H-D Night Train Adventure II
Text: zzpol | Zveřejněno: 25.12.2015 | Zobrazeno: 13 893x
Ke vzpomínkám na Provance z konce léta 2015 nám pomohli rady od kolegy, korsičana s českými kořeny, kterého tímto srdečně zdravím:-)
Kapitoly článku
Cíl letošní cesty byl jasný již dříve ale sladit ho s rozdílnými požadavky mými a přítelkyně bylo možno za předpokladu, že H-D dopravíme co nejpohodlněji tam kam se budeme po cca. 200km vracet a navštěvovat tak různá místa střední Provance.
Po návratu z ostrova Man 2012, který byl velmi inspirativní, jsme se rozhodli zopakovat si ve stejném duchu cesty na další světové závody Le Mans, Monako a Bol d´Or v Le Castellet. Inspirací byla také kniha ´Alpský motorkářský průvodce Alsasko-Burgundsko a Provance´ od Petra Fryče z r.2014 navazující na článek z Motocyklu 10/2005. Loni jsme podle nich jeli z Monaka na Verdon. Cesty po střední Provance vyžadují trochu více času. Naplánovali jsme si proto další cesty za cca. 800km vzdálenými cíly Camerque, Ardache, Mont Ventoux a Bol d´Or až letos.
Na cestu do Provance jsme měli cca.9 dní včetně převozu motorky do kempů Tartarin v Tarascon ( 43.808496/4.6557946/12€/2os.den) a loni navštíveného kempu Le Moulin v Cucuronu vzdáleného od sebe cca.80km ( 43.756167/5.445489/15€/2os.den). Pobyt v kempech byl v obou případech elektronicky zabookován přes stránky kempů a stvrzen mailem, který byl předložen jako doklad při ohlášení. Vlastní ubytování pak proběhlo velmi vřele. Cestu tam (1400km) jsme jeli úsekem Freiburg/ Lyon (+3H) mimo dálnice a zbytek po dálnici (-3H/28Euro za 160 km) celkem 42h ( dvě noci v autě pro ranní příjezd do kempu vč. 3h návštěvy Avignonu). Zpáteční cesta komplet po dálnici z Cucuronu trvala 28h (1 noc v autě) s poplatky 84Euro za 565 km. V autě i na motorce používám dvě navigace. TomToma 950 usazeného do DomaDo držáku a zálohu Navigator Free v mobilu usazeného do motodržáku pro Galaxy III.
Okruh první cesty cca. 150km byl jako všechy ostatní naprogramován do jedné ze dvou navigaci již doma. Prvním cílem byla návštěva oblasti býčích zápasů, bílých koní typických pro tento kraj , plameňáků v ústí Rhoeny, antických památek apod. Z Tarascon vedla cesta do centra Arles na vygooglované parkoviště přímo vedle římského kolosea a přilehlého amfiteátru v jehož okolí je několik možností jak si vychutnat vůni pressa . Poloha kavárny výrazně přispěla k rozhodnutí že ušetříme 2x12€ za vstup do každé z obou památek:-).
Dalším cílem byl Saintes Maries-de-la- Mer s pláží přímořského letoviska vybízející k relaxaci, tím spíše že bylo velmi slunečno a po více než dvoudenní cestě bez koupele nebylo o čem přemýšlet. Voda byla více než příjemná a rekreanti resp. rekreantky se nechali počítat na prstech jedné ruky:-). Camargue v tomto směru vůbec nezklamalo. Z plánované návštěvy ´Seaaquaria´ tak sešlo a rozhodli jsme se že využijeme při zpáteční cestě upoutávky na návštěvu reservace Méjanes s býčí arénou do které jsme se alespoň jednou chtěli podívat.
Arény jsou v této oblasti v každém větším městě, což je často na první pohled zřejmé ze sousoší umístěných na významných místech měst, čímž obyvatelé okázale upozorňují na to na co jsou pyšní:-). Rovnou dva býci vč. arény jsou v sousedícím městě výchozího Tarascon, Beaucaire. Města spojuje hned několik mostů.
V reservaci Méjanes i na četných jiných místech je možné vypůjčení camarquiských koních a s větší pravděpodobností se setkat s plameňáky v kanálech Rhoeny … na nás ale čekalo našich 70 Softail koníků :-)
Druhý den byl věnován kaňonu řeky Ardache, ke kterému vedla cesta kolem Pont du Gard resp. aquaduktu kterým římané kdysi chtěli přivést pitnou vodu z města Uzes do města Nimes. Historie etap výstavby aquaduktu je zpřístupněna v moderním vstupním komplexu, který rozhodně stojí za pozornost. Součástí komplexu je navíc velmi působivá expozice klasických fotografii českého fotografa Josefa Koudelky , mapující antické památky středomoří.
Vstupné pro 2 osoby včetně parkoviště bylo 22€. Cesta dále pokračovala na sever přes Uzes do Vallon s velice řídce osídleným krajem cca. 60 km.
Vallon je vstupní branou do kaňonu řeky Ardache s přírodním mostem Pont d´Arc, podobným Pravčické bráně s tím, že pod francouzským mostem protéká řeka, která je vodáckým rájem končícím ve městě Pont-Esprit po cca. 45 km.
Průjezd kaňonu včetně návratu z 240km trasy byl již za deště podél řeky Rhoeny s trojím přejezdem stavidel nad Tarascon.
Třetí den byl věnován přesunu do kempu v Cucuronu pro snazší dosažitelnost dalších cílů a poloze kempu obklopeném vinicemi s hrozny kterých si nešlo nepovšimnoutJ. Večer proběhla návštěva městečka Cucuron se stylovou restaurací kde nám loni tak chutnalo. Číšník nesl vepřový steak ´Pluma de Porc Iberique au gros set´ za 2x20€ a věděl že tomu tak bude i letos:-).
Čtvrtý den jsme věnovali cestě do etapového cíle Tour, hoře Mont Ventoux. Od rána nás doprovázel déšť o proměnlivé intenzitě.
Minuli jsme město Apt, projeli kaňonem z Villes s´Auzon do Sault resp. přijeli pod jižní úpatí Mont Ventoux. Další cesta ze Sault na vrchol cca.20km již byla výhradně do kopce. Po 10km bylo pro omezenou viditelnost možno pokračovat bezpečně jen na ¼ plnu a jedničku podél krajní čáry. Pod vrcholem jsem i tak málem srazil cyklistu který se blížil k vrcholu podobně jako my. Na závodní kola se zřejmě s montáží blikaček nikdo nezdržujeJ. Vrchol překonal všechna očekávání. Ještě že jsem loni v přímém přenosu viděl dojezd etapy Tour až na vrchol a viděl jak Froom jede poslední metry do cíle etapy pravou vracečku na 45°. Motorku bych nejspíš už nenašel…
Po zážitku na který se nedá jen tak zapomenout, sotva kilometr pod vrcholem s nebem bez mráčku jsem vyslechl z hovoru stoupajících cyklistů ( min.z ¼ ženy), že vrchol pokoří za 2 ½ hodiny. Po poznámce přítelkyně ať to zkusíme ještě jednou vyjet když už je tak pěkně ??? jsem se jen zhluboka nadechl …
Dojezd zbývajících cca. 150 km do kempu proběhl přes města Carpentras, Pernes a L´Isle naprosto v pohodě… Po návratu do kempu jsme zalistovali v původci a pokochali se výhledy z vrcholu:-)