Po stopách dávných civilizací II - megality Dánska

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

banditt (77) napsal 10.10.2018 v 11:48

Léta postupně sháním nějaké tipy na zpříjemnění "přesunu" do Skandinávie. Člověk nekonvenčního smýšlení se toho nikde moc nedozví, protože "normální" je jet po dálnici, takže dík ... ne, že bych zrovna žil starýma hrobkama, ale pár bodů s "pěknýma šutrama" jsem si uložil do mapy světa a někdy využiju.
Díky... ještě, že se občas najdou jedinci, co jezdí i do zemí, kam "nikdo" nejezdí.

jaro27 (78) napsal 06.10.2018 v 13:28

... kniha je v pdf voľne na internete. Len zadať presne autora a názov, lebo niekedy google má "záhadne" problém s vyhľadávaním.
Inak, včera som na rýchlo zhliadol niečo na YT, ohľadom dekódovania knihy. Zadať napríklad "a book in every home docoded" do YT. Netvrdím, že niekto to už presne dekódoval, len ako ukážka, že sa niektorí možno aj snažia.
Ak Rusko odložíš o rok a možno pridáš Ural, ťažko budem odolávať. Ale riaď sa podľa seba.

Moto-Stastny (0) napsal 06.10.2018 v 11:51

Ďakujem Jaro za smysluplný komentář. Je to, jak píšeš. Ať tak, či onak, věřit tomu, co nám tvrdí všeobecně uznávané teorie a pošetile tvrdit, že my jsme pány tvorstva a nepřipouštět si, že by existoval někdo, nebo něco víc, než jsme my je pošetilost, ignorance, nebo nezájem o to dozvědět se pravdu. Tu knížku si určitě seženu, dík za info. A s tou Francií to už není tak jisté, jestli se pojede do Ruska :)

jaro27 (78) napsal 05.10.2018 v 21:01

Úžasné. Napísané výborne, možno len slovo hroby, by som radšej videl v úvodzovkách.
A fakt pekné, koľko veľa sa dá vidieť za 4 dni. Tento cestopis má zmysel.
(Trochu sa čudujem, že niekto by sa k tebe aj budúci rok pridal, ale 10 dní je veľa. Priatelia, ale veď sa nejde do Mongolska, či Magadan. Proste si po 5 dňoch poviem, že idem domov a z Francúzka som za pár hodín doma)
Doplnil by som ohľadom Edwarda Leedskalina, že napísal knihu s názvom "A book in every home". Nikde (pred pár rokmi) som nenašiel prekad a môj pokus o jej prečítanie v originály ma len priklonil k názoru, že je v nej zakódovaný jeho odkaz "čo a ako"...
A už keď sa bavíte, že či mimozemšťania, či staré civilizácie, existuje teória, podľa ktorej z centra (v tomto prípade našej) Galaxie (veľmi zjednodušene povedzme) prichádza informácia a podľa danej informácie sa jaksi vyvíja všetko. Hlavne sa formuje život a jeho podoby. No a čo hovorí Stopárov sprievodca galaxiou o našej planéte Zem? "Malá, bezvýznamná na okraji Galaxie." A o to ide. Kým daná informácia dorazí k nám na okraj Galaxie, planéty bližšie k centru galaxie už túto informáciu majú dávno dávno, skôr sa tam vyvinul život, vesmírna turistika je už v plnom prúde, kým u nás ešte len objavujeme plasty, či nebodaj len oheň. Preto mimozemšťania chodia k nám a nie my k nim. Zmysel to dáva, ale to nie je všetko. Tie informácie chodia vo "vlnách". To má za následok zrod a pád rôznych civilizácií, čo je evidentné aj na našej Zemi. A tu už nepotrebujeme ufónov, aj keď k nám chodiť samozrejme môžu. Už by sme si vystačili aj s domácimi, Zemskými civilizáciami. Každopádne, akokoľvek to je, či bolo, rozprávky o pyramídach ako hrobkách, preprava megalitov za pomoci lán a kmeňov stromov, ich presné opracovanie za pomoci medených nástrojov... to sú fakt len rozprávky pre tých, ktorí sa dané prijímané informácie nesnažia nijako kriticky posúdiť.
Hej, učili nás, že kedysi sa žilo veľmi ťažko. Ľudí bolo málo a tí čo prežívali doslova bojovali každý deň o sústo do úst. No a popri tom si vo voľnej chvíli tesali a gúľali a skladali 100-tonové kamienky...
Moto_Stastny:

Targus (428) napsal 05.10.2018 v 17:15

Moto_Stastny
Tak tohle jsem do něj ještě nečetl.
Ano, má někdy trochu svérázné interpretace skutečností, které ovšem umí málokdo vysvětlit jinak, a pokud možno věrohodněji.

spike-cz (134) napsal 05.10.2018 v 16:12

Typ na příští výlet Ziki?

ziki.xt (23) napsal 05.10.2018 v 15:38

Super čtení, určitě to vše o čem píšeš má nějaký odkaz nebo význam pro nás. Dík moc chlape.

Moto-Stastny (0) napsal 05.10.2018 v 09:41

Ó velice děkuji, knížka za pár let taky bude ;) Autora jsem neuváděl schválně, pro mnoho lidí je synonymem pro sci-fi a je pravda, že člověk si musí něco odfiltrovat :D Je to Erich von Däniken. Teď jsem dočetl jeho další knížku, která se mi četla zatím nejlépe. Jmenuje se "Pozdravy z doby kamenné". :)

Moto-Stastny (0) napsal 05.10.2018 v 09:35

Dik. Je nejasné, kdo tu před dávnými časy žil a i já mám o řešení této otázky pochybnosti. Jistý jsem si jen tím, že byli na vyspělejší úrovni, než jsme my. Nicméně každá civilizace žijící jen na jedné planetě je odsouzená k zániku. Je pravda, že všechny mytologie se shodují v tom, že k nám z hvězd přiletěli bozi, tedy mimozemšťané. Ještě se mi líbí teorie, že jsme bývali velmi vyspělou rasou podnikající výlety do vzdálených koutů vesmíru, které mohli trvat klidně tisíce let. Na zemi mohl vypuknout mor, či jiná, třeba ještě neznámá, choroba a zbyla jen hrstka lidí, z které se bez infrastruktury po tisícovkách let stali opět primitivní lidé, které objevila právě vracející se loď z předlouhé expedice. Samozřejmě by chtěli civilizaci opět pomoct k vzestupu a bohy máme na světě. A jestli tady jsou, proč se nám neukážou? Ono kdyby nám dali všechny technologie najednou a my je měli bez práce, moc bychom nevyspěli. To je jako dát dítěti výsledky všech školních testů a čekat, že z něj bude inženýr. Lidstvo si to musí s malými nápovědami, třeba v podobě Nikoly Tesly, vydřít samo. Nechali tady spoustu záhad, hlavně matematických, které ukazují na velmi vyspělou civilizaci a my právě v našem století začínáme chápat, co to vlastně všechno znamená. I přesto, že mainstream nám skrz archeology stále tvrdí, že je to snůška nesmyslů, spousta lidí již věří v teorii archeoastronautů a bude jich jen přibývat.

Targus (428) napsal 05.10.2018 v 09:32

Ještě taková přidrzlá žádost.
Nedalo by se alespoň do diskuze dopsat jméno autora knihy, kterou jsi zmínil v závěru?

Targus (428) napsal 05.10.2018 v 09:29

Tak jsem to dnes konečně dorazil.
A mám pocit, že tento cestopis tu nemá vůbec co dělat. Měl by být někde u knížek o dávných civilizacích.
Prostě je o několik tříd výše, než co tu běžně konzumujeme.
Autore, díky za zajímavé čtení, hezké fotky a zejména zařazení poruchy stroje.
Hned je mi líp.

majky72 (129) napsal 05.10.2018 v 08:30

Parada ...len ma tak napada, prečo už nepriletia a do ktorej časti galaxie odyšli no ale inak fakt je že mi to pride ako by sem chodili na navštevu nejake mimozemske civilicacie alebo je to tak že na zemi kedysi existovala vyspela civilicacia ? Nakoniec každu vyspelu kulturu raz čaka pad ...a možno nezanikla možno odcestovala
každopadne zaujimavy a poučny cestopis a ako bonus som sa niečo aj o lokotke dozvedel

Targus (428) napsal 04.10.2018 v 23:23

OndraF

Osmdesát tun neváží každá obyčejná lokotka, ale primárně u nás nějaká Bobina, neboli lokotka se znakem náprav Bo´Bo´.
Pro laiky, kteří zvládají počítat do čtyř, je to lokotka se čtyřmi nápravami uchycenými na dvou samostatných podvozcích, které řadový čmuchal nemá šanci vidět.
Na většině železnic je nosnost jedné nápravy počítána na 21 tun. Proto těch 80 tun lokotky. Kdyby byla lehčí, nic by neutáhla, páč by jí klouzala kola, kdyby byla těžší, byl by to šnek.

spike-cz (134) napsal 04.10.2018 v 18:06

Parádní dovolená. Nedovedu si představit tu práci pozjišťovat všechny POI a pěkně si to naplánovat. Palec nahoru.
Taková expedice by mne bavila. Bohužel zcela určitě je 10 dnů nad moje možnosti.
Držím palce pro další podobné objevitelské cestování.

Zdeno-Námořník (1) napsal 04.10.2018 v 15:33

Jj,já sloužil ns obyč stodvacetimetrové nákl lodi a běžně jsme braly např 1200tun pšenice.
Ale jinak zajímavý..

Moto-Stastny (0) napsal 04.10.2018 v 12:51

Chlapi díky! A s tím tankerem máš pravdu. je to 80 tisíc tun a nosnost přes 500 tisíc tun. Moje chyba, pokusím se, aby se to již neopakovalo ;) dále je chybně uvedené datum zvedání hladin moří. Uvádím 10700, což jsem se dočetl ve starší publikaci, v novější se uvádí pred 18000 lety..

JA-NE (763) napsal 04.10.2018 v 08:37

fascinujuce.

OndraF (38) napsal 04.10.2018 v 08:03

Ahoj díky za čtení zase "z trochu jiného soudku", ale jeden technický detail bych měl - 80 tun neváží "největší tanker světa", ale každá obyčejná lokomotiva. Velké tankery mají suchou hmotnost v desítkách TISÍC tun a uvezou stovky tisíc tun nákladu. Takže přece jen nějaký vývoj tu je :)

vonRammstein (67) napsal 04.10.2018 v 03:23

Nádherný čtení Pokud mi příští rok zdraví dovolí ještě vůbec jezdit, s radostí se přidám.