Maratón de France

Plán letošní cesty byl jasný již od loňského roku. 6.6.1944. Toto datum jistě spoustě lidí napoví náš směr. V plánu bylo projet Francii od Normandie až po Provance a přes Švýcarsko a Lichtenštejnsko zpět do rodných krajů. Původní výpočet, cca 6000km, byl nakonec o trochu překročen a to i přes to, že jsme byli nuceni trasu upravovat a vynechat „Azurové pobřeží“, které si necháme zajisté na později. Posádka jsme nakonec opět jen my dva. Moje nejdražší přítelkyně Kamila a letošní změna „eLCé acht“ Adventure a já :-). Ostatní kamarádi buď nemohli nebo to na ně bylo moc.

Maratón de France

Kapitoly článku

2.6.2009 úterý (Brno – Metz – 966,7km)

Vstáváme v 5 hod ráno, trochu si dopřáváme. Včerejší příprava motorky probíhala až do pozdních hodin. Z Brna vyrážíme kolem 6:30 hod. Jedeme po dálnici směr Rozvadov. O tom jak vypadala Praha, je asi zbytečné se rozepisovat, nic překvapivého. V Rozvadově probíhá poslední tankování v korunách, nutný RESET GPS (zamrzl SW) a tradá do Německa. Po německých dálnicích řídím poprvé a musím říct, že ve mě zanechávají dobrý pocit. Nesetkáte se tu s žádným vyblikáváním apod, což u nás je národní sport. Tempo volíme kolem 150km/h. Je to ještě únosná rychlost pro naloženou motorku a přitom svižnější tempo, neboť dnes nás toho čeká hodně. Po 100km děláme zastávky na malý odpočinek. Jediná výtka na německé dálnice směřuje na časté uzávěrky (opravy) a to pokaždé minimálně v úseku 10 a více km a dále slabou síť benzínek. GPS stále zlobí a proto jsme nuceni ji cca po 300km RESETovat. Počasí nám také moc nepřeje, fouká nárazový vítr a je zataženo. Km utíkají a tak konečně vidíme ceduli „FRANKREICH“. Konečně Francie, dnešní plán byl splněn. Ve městě Metz za pomocí GPS a POI bodů v mobilním telefonu vyhledáváme ubytování F1 (levné ubytování, záchod a koupelna na chodbě). Ubytováváme se kolem 20:30 hod a okamžitě směřujeme do sprch a něco sníst. Byl to náročný den.

3.6.2009 středa (Metz – Boulogne-sur-Mer – 529,3km)

V městečku Cap Gris Nez začíná naše putování po památkách vylodění spojenců v Normandii. Navštěvujeme zde rozsáhlý areál skýtající staré bunkry vzájemně propojené zákopy. Mimo ně je tu i námořní maják a vysílač. Konečně se shledáváme i s oceánem a v dáli vidíme Anglii.






Oceán.

Místo, kde byla ještě před pár měsíci provozována naše motorka. O trávník se tu starají ovce, které dodávají tomuto místu zvláštní pohled. Na útesu vidíme zbytky lodě a části motoru. Popojíždíme okolo pobřeží níž směrem pevnost TODT, ze které je nyní museum. Museum je velice pěkně udržované a plné různých artefaktů, od těch nejmenších až po části letadla. Venku jsou vystavena různá děla a pár vozidel.






Batterie Todt.

S dobrým pocitem opouštíme i toto místo a směřujeme směr dnešní nocleh. Opět volíme F1, která se nám zdá být i finančně přijatelná. Večeře zatím probíhají za pomoci propanbutanového vařiče a zásob z domova.

4.6.2009 čtvrtek (Boulogne-sur-Mer – Honfleur – 392,3km)

Ráno přicházím na 1. nepříjemnost a to, že automatické mazání řetězu funguje podezřele divně. Málo maže. Tím ovšem nepříjemnosti začínají. GPS-ka, která do této doby zlobila, již nezlobí, neboť již nefunguje vůbec. Jsme odkázáni na mapu a Roadbook. Cesta směr Rouen (hlavní město Normandie) je velice dobře značená. Horší je to při průjezdu městem, kde chceme jet směrem Chateau-Gaillard. Místo, kde se nachází trosky pevnosti ze 12. st., zbudované Richardem Lví Srdce. Samotnou pevnost nacházíme celkem snadno, cesta k ní je již horší, ostré klesání, ostré zatáčky, úzká silnice. Naštěstí potkáváme jen jeden osobní vůz, který nám uhýbá a dává nám přednost. Po krátké prohlídce tohoto zajímavého místa,





Společné foto u zříceniny.



které je bohužel momentálně uzavřeno z důvodu rekonstrukce a nutných oprav,






Zřícenina.

směřujeme do města Le Havre, kde přejíždíme most „Pont De Normandie“. Francouzi mají evidentně motorkáře rádi, na rozdíl od ostatních nic neplatíme. V této lokalitě se to již hemží všelijakými US Jeepy a jinými válečnými vozy. Je to krásný pohled, vidět tolik historických vojenských vozidel prohánět se mezi námi. V rychlosti si prohlížíme místní velký přístav a začínáme vyhledávat opět ubytování. Daří se nám to celkem rychle. Cenou jsme ovšem zaskočeni a tak volíme přejezd do nedalekého města Honfleur, kde se podle GPS (N95) také nachází F1. Přejíždíme ještě jednou tento zajímavý most a hned za ním sjíždíme do města, kde opět nacházíme F1 bez větších problémů. Cena je ovšem velmi podobná a tak nemáme jinou možnost, než se s tím smířit. Po ubytování opět vaří paní Vitana a její chutné těstoviny. Od dnešního dne mě každý večer čeká velké plánování a zapisování cesty do Roadbooku, jelikož GPS opravdu nehodlá fungovat.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 14x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist