připlouváme kolem 8:30 h, ovšem než vyjedeme z lodi tak je něco kolem 10 h. Najíždíme na dálnici a frčíme směr Německo. Snažíme se to táhnout co nejdéle a nejdál až k městu Ludwigslust. Tady najdeme ubytování u příjemného páru s obří zahradou a stájí. Dokonce ještě večer kolem 22 h zapálí oheň a pozvou nás na pivko na zahradu.

16. den Neděle 22.7.

Ráno vstáváme v 6 h abychom co nejdříve vyjeli, paní domácí nám přinese kafé, sušenky a několik fotek ve formátu A3, ráda fotí a povídá si o nich, museli jsme slíbit, že jí na email pošleme taky nějaké fotky z našeho okolí :-). K odjezdu se dostáváme až kolem 8 h. Ale i tak se nám podaří do Tišnova přijet kolem 22 h. Tady se rozloučím s oběma Zdeňkama a pokračuji dál k domovu u Veselí nad Moravou. Doma jsem kolem 23:30 h a mám za sebou trasu dlouhou 5 022 km.


Teplota ve dne se pohybovala mezi 10 - 20 °C a v noci padala až k 5°C, ale taky záleželo, ve které části Islandu jsme se zrovna nacházeli.
Možnost platit platebními kartami je téměř všude a bez problémů, ale určitě je dobré mít u sebe taky nějakou Islandskou hotovost, třeba na placení kempů.
S tankováním není žádný problém, benzina je v každém vetším městečku, vyjímaje vnitrozemí. Cena benzinu se pohybovala v tu dobu kolem 38-40 Kč.
Cena potravin je trochu vyšší než u nás, hlavně pitné vody.
Místní lidé jsou celkem příjemní a rádi poradí, hlavně v létě je tam spousta turistu, hodně i českých.
Na Islandu je zakázáno kempování mimo kempy, ale jsou celkem na úrovni a vždy i v sezónu byly obsazený tak z 50%, kromě toho městského v Reykjavíku. Cena za jeden stan se pohybovala 200 - 600 Kč za noc.
Na trajektu je celkem dost draho, není špatné si vzít i nějaké to jídlo s sebou. Snídaně nebo večeře v podobě švédských stolů stály kolem 500 Kč na jednoho.

 

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (27x):


TOPlist