Korsika 2008 na Fazeru

Po absolvování bezproblémové cesty plné zážitků v roce 2006 na GrossGlockner jsem se rozhodl, že v nejbližší možné době musíme vyrazit k moři. Chorvatsko mě moc neláká z důvodů masového útoků Čechů, a tak jsem vybral pobřeží Itálie s výletem na Korsiku. Po pročtení pár cestopisů byl plán cesty jasný.

Připravujeme motorku, kontroluji olej a dolévám ho nad maximum, promazávám řetěz , kontroluji brzy, koukám na zánovní pneu, snad nám vydrží až domů, proste ať nás nic po cestě nezaskočí. Po par úpravách motorku ještě myji. Jdeme balit věci, nějaké jídlo a vše potřebné je už snad zabalené, tak teď můžeme jít na jedno pivko a odpočinout si před cestou.
Motorka je plně naložená, dva kufry, tankvak a motoválec. Jako pomoc na cestu mám mapu Rakouska,Itálie a v záloze i navigaci. Mapu Korsiky si koupím na místě.

Den 1. (6.7.2008)

Když mi zvoní budík před pátou hodinou tak nejsme z toho zrovna moc nadšeni... Snídaně na posilnění, sprcha na probuzení a hurá na motorku. Kontroluji ještě jednou stav motorky, zdá se, že vše je připraveno na cestu, nasedáme a v 6.00 odjíždíme směr České Budějovice.Je 13°C.
Cesta probíhá bez problému, počasí nám zatím přeje, ještě tankuji v Jindřichově Hradci a pokračujeme v cestě. Po pár hodinách přejíždíme hranice a dáváme se směr Linz a Gmunden. Cesta ubíhá bez problémů. Zastavujeme se u TraunSee, kde se chladíme v jezeře.
Začínáme přemýšlet, kde se ubytujeme. Naskytuji se různé možnosti, ale při pohledu na nebe, které se začíná mračit, jsem rozhodnul, že pojedeme až do Kaprunu a tady se ubytujeme v penzionu Praga. Co by člověk nechtěl, při příjezdu do cíle se strhla šílená bouře, takže ubytování v penzionu byla jasná volba nejen pro odpočinutí, ale hlavně usušení všech věcí. Nocleh v českém penzionu se snídaní a večeří pro dvě osoby vyšlo na 79 E. Ubytování je super.. Brzy zaléháme ke spánku, ať jsme druhý den připraveni na dlouho cestu… Najeli jsme 560km

Den 2. (7.7.2008)

Budíček před sedmou hodinou, chtěli jsme už dávno vyjet, ale kvůli snídani a nepříznivému počasí to nejde.. Vyjíždíme v 8.30, počasí nevypadá stále zrovna nejlépe. Nad horami kam nás čeká cesta se honí mraky. Místní nám doporučují počkat, že se to vybere, ale nás čeká ještě dlouhá cesta a nemůžeme čekat, takže balíme a vyrážíme směr HochAlpenAtrasse. Před dvěmi lety, co jsme tady jeli naposledy, jsme zastihli úžasné počasí, to dnes ale nehrozí. Projíždíme hustou mlhou a pomalu se přibližujeme k vrcholu, děláme pár snímku a skáčeme zpátky na motorku, zima je opravdu ohromná a nedá se vydržet. Raději pokračujeme v cestě směr Lienz a přes italské hranice směrem k jezeru Lago de Garda, kde plánujeme spánek.
Cesta na Cortinu D‘ampezo je uzavřená kvůli nějakému maratónu, takže nás čeká objížďka, která nás sice zdržela, ale za tu krásu okolní přírody to stalo. Projíždíme pár průsmyků a zastavujeme v passu Falzarego (2105m.n.m.) Děláme pár fotek ale pokračujeme v cestě, protože už je celkem hodně hodin a únava na nás doléhá. V městě Canazei nás chytá déšť, který nás doprovází až k jezeru. Konečně ho v dálce vidíme a sjíždíme k přilehlému městu Torbole sul Garda, kde se ubytováváme v penzionu. Opět se sušíme a odpočíváme. Jsme tak unavení že nejdeme ani projít město, jen na večeři do pizzerie a spát, zítra by jsme chtěli dojet konečně do Livorna. Najeli jsme 450km. Cena ubytování 23E/1 os.

Den 3. (8.7.2008)

Odjíždíme v 9hod. směr Livorno přes Veronu a Modenu. Při cestě podél jezera potkáváme skupinku Čechů, kteří jedou na Švýcarsko. Cesta po dálnici je nudná a v tom teple i nepříjemná, proto se u Modeny rozhoduji, že pojedu po vedlejší silnici č.12. Cesta vede krásnou přírodou kolem města Abetone. Zjišťuji, že vzorek na zadní pneu by nevydržel cestování po Korsice. Projíždím městem Borgo a Mozzano kde kolem 19hod. v pneuservisu u silnice měním pneu (Dunlop D209 za 130E). Domlouvám si vyzvednutí pneu při zpáteční cestě, protože má ještě 2,5mm vzorku. Do města Pisa, kde navštěvujeme šikmou věž, přijíždíme v 20hod. Hledáme kemp co nejblíže Livornu, abychom stihli první trajekt v 8.15. Zastavujeme v Tirenii kolem 21.30 a bereme první kemp (Internacionale camping), který vidíme. Platím 26E, stavíme stan, vaříme jídlo a jdeme brzy spát, zítra nás čeká dlouhý den…. Z kempu jsme nebyli zrovna nadšení, ale k přespání to stačilo. Najeli jsme 430km

Den 4. (9.7.2008)

Budíček v 5hodin. Rychle zabalit a vyrazit k trajektu. Jdu koupit „letenky“a doufám, že se někam vejdeme. Úspěch! Platím 41E a čekáme na nalodění. Motorky vjíždí do trajektu v 7hod. Jedu první a poprvé v životě, tak mám obavy. Vše je ale v pořádku a motorku mám v okamžiku přikurtovanou. Bojím se nechat věci na motorce, ale chlápek který nám kurtoval motorku říkal, že je to v pohodě ať to tam nechám.. Na palubě si bereme lehátka, sedáme na záď trajektu. Lenka je trochu nervózní, ještě nikdy žádnou lodí nejela, ale zvládla to statečně  zvedají se kotvy a vyplouváme na širé moře… Po čtyřech hodinách plavby přijíždíme do přístavu Bastia, už z dálky na nás vyhlíží krásný ostrov.
Vyjíždíme z lodi mezi posledními a než se stíhám trochu zorientovat, tak se motám po městě. Vyjíždím do kopců za město, kde rozdělávám mapu a zjišťuji kam pojedeme a kde se dnes ubytujeme.Teď už nikam nespěcháme a užíváme si okolní krajiny. Říkám si, že je opravdu dobře, že jsme se rozhodli pro takovou dovolenou.
Míříme do středu ostrova do města Corte, kde se ubytováváme v kempu s bazénem za 17,5E.
Najeli jsme 123km

Den 5. (10.7.2008)

Vstáváme v 8hod. Jedeme do národního parku údolí řeky Restonica. Nádherných 20km zakončujeme na vodopádech v parku Vizzavona. Zamykáme motorku, bereme věci a jdeme se projít k vodopádům, kdo by čekal, že je to takový kus cesty, ještě když jsme se někde zamotali a my se válíme v oblečeni po hřebenu, kde paří sluníčko jako blázen. Najednou vidíme vodopády, které jsou přístupné a dá se v nich koupat, tak sundáváme oblečení a jdeme se zchladit, voda je šíleně ledová, ale v ten moment nám to nevadí, nádherné koupání. Vracíme se k motorce a děláme si něco k jídlu, pak pokračujeme v cestě na vodopády De La Mariee. Jsou ještě lepší než ty první, voda padá z 50metrů přímo na nás. No paráda. Po osvěžení se vracíme na cestu a při teplotách kolem 40°C jedeme na Ajaccio a pak do zátoky Liscia, kde vybíráme kemp (A Marina) hned u pláže a k moři to máme opravdu kousíček. Konečně se nám dopřeje si zaplavat ve Středozemním moři. Písečná pláž, zapadající slunce, pivko, pohoda a sex :-D takhle nám dnešní náročný den končí a těšíme se na následující.. Najeli jsme 151km

Den 6. (11.7.2008)

Rozhodli jsme se, že ubytování v tomhle nádherném kempu prodloužíme a vyjedeme na jih ostrova a opět se sem vrátíme. Jedeme do Bonifacia přes Ajaccio, Propriano a Sartene. Jedeme k mysu De la Parata. Po cestě zastavujeme u plantáže korkových stromů. Ve městě Bonifacio procházíme jeho historickou část. Východní část ostrova úplně vynecháváme, vracíme se zpět do campu v zátoce a užijeme si západní část ostrova. Po návratu si dáváme večeři, koupání v moři, posezení v baru a brzký spánek. Najeli jsme 341km

Den 7. (12.7.2008)

Lenka nadává, že se ještě ani pořádně nekoupala v moři, takže dnešní den bude jen tak plážový. Dopoledne se pouze koupeme, po obědě jdeme šnorchlovat a plavat na lehátku.
Odpoledne se rozhoduji, že se půjdu kousek projet, protože jsem si pěkně spálil záda při potápění, Lenka nemá nic proti tak sundávám kufry z motorky a zatáčky si jedu dát sám, ať se tady taky vyřádím. Po návratu vaříme jídlo a jdeme se projít po pláži a městě, nasbírat pár mušlí, ať máme na co vzpomínat. Dny tady rychle utíkají, člověk se nestihne ani rozkoukat a už je zase noc. Na zítra máme v plánu přejet na sever. Za tři noci strávené v tomto kempu jsme zaplatili 75,90E. Dnes jsme najeli 30km.

Den 8. (13.7.2008)

Vyjíždíme v 8.30 do st. Florent přes Porto, Calvi. Nádherná a nekonečná cesta podél pobřeží nám zabírá celý den, po cestě sjíždíme ke známé zátoce Calanche, kocháme se historickým městem Porto, navštěvujeme vyhlídky Lava, Croix, Bocca Bassa. Zastavujeme ve městě Calvi, kde obědváme a pokračujeme dále v cestě, potkáváme divoké krávy a kozy, míjíme spoustu nádherných zátok. Ve st. Florentu vybíráme kemp Acqua Dolce. Po ubytování a jídle procházíme město a pobřeží. Kvalita pláží oproti jižní části byla horší. Platím 17,10E. Najeli jsme 240km

Den 9. (14.7.2008)

Odjíždíme v 9 hodin zdolat severní cíp ostrova a míříme zpět do Bastie. Tato část ostrova je velice větrná a méně osídlená. Jedeme přes město Century, zastavujeme na vyhlídce Moulin Mattei a přes nespočet zátok se dostáváme zpět do Bastie. Sháníme kemp a je to naše poslední noc na ostrově takže si ji chceme co nejvíce užít. Ubytovali jsme se v kempu San Damiano a po odlehčení motorky vyrážíme do města. Jdeme zjistit termíny odjezdů a ceny trajektů na zítřek. Dostáváme nabídku odjezdu v ranních hodinách za 100E nebo v 13.30 za 45,75E, což jsem hned koupil. Pokračovali jsme v procházce po městě, vyjeli jsme na vyhlídky Serra di Pigno a Col de Teghyme ze kterých je přístav Bastie a okolí jako na dlani. Po 2500Km mi začalo v kopcích svítit mazání, atak jsem koupil na benzínce olej Castrol za 9E a dolil 3dcl oleje na horní rysku a do konce sezony se už nehnul. Najeli jsme 239km

Den 10. (15.7.2008)

Nemáme kam spěchat a proto se dlouho válíme ve stanu a na pláži. Po jídle balíme stan a ve 12hodin už čekáme frontu před trajektem ve kterém o pul druhé opouštíme ostrov.
Vůbec se nám odsud nechce, ale bohužel dovolená se krátí a necháváme si tři dny na cestu. Opět začínáme vidět pevninu a vítá nás známé město Livorno. Příjezd v 17.30 mi nedává moc možností plánovat cestu. Musíme dojet do sedmi hodin za Luccu pro pneumatiku. Na průjezd městy Livorno, Pisa a Lucca jsem se rozhodl zapnout navigaci, abych se odsud dostal co nejrychleji. Jenže navigace mě pořád točila dokola, do jednosměrek a uzavírky silnic zkázu dokonaly, takže po hodině bloudění městy jsem skoro nikam nedojel. Měním plán.
Stavujeme se na večeři a kolem 22hod. Hledáme místo kde se ukempujeme. Pneu vyzvednu zítra ráno. Vybíráme parkoviště pro karavany kousek od pneuservisu. Je tam krásná tráva a jeden karavan ve kterém jsou dvě velice příjemné dámy s kterými si povídáme, dostáváme večeři, kterou si necháváme až na druhý den, protože jsme prejezeni. Popřejeme si dobrou noc a uleháme do stanu. Najeli jsme 120km

Den 11. (16.7.2008)

Začíná svítat a kromě toho že jsme celý večer leželi pod pouliční lampou, která nám svítila do stanu a zhasla až ráno, tak nás předčasně probudilo automatické zalévání trávníku, které jsme v noci přehlídli. Obrovský šok vystřídal nekonečný smích nás i přátel z karavanu. Sušíme stan, balíme věci a po snídani vyjíždíme pro pneumatiku. Místo v osm otevírají o půl deváté.Nakládáme pneu, kurtuji ji na pravý bok kufru a jedeme.
Cestou se zastavujeme v Maranellu, kde se vyrábí červené krásky Ferrari. Naše cesta pokračuje ve směru Lago de Garda, kde se chceme ubytovat, jen máme menší problém s ubytováním, sezona je v plném proudu a všechny kempy jsou obsazené nakonec nás však do jednoho pouští po menším přemlouvání, vybalujeme stan a blíží se večer, jenže si neodpustíme procházku nočním městem, kde to vážně žije. Dáváme si večeři, ale po dnešním dni jsme velmi unaveni, takže si jdeme brzy lehnout a ráno chceme vyjet co nejdříve. Cena kempu Al Porto 24,60E Najeli jsme 449km

Den 12. (17.7.2008)

Když ráno balíme stan nečekáme, že je to náš poslední den někde v zahraničí. Máme v planu zastavit v Rakousku u nějakého jezera a prožít tam ještě jeden úžasný den dovolené. Při jízdě po dálnici pozoruji, že mě guma brzdí a mohl bych mít problémy s policií, proto kousek před Brennerem potkávám kamion dopravce, kterého znám a předávám řidiči pneu, kterou mi doveze do Čech.
Počasí nám nepřeje a ještě před italskými hranicemi začíná pršet. Oblekém nepromok a jedeme směr ČR. Cesta v dešti je nekonečná a po dvou hodinách neustálého deště se v Salzburgu rozhodujeme, že nebudeme už nikde v dešti kempovat a pojedeme po dálnici přes Německo domů. Déšť ustává až u Českých Budějovic, kde zastavujeme na benzínce, dáváme si kafe a bez dalšího zastavení přijíždíme v 18hodin domů. V tento den jsme najeli únavných 809km.

Závěr

Všem doporučuji tento luxusní zážitek. Prožili jsme 12 nepopsatelných dnů, na které se jen tak nezapomíná...
Celkem jsme najeli krásných 3 823km,projeli jsme pět států, byli jsme ve výškách
0 - 2571 m.n.m.
Celkové náklady na dovolenou byly 28tis.