Korsika po manželsku 2014

Rakousko-Italie -Korsika cíl cesty jasný

Plánovalo se to 3 roky a nikdy se to nepodařilo.
Byly různé důvody....Až jednoho krásného září se dovolená stala realitou.
Zde je krátký klip.

Sháněli jsme informace typu:
JE TAM DOST CAPMŮ? JAK JE TAM DRAHO? JAKÉ JE TAM POČASÍ?......

pokračuji:
Žádná rezervace lodního lístku ani ubytování /něco najdem ,není to poprvé/.
Trajekt se nevyplácí kupovat 3 měsíce dopředu, poněvadž na moto je to vždy nevyspitatelné a jsem ve větším klidu,
když nic nemusím.
Plán - neplán: v klidu vyjet kolem oběda 6.9.2014, sbalit si stan, spacák, polštářek, matrace+nafuk.strojek, spirála na kávičku, nůž, světlo, GPS, hadry, prachy, doklady a další detaily.
  • Rakousko Wien-Graz- spát někde u jezera Faaker See u Villachu pak přes hory
  • Itálie - zabukované ubytování ve Ferrara
  • Italie - klidný dojezd do Livorna, ubytování zabukované (15min.od přístavu)
  •  2 noci po cestě bez dálnic v Itálii.

1 den

6.9.2014 sobota

Den D konečně nastal. Měli jsme v plánu vyjet až v neděli, ale nedalo se to vydržet. V sobotu ráno jsme se sbalili, překontrolovali věci a kolem 12.h  vyrazili směr Vídeň, Rakousko.
Máme to jen 60km, koupila jsem známky - nejlevnější ze všech dálnic  podotýkám.
Vzhledem k tomu, že jsem sedlala TDM 900 skoro 7let a měla jsem "nafukovací" brašny (stačilo jen povolení zipů),  nemile mě překvapilo, že  na mé nové moto  Honda NC750 jsou originální kufry tak strašně malé.
Cesta po dálnici byla docela nudná. Jako vždy přesun z bodu A /domov/ do bodu B/Faaker See/, hledat kemp, nebo privat.
Do cíle jsme přijeli kolem 18.h večer a skoro 3h  hledali něco levnějšího než za 100eu.Smůla, buď bylo obsazeno, nebo jsem pohrdala úrovní ubytování za nabízenou cenu. Měli jsme v plánu jen přespat, ale vybrali jsme termín zrovna když se u jezera konal mega sraz Harley Davidson ,který se tam pravidelně koná v tuto dobu.
Abych to zkrátila, pokorně jsme vzali v Hermagoru hned první hotel.
S přístřeškem pro moto ,snídaně ,kuchyňka ,komfortní bydlení s duchnou za 100eu. Hmm

2.den

7.9.2014 neděle

Ráno sladké probuzení v peřinkách, snídaně bohatá a z okna bylo vidět protrhávání oblačnosti.
Dopoledne jsem s Chajbelesem (můj drahý manžel :-)), zadala do GPS Udine bez poplatků, pojedem směr Nassfeld, hory po silnici č.90, v Italii SP110 směr Pontebba.
Z Hermagoru pohoda, až na hranice nás doprovázelo značení pro motorkáře "achtung kurve", dokonce socha motorkáře na kruháču,to jsem se musela i zasmát pod helmou.
Italské hory byly trochen chladnější, ale nepromok to jistil, aby na mne "nefučelo".
Hory byly naprosto dokonalé, v serpentýnách jak nahoru, tak i dolů.
Tedy cestou dolů to už byla zábava. Jeli jsme mezi koňmi a krávami, které se pásly na silnici .
No a když se pasou tak i serou ,tak ze serpentýn byly mini serpentýny.
Stavili jsem se dole na kávičku .
Zastavovali motorkáři, kteří jeli ze srazu zrovna v neděli a také projížděli bezmozečci na zadních. Cesta pokračovala pak přes Montenars /SP34/ směr Udine. Krásná cesta, slunce hřálo a bylo fajn.
My měli namířeno do Ferrary, kde jsem měla pro jistotu z předešlého hledání zajištěné levné ubytovaní za 40eu a bylo skvělé.

3.den

8.9.2014 pondělí

V noci nás obtěžovali komáři a těšili jsem se na ráno. Parádní počasí - slunce šimralo z okna a my pokračovali dopoledne dál. Bologna  - Livorno to už byla ta klasická rovina. Můj drahý hned po ránu hledal kávičku, našel. Na poslední chvíli spatřil P s kantýnou fast food. Jela jsem za ním v takové těsné blízkosti, že jsem se na něho málem nahnojila, když vjel do jednosměrky.
Tam byl tak úžasný "strýc" prodavač. Pořád si chtěl vykládat .Pak se se mnou musel vyfotit a ještě mě žádal, abych  to dala na facebook a napsala, kde to bylo a on si mě taky několikrát vyfotil jako velkou českou žirafu.Byl totiž trpaslík.
Slib jsem splnila, dala na síť.

Přijeli jsme po nudné, nezpoplatněné silnici až do Livorna . Našli jsme přes Booking ubytování,rezervovala jsem blízko přístavu. Měla jsem plán zaparkovat před hotel ,bouchnout s igelitkou připravenou na ráno  a jít koupit lodní lístek do Bastie /CORSICA/. Provedli jsme.
Parkovali jsme mezi domorodýma skůtrama v lajně pod okny.

Nic, jdem pěšky na čumendu. Po 20min. chůze jsme byli v přístavu.Super! Našli jsme hned pokladny ,vypadalo to tam jak na nádraží.Mou lámanou angličtinou jsem požádala pokladní:"... corsica ferries 1 person /1moto / tam i zpět....".Ona se začala nějak divně škubat, že "return" to nejde, nevím proč dodnes. Jeli jsme jen tam za 40,70eu - suprcena - a taky dobře. Neměli jsme určený den návratu.
Ráno v 8h odjezd. Pokladní mi vysvětlila (velmi příjemně), že půl hodinky předem máme nástup.Dali jsme dobré a levné jídlo s vínkem na lodním nádraží, kde se skvěle zorientujete.

4.den

CORSICA- Bastia 9.9.2014

Kontrola proběhla hned před lodí, borec s čtečkou přejel lístky a my se zařadili mezi motorkáře v řadě.
Můj první dojem z nalodění - hnus, do dvou minut nás navigovali na trajekt směr garáže. Já jela na moto poprvé na takovou mega loď, kde se asi spíš počítalo s kamiony, než s motorkama. Jsou to mega strašidelné rampy, které se hýbou, někde není ani hladký nájezd a ještě do toho nás cpali do 2.patra. A tam mě zase čekaly brzdné retardéry, aby to neklouzalo. Nahoru jsem přežila, dolů se bála, jak to dopadne.
Na lodi jsme dobře posnídali, musím říct, že jsme na jídle nikdy nešětřili. Nevezla jsem žádné klobásy ani 5kg chleba.
Po 4 a půl hod. plavby přistání na Korsice, cesta byla skvělá.

Dojeli jsme do Bastie kolem 12.h a já řešila:".... týýyy joo jak já to sjedu z té lodě?....." No dala jsem to, a měla jsem diváky!

Horko nás olizovalo už v přístavišti. Začali jsme se obnažovat a jeli jen tak nalehko.
Slunce a příjemný větřík nás doprovázeli až do Calvi, nemluvě o exluzivní silnici, která pak byla skoro všude na Korsice.
U Calvi jsme našli první kemp za 16eu celkem, zaplatili stan a hned se jeli projet při západu slunce po silnici k majáku D818. Ta sice nebyla zrovna nej, velmi úzká, ale zato málo frekventovaná.

5 den.

Calvi-Corte-Ajaccio

Trasa jednoduchá, měla jsem info, že Corte je nádherné historické město. Plánovali jsme se trochu zdržet, hmmmm, projeli jsme …, moc lidí… a kempy ne podle naší chuti. Např. blbé parkování do kopce, nevzhledné sociálky atd.
...no aspoň jsem se chtěla podívat k hradbám Corte, jela jsem pořád výš a výš po kostkách a chodnících, a byla jsem šťastná, že mám lehkou motorku a litovala mého drahého s jeho velkou 350kilovou motorkou-Honda ST1100 .
Počasí bylo proměnlivé, v horách trošku zima a poprchalo, ale ve městech bylo dobře.
Přijeli jsme do hlavního města Ajaccia, no hrůza. Zmatek, milion aut, semaforů, horko, skútry... Rychle pryč a hledat kemp.
Jela jsem první  a začala být nervní, kde je nějaký kemp. Řikala jsem si, že snad něco u moře musí být.
Heuréka!! Našla jsem poutač "Kemp" a byl ještě i v 19h otevřený. Jedna zatáčka, druhá, třetí a byli jsem u recepce. Chlap říká:".. bydlíte ve třetí řadě nahoře vpravo...", jak jsem pochopila. Dostala jsem nějaké číslo a šla se  podívat "po svých", kde bydlíme. Šla jsem do kolen, když jsem lezla do kopce, dech tak tak pobírajíce. Vzala jsem motku a informovala Chajbelesa, že nás čeká K2, terasa číslo 3. Já však vyjela do mezery číslo 4 a zůstala zapříčená v kopci s  rozkročenýma nohama a bojovala s... no jak to vysvětlit? Bylo to prostě tak prudké a tak vydrolený beton , že i ABS pocukávalo a já hulákala " co teď??!!"  Zvládla jsem to a nelízala beton!!!!
Postavili jsme bydlení a šli hledat večerní dávku jednoduchých cukrů jako víno a zákusek, protože můj drahý slavil své narozeniny. Dlouhá cesta kolem pobřeží nás čekala pěšky, všude velmi honosné restaurace se svíčkama, recepcí, kytkama, s výhledem do tmy šumivého moře.
Jéé našli jsme konečně po hodině nějakou restauraci, bylo tak 21h a na Korsice to teprve začíná žít. Byl to však taky omyl. Po 10min.si nás někdo všimnul.Pak jsme se 30min dorozumívali, já chtěla jen víno a můj kafé s desertem.Seděli jsme mezi davem Francouzů, kteří si nechali nosit delikatesy a my tam seděli v teplákách a čekali, málem na blbou vodu!
Po chvíli si  ředitel u recepce /vypadal jako chlupatý Eistein/ všiml, že nejíme a to byl průser. Sedíme u stolu v přeplněné restauraci bez jídla a my řekli " thank you my nemáme hlad". Okamžitě jsme byli nežádoucí hosté, odnášel nám příbory, začal hulákat cosi francouzky, že máme asi vypadnou k druhému stolu bez příborů a hlavně ubrusu a podprdelníků. Chovala jsem se diplomaticky, že nevím co chce a usmívala jsem se jako blb. Dosáhli jsem svého a s pokorou odcházeli, ale vím, že tam už v životě nepůjdem !

6 den.

Ajaccio -Propriano -Campomoro

Ajaccio - kempování nebylo zrovna nějaký luxus.Většinou všude není toaleťák, docela základní věc, sprchy všude free , málo kdy kantýna. Mysleli jsme vždy na nějakou snídani a každý den jsme se zastavili v marketě. Např.víno měli velmi levné od 2eu ,ale průměr byl 5 eu ,aby se to dalo pít,toustový chleba kolem 1eu ,v pohodě i jiné pečivo.
Dražší byly restaurace ,které jsme navštěvovali každý den.
Výběr jídla :

Ráno bylo kruté v kempu. Střídal se déšť s lijákem celé dopoledne ,nemohli jsme se pořádně na sucho zabalit. Když už konečně přestalo na delší chvíli pršet ,byli jsme už sbaleni a sjela jsem tu K2 naprosto bez problémů dolů, ale to musí člověk ten adrenalin zažít.!

….vyjeli jsme  ještě prozkoumat D111 směr slepá stráda k majáku  de la Parata.Od kempu cca 12km.
Docela dost příjemné maxi parkovaní a lidi málo.Ptala jsem se na parkovišti, jak je maják daleko ,protože napohled to byla velká procházka. Sdělili nám, že tam jezdí ekologický vláček a je free.
Super, my jediní nasedli ,vláček nás přivezl i odvezl k majáku.
Na motorkách jsme nechali bundy,helmy a vše, co nás zatěžovalo a vždy všechno našli .
Dále nás čekala cesta do Propriano cca 70km po serpentínách hlavní silnice ,jen jsme museli projet nechutné Ajaccio /pokud můžete vyhněte se mu celému/.
Cesta  po N196 byla neplánovaná ,měla jsem s sebou průvodce který uvádí, že je nutné tam projet vnitrozemí.
Našli jsme kemp ve slepé cestě směrem k moři Campomoro  za 27 eu /noc ,zůstali jsme poprvé 2 noci. Plán byl následující. Kemp se nacházel 100m od moře, 3 restaurace, klid, skoro prázdný a sociálky na úrovni .Tam jsme zažili poprvé v noci černé chlupaté prasátka, která u stanu  loudila, co by sežrala. Jídlo jsem dala radši na strom .
Cestou tam i zpět vždy byla skvělá panoramata, cesta poměrně rozbitá, ale  to bydlení tam za to stálo!

7.den

Campomoro-Aullene - Olmeto

Jízda vnitrozemím Cucuruzzu et Capula-cesta z kempu D121-N196 směr Sartene- D268 směr Aullene .
Vřele moc doporučuji ,taková panoramata jsem naposled viděla na Novém Zélandu nebo v Norsku.
Cesta naprosto bezpečná .Celý den kochání a papání.

8.den

Campomoro -Bonifacio

Po krásném probuzení sluncem jsme snídali na motorkách / stůl/ s ubrusem z ručníku a romanticky jsme se kochali prázdným kempem. Opouštěli jsme ho po 2 nocích, a šli se naposledy vykoupat. Moře bylo velmi čisté, průzračné do hloubky, pláže napodobně. A jeli jsme do Bonifacia - perly Korsiky.
Po 70km jsme byli na místě určení, cesta je vyjímečně rovná jako route 66.

Zajeli jsme do útrob  Bonifácia, dokud to šlo. Jeli jsme podél pobřeží až k parkovišti motorek.

Pokochali jsme se vyhlídkama a jeli zpocení zase dolů na okraj města, abychom  vyhledali okouzlující výletní loď kolem pobřeží .Motorky jsme nechali na parkovišti blízko agentury, která lovila turisty na loďky .Na motorkách zůstalo úplně všechno, včetně bot ,vzala jsem jen prachy a go kameru. Výletní loď pro dva, kratší okruh trval 40min. a  stál 17,50eu/os

Řeknu vám - naprosto dokonalá jízda kolem města. Neskutečné pískovcovité skály, které byly vymleté vlnami času.

Po absolvování krásného zážitku jsme našli za Bonifaciem - směr Porto-Vecchio /N198/,maxi nádherný kemp. Vypadal jako malé město a zase liduprázdno. Cena 24eu/2os./2 moto!
Koupili jsme si wifi 3eu-30min. Naplánovali jsme  první spaní v hotelu v Bastii a hned 2 noci, abychom  nemuseli řešit stan a v klidu si užívali prohlídku ostrova.

9.den

Porto Vecchio-Solenzara- Aléria

Z Bonifacia  jsme vyjeli  po N198 směr Porto Vecchio. V Portu jsme chtěli změnu. Z nudných rovinek  odbočit na D 368 do hor směr Zonza. Překrásná panoramata, lesy a cesty.
Jen musím tedy dodat, že  parkoviště  pro moto/auto/ na krásných vyhlídkách chyběla. Hlavně  tam nebyly dodělané sjezdy z  asfaltu přímo na šotolinu…o hubu!! Skoro 70% celého ostrova. Přijeli jsme naprosto vyježdění z hor do Solenzary a s parkováním motorek přímo na pláži jsme dali koupačku s jídlem .
Rozhodli jsme se, že ještě popojedeme a přespíme  blíž k Bastii.
Aleria má přímo 4**** kemp u moře PLAGE DE PODULONE, mega kolosální komplex za 23eu/ noc
sprchy ,WC ,zrcadla,umyvárky separé,minimarket ,disco ,restaurace ,kurty…moře u nosu!
Teplý a slunečný den zakončili u vínka na pláži s pohodičkou. Oslavili jsme 25. výročí svatby.

10.den

Aleria -Bastia- St.Florent

Přesun do Bastie, ubytování v hotelu 131eu /2 noci  bez snídaně. Měli jsme jen 80km za sebou z Alerie  a ještě byla nudná. Museli jsme  ještě nějaký výlet vymyslet.
Dáme tedy cestu po D81 směr St.Florent, je to prý krásné město .Opět spokojenost, až je to ohranné.
My se tam najedli, pochodili po suvenýrech a říkali si, že už nám to končí, ale že si to ještě naposledy užijem, že dáme díky noci v hotelu ještě Cap Corse palec ostrova .
Ale než se stala tato událost, jeli jsme podle GPS k přístavu, abychom si koupili o dva dny dřív lístek na trajekt. Třeba bude levnější. Z hotelu to bylo 10min jízdy, u pokladny jsem namalovala a popsala, co chci. Měla jsem problémy s angličtinou, jak říct středa a hodinu odjezdu. Po chvíli namyšlená barbína ukázala lístek hrdě přes sklo -
na os/bike 70eu!  Jako kdybych měla jinou možnost dostat se do Itálie.
Bylo to drahé! Nevím proč, když to byla středa a v polovině týdne je nižší cena, než o víkendu.

11. den

Bastia- Macinaggio-Centuri-Nonza

Co mohu jen dodat. Nelitujeme celodenní jízdy kolem cípu. Naprosto doporučuji, i když průvodce psal, že tam není nic zajímavého.
Silnice z poloviny byla čerstvě vyasfaltovaná až po Macinaggio, kde jsme dali nejdražší oběd z celého ostrova. Obsuhovala nás česká servírka a vše nám přeložila podle naší chuti.
Druhá polovina "prstu" ostrova byla trochen adrenalin a offroud. Jeli jsme 40km/h a dělali slalomovou jízdu.
Až pojedem příště, bude také opravená ! \Centuri-Nonza/ byla panoramaticky skvostná ,foto dokazuje rozmanitost ostrova.
Přijeli jsme k večeru na hotel a dali pizzu. Ráno budíček v 6h a odjezd z překrásného ostrova.

12.den

loučíme se s Korsikou 17.9.2014

Motorky nastartované 7:30, vyjíždíme z hotelu, naprosto dokonale jsme se dostali k lodi a také hned po kontrole se nalodili.
Tentokrát jsme měli plynulý nájezd na rampy a hned v přízemí. Strach mě už dávno opustil. Celkem jsme mohli na ostrově najezdit cca 1200km, největší útrata byla za jídlo v restauracích a za benzín.
Loď přijela do Livorna a my nastavili tempo směr domov s jedním zastavením na nocleh po 450km Palmanova BB za 40eu/2os. Překrásné prostředí ve starém historickém domě, kde nás uvítala majitelka s 10-ti kočkama ve večerních hodinách.
Styl ubytování jsem ještě neviděla - pokoj měl visací zámek na petlici, všude voněla atmosféra orientu, na chodbě byla koupelna v honosném stylu.
Paní se nám věnovala i s manželem do pozdních hodin a ráno nám upekla chleba k snídani. .
Poplatky přes Italii celkem za 2 moto /45 eu.
LIVORNO - UDINE - GRAZ - VÍDEŇ - BŘECLAV suchou stopou.

A to je tečka, rozloučení s dovolenou. Pokud jste se dostali se čtením až sem, vřele vám doporučujeme navštěvu Korsiky .
My se chceme posunout ještě dál. Čeká nás Sardinie 2015.