Přes passa k moři

5.den  - středa  4.7.2012

Ráno nám domácí připravili skvělou snídani.Po snídani přišlo další překvapení.Zdenek s malým Martinem se rozhodli,že to odpoledne otočí a pojedou domů.Spěchali za přítelkyněmi a Roman se nakonec rozhodl,že pojede s nima.Chtěl jet dál,ale měl dovolenou jen týden a tak by musel jet pak sám domů a to nechtěl.Jeli jsme přes Sion do Martigny,passo de la Forclaz (1527m) do Francie a přes passo des Montets  do Chamonix.Tady jsme si dali pauzu.Původně jsme chtěli lanovkou vyjet pod Mt. Blanc, ale nakonec z toho sešlo.
Pokračovali jsme přes Megeve do městečka Seéz,kde jsme se rozloučili a já s Vojtou a s Pavlínou jsme pokračovali dál na jih a ostatní jeli domů.Nad námi byly černý mraky a tak nám bylo jasný,že zmokneme.Po chvíli začalo pršet a museli jsme do nepromoků.Po silnici valily proudy vody a tak jsme se rozhodli,že někde chvíli počkáme,než přestane tolik pršet.

Když už tolik nepršelo,pokračovali jsme v neproucích přes Val d´Isere,Col de I´Iseran (2770m) do městečka Bonneval,kde nám na infocentru našli ubytování za 23.- Euro i se snídaní.Divím se,že se mě nelekli,když jsem tam přišel v nepromoku,ze kterýho kapala voda.Po ubytování jsme šli  do protější restaurace na večeři.Jídelní lístek měli jen ve francouzštině a tak některá jídla byla pro nás překvapením. 280km

6.den - čtvrtek  5.7.2012

Ráno byla zima,ale nepršelo.Snídaně byla slabší a hned po snídani jsme vyrazili dál.V horách moc pumpy nejsou a mě skoro došel benzín.Nakonec jsme sjeli z trasy a pumpu jsme našli.Jeli jsme přes Modane a přes krásný Col du Galibier (2645m).Tady nás zastavili policajti.Všiml jsem si,že přes silnici je závora a nepouštějí nahoru auta ani motorky.Zeptal jsem se policajta,co se děje a lámanou angličtinou mi řekl,že nás dál pustí za 20minut.To jsme měli štěstí.Přesně ve 12,00 dal závoru pryč a my mohli jet na vrcholek krásnýho passa .Pokračovali jsme přes  Col d´Izoard (2361m) do Guillestre,Col de Vars (2108m) do města Jausiers ,kde jsme začali hledat ubytování.Našli jsme informační centrum a tam nám doporučili dvě místa.Nakonec jsme se ubytovali v zámečku na kopci.Dostali jsme mezonetový apartmán za 111,-Euro pro nás tři.Vojta s Pavlínou se šli vykoupat do bazénu,který patřil k hotelu a já jsem psal zprávy domů.Při kontrole motorky jsem zjistil,že mi teče olej z přední vidlice.
241km

7.den - pátek   6.7.2012

Krásně jsme se vyspali a čekala nás bohatá snídaně.Pak jsme vyrazili na nejvyšší passo ve Francii Col de la Bonette.Vyjeli jsme krásnýma zatáčkama do výšky 2802 metrů,tam nechali motorky a vyšli jsme si na vyhlídku ve výšce 2862 metrů.Pokračovali jsme dál na Col de la St.Michel (1431m),kde nás navigace zavedla do horské vesnice,kde jsme bloudili úzkýma uličkama,které prudce stoupaly.Nakonec  jsme se vymotali  a jeli na Castellane.Cestou jsme našli hezký motel a tak jsme se tam ubytovali.Měl jsem svůj pokoj a připadal jsem si jak jeptiška.V pokoji byla jen malá postel,židle a malý umyvadlo.Sprcha byla na patře a záchod v patře pode mnou.Šli jsme na večeři a domlouvali se na druhý den.Vojta zjistil,že má sjetý brzdový destičky na předním kole.  242km

8.den  - sobota  7.7.2012

Ráno jsme odjeli bez snídaně.Měli jsme ještě nějaký jídlo,co jsme si koupili po cestě.Zastavili jsme na odpočívadle a na kamenným stole jsme posnídali ve stínu stromů.Přes Grasse jsme jeli do Nice,kde jsme hledali marinu,kde kotvil náš kamarád s rodinou svojí loď.Zanedlouho jsme marinu i loď našli.Svlíkli jsme motorkářský hadry a oblíkli jsme si něco pohodlnějšího.Kamaráda pak napadlo,jestli se s nima nechceme jet lodí koupat na otevřený moře.Souhlasili jsme a za chvíli jsme vyrazili.Nikdo z nás naštěstí netrpěl mořskou nemocí  a užili jsme si den koupáním v moři a jízdou lodí.Odpoledne jsme se vrátili do mariny a my jsme nasedli na motorky a vyrazili jsme hledat ubytování.Chtěli jsme jet po pobřeží směrem do Itálie.Po pár kilometrech jsme se dostali do kolony a zjistili jsme,že pobřežní silnice je zavřená kvůli festivalu.Zadal jsem do navigace městečko někde v horách a vyrazili jsme od pobřeží.Našli jsem ubytování ve městečku St.Roman za 90,-Euro pro nás tři.Ubytovali jsme se a i když bylo skoro devět hodin,vyrazili jsme se někam najíst.Měli jsme strašný hlad a  s hrůzou jsme zjistili,že všechny restaurace jsou zavřený.Nakonec jsme našli občerstvení,kde pekli pizzu.  103km