Cesta na Island a zpět 07/2012

Asi před rokem a půl se ve mně zrodila myšlenka navštívit Island,Původně jsem měl v plánu jinou zemi, ale vlivem nepokojů v severní Africe jsem od ní upustil a Island byl taková (ale hodně povedená) náhražka. Někdy v listopadu 2011 dávám na motorkáře ,,pozvánku,, jestli by se nepřidal někdo ke mně, jelikož jsem s blížícím se termínem zůstal sám a trajekt je třeba si zamluvit aspoň půl roku dopředu. Nakonec se ozývá Zdeněk a postupem času se přidává i jeho strýc další Zdeněk. Někdy v únoru společnými silami stanovujeme datum odjezdu trajektu na 10.7.2012. bereme tu nejlevnější variantu včetně jednoho jídla denně, ale i tak stojí trajekt asi polovinu všech výdajů. Teď už zbývá jen střihat metr do doby odjezdu :-).

Cesta na Island a zpět 07/2012

Kapitoly článku

1. den sobota 7.7.2012

Tak a nastává dlouho očekávaný den, před 8 hodinou ráno vyrážím směr domluvené stanoviště v Tišnově. V 9h jsem na místě, chvíli čekám na Zdeňka a spolu vyjíždíme do Nového Města na Mor., kde asi necelou hodinku čekáme na dalšího Zdeňka, nakonec přijíždí i s omluvenkou v podobě teplé bábovky :-). Společně jedeme směr Německo, Zittau. Na teploměru je lehce přes 30°C, kousek za Libercem nás chytá první deštík, nepromok si nedáváme, čekáme jen přeháňku, ale děláme chybu, déšť ne a ne ustat. Nakonec se počasí trochu umoudří a kolem 20:00 začínáme hledat cedulku poblíž Sonnewalde s nápisem Zimmer frei, po chvíli se nám to podaří a bereme ubytování za 25 eur i se snídaní.

2. den. Neděle 8.7.

Ráno vstáváme kolem 7:30 h, máme docela spoustu času a tak se rozhodneme zastavit ještě v Berlíně na Berlínské zdi. Celou dobu se snažíme jet mimo dálnici. V Berlíně jedeme úplně naslepo a kupodivu se nám to podaří najít hned na poprvé. Podle mapy co byla u Berlínské zdi jsme se chtěli ještě zastavit na Braniborské bráně, ale nechtě jsme se na jedné křižovatce rozdělili a pak jsme se asi půl hodiny naháněli po Berlíně, něž jsme se zas všichni tři našli, tak jsme ji vynechali a pokračovali jsme dál v cestě. Po cestě znovu prší ale tentokrát jsme už v nepromoku, po chvíli ho sundáváme a v Lubecku opět průtrž mračen, snažíme se rychle najít ubytování, ale navigace nás přivede jen do místního night clubu :-), tuhle noclehárnu nebereme a tak zmokáme dál až díky příjemné obsluze v jedné restauraci nám po telefonu zařizuje ubytováni u seniorského páru doma.

 

3. den Pondělí 9.7.

Opět budíček kolem 7:30 h, dáváme vydatnou snídani a před 9h vyrážíme dál směr přístav Hirtshals do Dánska. Hned po překročení Německo Dánských hranic znovu prší a tak přes celé Dánsko jedeme za deště a po dálnici. Do přístavu přijíždíme poměrně brzy, tak jdeme obhlédnout, kde se zítra budeme hlásit na trajekt, zde se dáváme do řeči se starším francouzským párem který má v plánu projet na svém V-stromu vnitrozemí Islandu a tak nám dává radu kde se ráno hlásit. Nacházíme sice trochu dražší ubytování a bez snídaně, ale je na pobřeží a u přístavu. Navečer dáme krátkou procházku kolem pobřeží, bunkrů z války a majáku. Máme za sebou celkově nějakých    1 550 km.

 

4. den úterý 10.7.

Trajekt nám jede v 9 h a tak po 6 hodině už snídáme, abychom kolem 7 h byly v přístavu, 2 h před odjezdem. Po příjezdu do přístavu zjišťujeme, že v Dánsku je posunutý čas o 1h dopředu, tak předjíždíme nekonečně dlouhou kolonu aut čekající na odbavení, jelikož motorky plavící se na Island se naloďují jako první. Hned po odbavení nás naženou na trajekt, kde najíždíme mezi posledními motorkami. Tady skládáme zkoušku z kurtnování motorek :-), moc nás neví jak na to a tak pár jedinců radí zbytku jak upevnit motorku k lodi. Jdeme se ubytovat do kajut (neboli dobytčáku), je to malinká místnůstka s 6 nebo 9 lůžky a půlmetrovou chodbičkou uprostřed. Máme štěstí, jsme všichni tři spolu, později k nám přibudou další dva cestující. V kajutě trávíme pouze čas na spaní a to ve spacáku. Na lodi lze slyšet čeština téměř na každém rohu. Po 9 h vyrážíme na dvoudenní plavbu na Island s asi hodinovou zastávkou na Faerských ostrovech.

 

5.den středa 11.7.

Na lodi začíná vládnout nuda :-(, ještě že Zdenál koupil v Čechách nějaké časopisy. Předplacené jídlo na lodi nestojí za moc (aspoň mně moc nejelo), ale snídaně a večeře v podobě švédských stolů byly fajn, ale za opravdu těžký peníz! Kolem 15 h připlouváme na Faerské ostrovy, zde se část cestujících vylodila a nalodila a ti co se plavili na Island měli na chvíli přístup do paluby k zaparkovaným strojům. Asi za hodinu vyplouváme dál na Atlantický oceán, který je trošku divočejší, než bylo doposud Severní moře. A tak někteří z nás preventivně louskají kinedryl :-). Počasí na moři bylo občas hodně zamračené, někdy i mrholilo.

 

6.den čtvrtek 12.7.

Kolem 4 h ráno nás budí zachřípnutý hlas z repráku, že se máme pomalu balit a vyklidit tak kabinku k úklidu. Vycházíme na horní palubu a v dáli tyčící se skály Islandu nás vítají krásným bezmráčkovým počasím. Kolem 8 h našeho času přirážíme k molu v Seydisfjordur. Jinak na Islandu je čas posunutý o 2 h dozadu. Jedeme do Egilsstadir, cestou děláme pár zastávek a kocháme se zdejší krajinou. Zde ve městě zastavujeme v obchodě a jdeme taky do banky si směnit místní peníze. Dále vyrážíme po ring road č.1. směr na vodopády Dettifoss. Z Ring road sjíždíme na šotolinovou cestu č.864 v délce asi 50 km, hodně práší a drncá ale dá se po ní jet i 80 km/h. Dál pokračujeme na skalní útes ve tvaru podkovy Asbyrgi a tu najíždíme na asfalt. Taky se zde seznamujeme s tankovacími stojany, prvně nevíme jak z nich dostat kapku benzínu, ale opět zaslechneme českého turistu a ten nám rád poradí. Pokračujeme přes Husavík k jezeru Mývatn a tady stavíme stany v kempu. Je ještě brzy tak polehku vyjíždíme na sopku Kraflu, sirné čmoudíky Hverir a zpět do kempu.


 

 

7.den pátek 13.7.

Ráno opět krásné počasí, po 8 h balíme kemp a vyjíždíme dál po ring road směrem na Reykjavík a nikdo z nás si ani nevzpomněl že je pátek 13. U Mývatnu ještě zastavujeme na kráterovém poli u jezírka Stakholstjorn. Další zastávka je u vodopádu Godafoss a dál projíždíme městem Akureyri. Pokračujeme přes hornatý sever Islandu kde se značně ochladilo a začal foukat silnější vítr a to až po 6 km dlouhý podmořský tunel  Hvalfjordur Tunnel před Reykjavíkem. V Reykjavíku projíždíme městem a snažíme se podle turistického průvodce najít ubytování u někoho doma, ale všechno je obsazené a tak se jedeme podívat do městského kempu. Ten se nám však jeví jako pěkný ,,dobytčák,, (strašně moc lidí na 1 m²) a tak měníme denní harmonogram a přesouváme se dál směrem ke Keflavíku. Při odjezdu z Reykjavíku u mě nastává první menší technická závada, na „Africe“ praskne lanko spojky. Naštěstí mám s sebou náhradní a tak dotlačím kousek na benzínku a lanko vyměníme. U Keflavíku se nám nedaří najít kemp a jdeme se zeptat na nocleh do hotelu, je však plně obsazený ale, zjišťujeme že na recepci pracuje Polák a tak z nevyzrálé angličtiny přecházíme radši na češtinu a polštinu a dáváme se s ním do řeči, radí nám kde najít kemp. Do kempu přijíždíme kolem půl noci a pozorujeme intenzivní západ slunce, avšak i po západu slunce je v noci stále světlo.

 

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.33
Známkováno: 27x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist