europ_asistance_2024



Francie 2012, aneb cesta alpskými průsmyky za krásami Azurového pobřeží a Provence

Kapitoly článku

Sumasumárum-číselný „hajlajty“:

-za celou dovolenou jsme najeli 4922 km.
-projeli jsme něco okolo 45 průsmyků
-počasí nám zpočátku sice moc nepřálo, ale ve Francii se to už zlomilo a zažili jsme i pěkná vedra. Cestou nazpátek se nepromoky sice taky použily, ale nebylo to nic hrozného. Spíš nás velmi mrzí, že nevyšla ta lanovka na Midi.
-náklady se se vším všudy  vyšplhaly na 38 tis. kč. Z toho benzín dělal nějakých
13 300 kč, ubytování 10 800 kč. Zbytek do celkové sumy bylo za jídlo, vstupy, mýtné a další drobnosti.
-motorka fungovala na jedničku, průměrná spotřeba za celý kilometrový nájezd činila 7,0 litrů/100 km  :-) no a nějakých 2,5 dcl oleje/1000 km :-) Bylo velmi znát, jestli jsem natankoval benzín s 10% biosložky (nebylo zbytí) a nebo čistý natural. Ani ne tak ve výkonu, ale ve spotřebě to dělalo minimálně půl litru, spíš víc.

Info k projetým zemím-postřehy-tipy:

-ceny benzínů: Rakousko cca 1,445 E, Švýcarsko téměř jednotná cena 1,80-1,82 CHF (že by kartel:-)?), Francie 1,54-1,64 Euro, ale spíš ta vyšší cena. Doporučuji tankovat benzín bez biopřísad, je-li teda na výběr. V Itálii jsme naštěstí netankovali (až na levné bezcelní Livigno), ale bylo to snad okolo 1,9 E. Ceny mimo dálnice. Obecně doporučuju i v případě rychlých přesunů po dálnici na natankování sjetzt mimo ni, např. v Rakousku rozdíl 10-20 centů, čili 2,5 až 5 kč na litru!
-jelikož jde o západ, v podstatě nebývá problém v placení kartou, výjimkou jsou nejzapadlejší kempy.
-co se týče provozu, ve Francii se jezdí perfektně, řidiči jsou k bajkerům velmi tolerantní a ohleduplní. Masakrální je však provoz při Azurovém pobřeží a ve spojení s horkem nemá člověk daleko k infarktu. Švýcarsko-tam to je takové dost profesorské, hodně dodržujou rychlost, pro moto ne moc vhodné. Zato kvalita silnic eňo ňůňo, vykoupeno však častými „kývadlovkami“ při opravách. Rakousko-klasika, takový standard.
-za celou dovolenou nás nestavěla ani jedna policejní kontrola a viděli jsme snad jen dvě hlídky v akci. Což se vždycky hodí, obvzlášť, když jezdíte s nehomologovanými laufy:-) Sice s dB killery, ale přece jen bez papíru.
-kvalita silnic: viz výše. Rakousko: paráda, Schweiz: ještě větší paráda, Frankreich: znatelně horší, ale jak kde. Byla oblast, kde měli folklór jako čeští cestáři-záplaty řešeny štěrkem, aneb otvírá se mi kudla v kapse. Itálie: poměrně slušné.
-co se týče obyvatel, nikde žádný problém. Všude se píše, že frantíci nechtějí mluvit jinak než francouzsky. Ano to platí, ale rozhodně to není tak striktní, jak jsem se z obecného povědomí domníval. Prostě domluvili jsme se vždycky bez větších problémů.

SHRNUTO A PODTRŽENO, PODAŘENÁ DOVČA

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (36x):
Motokatalog.cz


TOPlist