reline_unor



Přes střechu Evropy do Monaka

Praha Monako a zpět

Kapitoly článku

Úvodem

Zdravím všechny příznivce jedné stopy,tak i my jsme se letos rozhodli pro strávení dovolené cestováním na motorce,a vydali se na jih přes hory.Společníka nám dělalo litrový Varadero.Startovali jsme 1.8. 2015 ráno,a klasika - Praha,Plzeň,Rozvadov,Regensburg,Mnichov a blablabla - nuda.Až u Garmisch Partenkircher to hory začalo trochu připomínat.Jeli jsme v plné polní - tedy tři kufry a stan navrch.Nemeli jsme v plánu spát po kempech,neboť válet se ve stanu na tvrdé zemi za cca 30 euro nám přišlo zbytečné,a raději jsme tyto peníze vrazili do nás samotných a váleli se zadarmo.I vzhledem k letošnímu počasí a extrémním teplotám se sprcha v kempu dala nahradit řekou kterých je v Alpách nespočet.Takže žádná sockárna,ale zjevný plán.A asi i díky počasí nás celá dovolená přišla na 460 euro včetně benzínu při ujeté vzdálenosti 3230 km.Co nám dělalo daleko větší problém než higiena prováděná v řece bylo otlačené...víte co.Přesto že Varan je obecně považován za pohodlnou motorku,bolelo to.

Praha - Monako

Tedy,plán byl vždy v podvečer nakoupit dostatečné množství pitiva ostrého podle toho jak byl den náročný co se vzdálenosti nebo obtížnosti týče,a samozřejmě potraviny.Po té nastalo hledání místa na přespání,přičemž,když člověk dodrží pár základních pravidel,tak to vůbec problém není.Platí zákon optiky - nevidím-li já nikoho,nikdo nevidí mě,přičemž třeba ve Francii toto není nutné dodržovat.CH nebo A?Tam už je to lepší dodržovat.První den jsme tedy přespali u Imstu.Ujeto 560km což byl jeden z nejlepších výkonů,ale za cenu,že mraky kilometrů byla dálnice.Druhý den jsme vyrazili dál přes CH až do Martigny,kde jsme strávili druhou noc.Ujeto 420km.Sedla cca 2200m.n.m. byla rutina.Před tím snad jen Furka,myslím 2470m.n.m.Trasu jsme měli naplánovanou básnicky řečeno přes střechu kontinentální evropy - Col de la Bonette,který má 2802m.n.m.Tedy naše putování vedlo neomylně za tímto bastardem.Třetí den na něj došlo.Silnice na Col de la Bonette je ve skvělém stavu,dostatečně široká i v zatáčkách o 180°,výborně klopená atd.Mimo to,občas v zatáčkách postávají hoši s foťákama,a dělají docela pěkné fotky,která je možné si koupit přes jejich web.Tento den už to s ujetou vzdáleností tak slavné nebylo,pouze 360km.Ale na Alpy i tak asi dost.Místo na spaní jsme našli na jih pod Brianconem - opět řeka - chlazené pivo,s trošku zaťatými zuby hygiena - tedy alespoň pro mě,...ale já jsem prý citlivka.Následující den jsme dorazili do Nice a po té do Monaka.Kolony aut,lidí jako sra..k,vedro k neuvěření...okamžitě jsme zaveleli taktický ústup do hor.Tam si člověk připadal jako člověk.Čert vem moře na motodovolené,ta je přeci o silnicích,pohybu po nich a věcí s tím spojených.Poodjeli jsme tedy o 50km zpět do vnitrozemí,našli místo na spaní a zapíchli to znechucení tím,co se dělo na riviéře.Následující den jsme popojeli pouze do Verdonu,kde jsme zůstali celý následující den u řeky.Tam to bylo opravdu fajn pro lidi,které baví trávit čas v přírodě.Další den jsme de facto zahájili cestu zpět do Prahy,přes Albertvil,Chamonix.Tam se cesty spojily,tedy jsme spali na stejném a osvědčeném místě.Další den jsme popojeli cca 300km opět do Imstu,a poslední den jsme to dorazily do Prahy.Nutno říct,Alpy máme autem najeté křížem krážem,na motorce to po ose bylo ale poprvé a myslím,že to přeci jenom trochu hraničí se sportovním výkonem.Příští rok bysme asi jeli zase,bylo by fajn najít nějaký sparing.Přejeme všem mnoho šťastných kilometrů na bikách a co nejvíce pozitivních zážitků.


Col de l Isseran

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (16x):


TOPlist