sumoto_leden

Tour de France - Normandie 2013

Původně to měla být Albánie, ale nevyšlo to a výjezd se přesunul na další rok. Další kam jsem se chtěl podívat byla Francie a tak jsem potkal Pavla a jeho plán se podívat do Normandie. Nebylo co řešit a tak se doladila trasa a jelo se.

1.Den 3.7.2013 ČR-D-F

Den před odjezdem mi spadla motorka na  prsty u nohy a já se bál, aby to nebylo nic vážného, protože jsem s jedním prstem nemohl skoro hýbat a tak jsem čekal do rána, které by stejně nic nezměnilo... Byl jsem rozhodnutej jet, už proto, že jsem to slíbil a hlavně jsem se těšil na můj první trip mimo ČR.
Je to tady, motorku mám připravenou a s Pavlem, který jede od Brna a já od Litoměřic jsme se dohodli, že se setkáme na dálniční benzínce pod Plzní v 10 hodin. V 8 ráno mačkám startér a vyrážím do suchého dne, bohužel jen na konec vesnice :)
Přeháňka je tady, ale na náladě mi to neubírá. Asi je to tím prvním dnem a tak pokračuju na místo srazu. Když jedu po dálnici na Plzeň a vidím jak se předčasně připojuje Pavel na svoji KTMce ani se mi nechce zastavovat, ale dohoda zněla jasně a tak dáváme kafčo, kontrolujeme tlak v pneu a tankujeme plnou.
Dohodli jsme se, že Německo projedem celé po dálnici co nejdál to půjde a tak začínají nekonečné minuty a hodiny nudy. Ještě, že máme MP3ky.
Po příjezdu do Štrasburgu, kdy jsme jeli celý den v přeháňkách se rozhodneme najít hotel F1 a usušit si tam věci, ale Pavla navigace v mobilu nás zavedla přímo do centra, kde byla nějaká rezidence a na vrátným bylo vidět, že nás nevidí rád a tak jsme zadali kemp za Štrasburgem v městečku Molsheim kam přijíždíme ve 20:00 hodin a kde to také za 10E zakempíme.
Najeto 740km

2. Den

Je 10:00 jsme po snídani a počasí se mračí, ale pršet by nemělo a tak o hodinu později po zaplacení kempu chceme vyrazit dál, ale navigace v mobilu se ne a ne chytit a tak po odhalení problému vyrážíme v 13:30...
Opožděný odjezd nás donutil jet celý den tak nějak bez přestávky i když počasí stejně nepřálo nějakému pikniku a tak se střídaly rychlostní silnice s dlouhýma silničkama v polích, kde nás k večeru vyfotil pevně přidělaný radar u pole... (Doteď nic nepřišlo).
Druhý den jedeme v přeháňkách a tak se pokoušíme znovu nalézt F1ku, tentokrát úspěšně ve Fontainebleau za 11E... Je 21:00 a mi přijíždíme na parkoviště, kde stojí samé dodávky.
Venku u stolku sedí místní pracanti a raději sundaváme z motorek vše co jde, jsou přičmoudlý a já jim nevěřim :) F1ka mě vůbec nenadchla - divná recepční, zesraný hajzly, na schodech čermošská prostitutka a motorky hlídají čmoudi a tak se modlíme a jdeme spát... Ráno běžím k motorkám a vše je tak jak má být.
Najeto 486km

3. Den

Před odjezdem kouknem na předpověď, která slibuje postupné vymetení oblohy...SUPER!!!Dnešní den chceme dojet k Mont Saint-Michel (Hora sv. Michaela) na pobřeží Normandie a kolem 5 hodiny asi 20km od místa cíle už vidíme toto nádherné místo, které je druhé nejnavštěvovanější hned po Ejfelovce :)Obloha je bez mraku, je nádherně, teplo a od Atlantiku jako bonus chladný vánek a mi si to kochačkou valíme co nejdál to půjde. Přijíždíme k autobusové zastávce, skoro u hory, kde je malé parkoviště se zastávkou a nikdo nikde a tak zamykáme mašiny a akorát přijíždí autobus.  Naskočíme do busu a ještě s pár turisty se přibližujeme. NO... krásně nám to vychází a tak už z autobusu začínám fotit a je to prvních snad z 200 fotek co pak udělám, protože jsem fakt ohromen. Parkoviště jsme neplatili, autobus taky ne a tak se dostáváme za hradby a zase zadarmo... :) Oproti ČR, kde na vás vyskočí klidně z pole týpek a chce zaplatit parkovné je to ohromný rozdíl...Procházíme si opatství, ale do vršku kláštěra jedině z průvodcem, kterého jsme prošvihli.Francie je krásná a všiml jsem si, že tu Autobusy řídí převážně ženský a i v kamionech je jich dost. Dneska to zakempíme za jednou vesničkou v divočině kousek od Německého hřbitova kam se chceme podívat hned z rána.
Najeto 468km

4. Den - Francie-Normandie

Dnešek byl vyloženě poznávací Projeli jsme si Carentan a zamířili si to do Sainte-Mère-Église rovnou ke kostelíku, který je známý tím, že se za věžičku kostela zachytil při nočním seskoku v Den D parašutista John Steel, který přežil do drého dne, kdy bylo město osvobozeno tak, že předstíral smrt . Mají zde taky krásné muzeum, které jsme si prošli a koupili si samolepku Francie na památku...
Je horzný vedro a tak jedem jen v dresech a rozeplých botech směr Utah Beach, kde se procházíme po pláži a představujeme si jak to tady asi mouselo vypadat a tak si to jdem připomenout do Muzea, které tu mají a které nezklame a je zase perfektně udělané. Dále následuje přesun na méně známou pláž Omaha, kde to zakempíme na nejhezčím kempu, co jsem kdy byl. Kemp byl na útesu nad pláží a výhled byl k nezaplacení a tak jsem si při pivku a cigárku vychutnával jak se hladina zvedá a postupně zaplavuje molo, kde už čekaljí rybáři.
Najeto 210km

5. Den

Z kempu se nám nechtělo, ale čekaly nás další muzea :) Jedno bylo hned u pláže a další u hřbitovu padlých Amerických vojáků. Na hřbitovi moc nejsem, ale tendle má něco do sebe a určitě stojí za to se tu zastavit a navíc to bylo takové zakončení poznávání Normandie a její historie...

Vyrážíme směr Belgie podél Atlanticu. V jednom městečku Pavel trefil novýho Wolksvagena, když koukal do navigace... Naštěstí se nic hroznýho nestalo. Týpek vylezl, pomohl nám zvednout pavla a motorku, pak kouknul na auto a s úsměvem odfrčel. Budˇ byl tak v pohodě a nebo byl navátej, každopádně si musel Pavel dát hned 3 cigarety naráz :)
Jsme v posledním Francouzském kempu, kde se seznamujem s Francouzskou rodinkou, kteří se náš přišli zeptat zda-li něco nepotřebujem. S dědy se nakonec vyklubal taky motorkář a výbornej kytarista. Dáváme Whisky něco na zub a spát... Ráno nám náš nový kamarád kupuje plechovky Coca-Coly a mává nám...
Najeto 330km

6. Den

Je ráno s plechovkami po kapsách a bagetami v kufrech vjíždíme do Belgie, kde zastavujeme akorát v Bastogne, odkud se přehoupneme do Lecemburska. Z Lucemburkska jsem příjemně naladěn... Kvalitní klikaté silničky bez provozu, upravené vesničky, kde má snad každý 2 auta a motorku. Země malá, ale nádherná. Je čas hledat kemp... V prvním nejde platit kartou a v druhém dostává Pavel pochvalu, že na Čecháčky umí dobře Anglicky. Kemp za 10 éček a hajzly jak na zámku...
Najeto 547km

7. Den

Ráno plánujem vstávat v 7 abychom to stihli na zátah domů. Co čert nechtěl Pavlova KTM nechytá, protože si nabíjel mobil. Naštěstí má kabely a tak startujem přes Tenerku a vyrážíme směr Wittlich-Německo, kde se loučíme a přejeme si šťastnou cestu. Od Pavla dostávám na cestu 3 cigarety, kdybych byl třeba ve stresu :)
Cesta po dálnici je nudná a už ani nevím jak sedět. Jsem kousek od Mücke a tankuju plnou nádrž mám celkem dobrou náladu, jdu zaplatit, ale na kartě prý nic není. U sebe mám 8 éček a tak jí to cpu, že zbytek doplatím českýma... to nechtěla, tak mě odkázala na bankomat, který mi sdělil to co Němka. Nechápu peníze jsem měl spočítané a min 10 tisíc bych tam měl mít...
Jdu za ní a začla na mě pyskovat i když jsem jí totálně nerozuměl. Vypsala mi nějakej papír a ofotila si občanku at jí to zaplatím z domova přes internet+ 15 Euro za pozdní platbu.Ok hlavně, že odtud vypadnu. Byl jsem vytočenej a začal jsem nadávat všem Němcům co stáli ve vnitř ve frontě. Ihned si dávám cigaretu od Pavla a pokračuju.
Jedu si lechce nasrán dál a vím že mi domů plná nádrž nevystačí a tak po nějaké době stavím a tankuju za 8 euro, co mi zbylo a dál už to musí vyjít :)
V německu lehce bloudím a když přijíždím do ČR a rezerva mi svítí nějakých 80km beru útokem první benzínku a dávám plnou.... U nás už snad karta bude ok, ale není. Dávám slečně vše co mám ale pořád mi chybí dát 110kč a když nechce můj stan v hodnotě 500kč slibuju, že jí to hned ráno zajedu zaplatit. Byla v pohodě a naštěstí pokračuju bez dalšího cáru papíru a bez cigaret. Doma se vítám s rodinou a hned se jdu podívat na kartu, kde mám zablokováno skoro 7 tisíc z nějaký benzínky WTF???
P.S. berte si větší hotovost  i když všude říkají, že v EU s kartou problémy nejsou já je měl a jak jsem se dozvěděl, Pavel měl ty samé problémy z jiné benzínky...