gbox_leden



Scandinávie a Pobaltí 2005

Kapitoly článku

20.den - čtvrtek


Ramygala-Kaunas-Suwalki

Krom prohlídky Kaunasu, kterou opět trávím hlídáním motorek, jsme se už z očekáváním domova přesunuli do Polska. Při způsobu řízení zdejších řidičů kupodivu obešlo bez újmy na zdraví. Spíme na břehu řeky, kam jsme zajeli po písčité cestě. To byste nevěřili, jak legrační je řídit cca 340kg (včetně mě) těžkou motorku na cestě ze sypkého písku. Večer se na nás přišla podívat místní kočka, tak dostala kousek salámu a tavený sýr.
Ujeto: 391
V sedle: 5:42

21.den - pátek


Suwalki-Warszawa-Wroclav

Dnešek byl čistě přesunový. Tempo nám brzdí akorát opravy silnic a bloudění po Warszawe. Skoro na konci Waszawi se ztrácíme a bohužel se nám nedaří navázat smysluplný kontakt pomocí sms. Po hodině čekání bez odpovědi pokračuji na Wroclaw s tím že Bára není malá holka a ví taky kam jet. Za Wroclaví se opět potkáváme, ale je nám jasný, že domu to dneska nestihneme. Půlku Polska pršelo, jsme unavený a hladový. Místo na spaní jsem našel na první pokus, takže aspoň něco.
Ujeto: 512km
V sedle: 7:37 hod

22.den – sobota


Wroclaw-Náchod-Hradec Králové-Poděbrady-Praha

Zbytek cesty pohoda, za Hradcem tankujeme a baštíme bagetku. Domů jsme dorazili kolem oběda.
Ujeto: 230km
V sedle: 3:10

Tankování:


tacho - litrů - cena 39990 - 12,68 - 370 Kč
40346 - 19,66 - 24,75 e
40612 - 14,83 - 18,37 e
40900 - 14,84 - 129,4 DKK
41263 - 20,37 - 230 SEK
41538 - 13,95 - 132,8 SEK
41886 - 16,95 - 187,1 NOK
42043 - 7,8 - 84 NOK
42273 - 10,11 - 112,6 NOK
42468 - 9,59 - 109,7 NOK
42594 - 6,76 - 70,6 NOK
42829 - 10,3 - 105 NOK
43039 - 10 - 99,9 NOK
43329 - 13,58 - 152,9 NOK
43609 - 12,35 - 146,8 SEK
43838 - 10 - 118,8 SEK
44060 - 11 - 14,26 e
44300 - 11 - 14,18 e
44523 - 11,2 - 14 e
44889 - 15,9 - 20 e
45228 - 19,55 - 25 e
45450 - 12 - 160 EEK
45651 - 10 - 5,86 Ls
45975 - 15,66 - 47,29 Lt
46313 - 17 - 74,6 Zlo
46677 - 19,91 - 82,03 Zlo
47033 - 17,26 - 516 Kc

Celkově ujeto:

7143km

Benzin:

370l = 13148 Kč

Technika:

Já – Suzuki DR 800 – Topcase Givi 52l Maxia – boční hliníkové kufry 2x40l, mrtva teta zn. louis na sedle místo spolujezdce - tankvak
Bára – Kawasaki ER5 – mrtvý strejda zn. Louis na sedle spolujezdce.


Vaření probíhalo na campingaz vařiči s bombou CV470 většinou dvakrát denně. V Estonsku bomba došla, tak jsem koupil na dojetí menší CV270 za 65 EEK. Stan Husky Bonelli se maximálně osvědčil. I v prudkém lijáku nepropršel, pouze chybějící zátěr u zipu vchodu je nepříjemný nedodělek, protože kape do předsíňky. Spacáky Prima ( TREK 3D a Tulák 3D ) se také osvědčily, jsou to české spacáky jsou celkem drahé, ale kvalitní ( 3600 a 3300 kč). Ešus nerezový campingaz, termoska na čaj Coleman. Nepromoky od Louise z Německa za cenu 16e a 20e se max. osvědčily. Bez nich by to byla pěkná otrava.

Náklady:


Benzin: 13148 Kc
Trajekt Helsinki-Tallin: 1080 Kč (člověk+moto)
Trajekt Fodnes-Manheller: 213 Kč (člověk+moto)
Trajekt Eidsdal-Linge: 139 Kč (člověk+moto)
Trajekt Afarnes-Solsnes: 151 Kč (člověk+moto)
Trajekt Kanestraum-Halsa: 143 Kč (člověk+moto)
Silnice Spognal-Berge: 143 Kč
Silnice Hogset- Oydegarden 151 Kč
Bomba Campingaz CV470 200 Kč
Bomba Campingaz CV270 130 Kč
Nakup jídla předem cca 700 Kč
Nakup jídla cestou cca 1500 Kč
Sprej na řetěz 500 Kč
Výměna oleje 750 Kč

Moje náklady celkem:

18948 Kč
Toto jsou náklady na jednoho člověka a jednu motorku a ještě další věci, časem budu doplňovat na co si ještě vzpomenu, pochopitelně sem nezahrnuji položky jako stan, spacák, kufry, karimatky, nepromoky a další věci, které jsem kupoval před cestou, protože bych je kupoval tak jako tak a přímo s výletem nesouvisí. Zahrnuji pouze spotřební věci, které se na výletě spotřebovaly.

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):
Motokatalog.cz


TOPlist