Projížďka na pincku v 16-ti Na Makarskou

Projížďka na pincku Na Makarskou

Projížďka na pincku v 16-ti Na Makarskou

Kapitoly článku

První den

V 9:30 by měl být odjezd ze Zámeckého Náměstí. Příjíždím v 9:40. Kromě dvou kámošů nikdo, potom přichází ostatní, cca 6lidí. Odjíždím v 10:00. Počasí není nic extra. Jedu přes Staré Hamry a začíná poprchat, což se rozvine docela v déšť, tak oblíkám pláštěnku. Poté si vzpomenu že jsem doma nechal mapu ČR a SK, tak mi mamka odfotí část mapy, ale nejde z toho nic vyčíst. Poté se dostávám do Bytči v čem mi volá mamka s tím že mám v její kabelce kreditní kartu. Tak se naštvaný vracím zpět a taťka mi jede naproti. Dojedu do Bílé, kde se potkáme. Po předání věcí a následném rozloučení se vydávám dál směr Považská Bystrica.V Považské Bystrici se potkávám s kamarádem, který mě doprovodí až do Piešťan, místo původně plánované Bratislavy. Ujedeme asi 50km, kvůli mému spoždění. Takže přespáváme kousek od Beckova. Za dnešní den mám najeto pouhých 206km.


Druhý den

Sbalíme věci a jedem směr Piešťany. V Piešťanech kupuji 16Gb  Micro SD kartu s adaptérem do kamery. Poté se rozdělíme. Já jedu směr Bratislava a on směr zpátky Považská Bystrica. Po cestě si povšimnu cedulí u kukuřic s nadpisem Pioneer, tak si to taky odfotím. V Bratislavě se snažím najít východ do Rakouska, když v tom na křižovatce chci vyřadit a už nevyřadím. Tak to nasraný odtáhnu ke kraji zkouším všechno možné. Vidím povolený řadící automat, tak ho dotáhnu a i tak nic. Tak tlačím přes celou Bratislavu, po cestě potkám nějakého novináře co se mnou udělal rozhovor. Zkouším sehnat nový převoďák do motoru, že bych zkusil vyměnit olej,nic jsem nenašel. Když v tom si vzpomenu na kamaráda který bydlí kousek od Bratislavy, který by mi mohl pomoci. Tak mu zavolám říkám mu co se stalo atd. mezitím si dám nabíjet telefon do půjčovny vodních lyží. Nakonec přijedou i s jeho druhým kámošem, a nakládáme pincka do dodávky odvážíme na pozemek od toho jeho kamaráda.  Sundáváme motor a jdeme ho rozebírat, při rozebírání vidíme hned první chybu a to otočené gufero. Poté po ropůlení vidíme hned další fatální vady a to vymlácené všechny ložiska a to tak, že klikovkou jde hýbat do stran a taky dopředu i dozadu a ostatní ložiska jak by smet. Najeto asi 150km.


Třetí den

Jdeme koupit nové ložiska i gufera a motor skládáme. Nasazujeme na rám. Po seřízení předstihu chytne na poprvé. U toho opravuju elektriku. Potom nasadím plechařinu sbalím všechny věci a jdu spát.

Čtvrtý den

Ráno vyrážím. Jdou mě doprovodit do Bratislavy na benzínku. Nechtělo to moc tahat, tak se rýpeme v předstihu, ale u toho si všimneme, že problém byl asi v povolené svíčce. Takže pincek nechce moc jet. Poděkuju jim za pomoc a jedu dál do rakouska. Projíždím Maďarsko, docela bloudím v okolí města Szobathely, projíždím přes obec Pornóapatti a nocuju někde v kukuřičném poli, kousek před hranicí Slovinska s Maďarskem. Najeto nějakých 250km.

Pátý den

Přejíždím Slovinsko až do Chorvatska, do města Vraždin a jedu směrem na Ludbreg. Kvůli staré mapě, na které nejsou většiny cest tak se zeptám na pumpě a u toho mi nabídne novou mapu tak ji koupím. A jedu podle ní. Kousek od Nového Marofa mi dojde benzín, tak to tlačím pár kilometrů až na benzínku a pak si všimnu že jsem ztratil vzpěry od stanu tak je jdu hledat, ale už se stmívá.  Projíždím v okolí 25km kudy jsem jel ale nic nemůžu najít.Hledám je až do noci. Nic nenajdu a tak se zkusí tím samotným stanem pouze přikrýt, když v tu noc začne totální liják, stan promokl a já ležím v mokrém spacáku v kaluži vody. Moje bunda a rifle leží ve vodě taky a v bundě je kamera, která je totálně mokrá. Několik hodin se modlím ať ten déšť přestane. Potom opravdu přestal, tak ze stanu vylezu ven totálně mokrý. Nemám se čím zahřát a tak jsem si aspoň oblečení vyždímal. Zapalovač je vlhký tak nehází jiskru. Tak se ho snažím jiskrou z VN kabelu zapálit, ani to nepomůže. Tak namočím zapalovací svíčku do benzínu a jiskrou z kabelu ji zapálím. Svíčka chytla na pár sekund ale u toho oheň zapálí benzín kolem karburátoru a pincek začne hořet. V tu chvíli popadnu všechno co mám po ruce a začnu to dusit. Nepomáhá. Takže v rychlosti popadnu šroubovák a začnu odšroubovávat kryt nad motorem, popadnu láhev s vodou a vylijuji celou na ten oheň. Nakonec oheň shasne, ale filtrbox je zespoda úplně seškvařený a pár bowdenů a elektrické kabely jsou taky spálené. Světla i tak svítí. Potom svíčku namočím do benzínu zase a opět ji zapálím ale hned co ji zapálím tak ji dám rychle pryč od pincka a zkouším zapálit zapalovač. Podařilo se, zapalovač chytl tak jsem se snažil rozdělat nějaký oheň, ale vše kolem bylo rozmoklé, takže nic nechtělo chytnout.Dal jsem pár listů na hromadu, polil benzínem a zapálil. Hořelo to jen do té doby než neshořel benzín poté to zhaslo. Takže sedím na mokré karimatce a přemýšlím co dělat dál. Potom se pokusím lehnout na karimatku a usnout. Na pár hodin jsem naštěstí usnul. Najeto asi 280 km.

Šestý den

Ráno všechno sbalím a napůl mokrý jedu pokračovat v hledání tyček. Den vypadá pěkně, je slunečno. Hned jak vyjedu mi vypadnou z kapsy čiré brýle, takže se pro ně kousek vracím. Jenom chvíli jedu cestou dál a na zemi uvidím tyčky u stanu. Tak jsem radostí bez sebe, co jsem kvůli nich musel vytrpět. Beru je do batohu, který mám před sebou, abych na ně viděl. Kameru suším za jízdy. Poté jedu směr Zagreb a ze Zagrebu směr Karlovac a z Karlovace směr Plitvička jezera. Kolem jezer jenom projíždím, takže nic nevidím, ale později jedu přes ty místa, kde se točil Vinnetou. Je to tam opravdu pěkné. V těch místech taky přespávám. Kamera jde nabíjet ale nejde zapnout. Štve mě že nemůžu nic natočit ani vyfotit a že nebude už film. Nevím kolik jsem najel.

Sedmý den

Ráno vyjíždím směr Split. Po 25km. Opět si všimnu že nemám brýle, takže se pro ně vracím, na místo kde jsem spal. Jsou tam a dokonce i kleště. Všechno sbalím a řádně zkontroluju. Dal jsem si kraťasy a tričko protože mi je teplo, ale ale na cestě jsem zjistil že mi je v tom zima, takže si oblíkám teplé oblečení. Ještě pořád mě štve nefunkční kamera i mobil. Pokračuju směr Split. Od Splitu jedu na Makarskou, po hlavní třídě valím 70-80km/h. Potom v Omiši ťuknu zezadu nějakou blondýnu s Bosny v Audi. Zastavila prudce před přechodem a já jsem to už neubrzdil. Můj lak to rozetřelo na její, ale s jejím to očividně nic neudělalo. Neřeší to a jede dál. Potom po pár km vidím jak na odpočívadle čistí ten lak z toho auta a jede dál. Potom dojedu na Makarskou tam jdu na benzínku zkusit najít telefon abych mohl zavolat bráchovi, když v tom objíždím stojící stříbrnou oktávku zezadu ale v tom začne couvat, takže mě srazí, nejel jsem rychle, skoro krokem. V tom zjistím že jsou to češi. Nic s tím nemám ani já, ani on. Chvíli se spolu bavíme a u toho se zeptám jestli bych si nemohl od nich zavolat. Tak zavolám mamce ať mi pošle číslo na bráchu. A potom volám mu. Řekne mi že je v Krvavici, která je kousek před Makarskou. Poděkuju jim za zavolání a jedu tam. Brácha mě přivítá, udělá pár fotek a video a potom jdeme k němu do apartmánu. Paní domácí to vadí. No nakonec se tam u něj okoupu vybalím věci a jdu spát k němu do auta. Najeté kilometry si už nepamatuju. Cca 200km.


Osmý den

Ráno vstanu a jdeme na pláž, konečně si po deseti letech užiju moře, potom jedeme s bráchou do Lidlu na pincku na Makarskou. Zdržujeme se v zácpách tak z něj sesednem a vedeme ho po chodníku. Nemůžeme najít Lidl, tak procházíme přes centrum, uděláme mezitím několik fotek a video. A jdeme dál. Potom na cestě kolem přístavu pincka nastartujem a jedeme podél ní, až uvidíme ceduli "Lidl ->" Jedeme podle ní až do lidlu kde koupíme: coca-colu, zmrzlinový kornout, nějaké pečivo mléko a čokoládové lupínky. Potom se vracíme zpět, v apartmánu uložíme některé jídlo a pak jdeme na pláž k moři, tam si zaplaveme a později jdeme na oběd do místní restaurace na pizzu s nějakými mořskými plody.Já  si dávám pepsi, později mi dojde, tak si sklenku dolévám coca-colou. Po jídle si jdeme zaskákat z mola a jdeme do apartmánu. Tam ještě pojím lupínky s mlékem a pak jde brácha s přítelkyní se projít na makarskou podél břehu a já jdu spravovat pincka. Seřizuji předstih a zapájím jeden kabel. Konečně už jede jak má. Potom se brácha vrací zpátky a já jdu potom spát.

Devátý den

Dopoledne jedu do lidlu, koupím nějaké sušenky, fantu a nějaké pečivo. Potom jedeme s bráchou a jeho přítelkyní na pláž na Makarskou tam si jdou zalétat na padáku za lodí. Já je z lodi natáčím, včetně okolí. Potom si jdu koupit nějaký suvenýr, což je hrnek. Vracíme se na pokoj, tam si balím všechny věci a dávám je na pincka, popíjíme nějakou vodku a potom jdu spát.


Desátý den

Ráno vstávám před šestou, protože brácha chce odjet v 6 hod. a já spím v jeho autě. Sjedeme dolů na pláž aby jsme se rozloučili s mořem. Tam uděláme opět několik fotek a video. A potom odjíždím směr Sarajevo. Hned kousek co jsem vyjel se mi zdá, že to moc nejede, tak zkouším měnit svíčky a nic. Tak to neřeším a pokračuju přes Mostar až do Sarajeva. V Sarajevu docela bloudím nevím kudy se jede na město Olovo. Zeptal jsem se pumpaře ,ale od něj jsem to nějak nepochopil. Tak se potom zeptám nějakého mladého a od něj to už pochopím, protože mi to řekne anglicky. Takže jedu směr Tuzla. Už se stmívá takže přespávám v okolí města Olovo. Přespávám na nějakém kopci u cesty mažu řetěz, protože je úplně suchý a rezavý. Ještě ho i napnu. Jak už ležím ve stanu tak jenom slyším jak někdo asi 50m od mě zpívá nějaké "Alláhovky" a za pár minut končí a je ticho. Najeto 324km.


Jedenáctý den

Ráno vstávám 6:45 v totální zimě, dávám na sebe troje trička, mikinu a bundu a pod ryfle termo prádlo. Vyjíždím z místa směr Đakovo. Jedu maximálně 30 kilometrovou rychlostí. Venku je totiž 6 stupňů celsia a nesvítí na mě slunko, protože jsem v horách. Zastavuju u nějakého hotelu a hledám automat s horkou čokoládou. Nic není tak si alespoň ohřeju ruce teplou vodou s umyvadla. Odjíždím pryč až potkávám benzínku kde ho mají tak si jednu koupím, vypiju a jedu dál. V bosně ještě naposledy tankuju benzín do plna, ale při zaplacení zjistím že neberou karty, tak mi pumpař říká, že to mám grátis. Přejíždím přes Đakovo, Osijek, Beli Manastir. Na hranicích nechtěně přejedu první kontrolu a na druhé je nějaký mladý maďar a kontroluje mi téměř všechno a říká jestli nevezu, kokain, heroin, marihuanu atd. a jeho starší kolega se vedle chytá za obličej. Potom pokračuji směr Mohács, Szekszárd a nocuju asi 50 km před Budapestem, pár metrů od cesty na nějaké polňačce, pojím jídlo co jsem si předem koupil v Lidlu a jdu spát. Najeto 381km.

Dvanáctý den

Ráno vstávám v 6:30, ale kolem mého stanu projede nějaký traktor. Tak se radši hned balím a pokračuju směr Budapest. V Budapešti opět a zase bloudím, některou cestu projedu dvakrát, ale nakonec se poptám a podaří se mi z Budapeště vyjet. Jedu  směr Vác, až do Bánské Bystrice kde jsem se chtěl setkat s Markem Slobodníkem, ale říkal že bude v Bystrici až večer, ale že za dva týdny jede do Ostravy tak že by se za mnou stavil. Tak zklamaný odjíždím domů. Pokouším se opravit světlo od pincka, které nesvítí. Nejde to, tak na to kašlu a jedu dál přes Martin, Žilinu, Bytču a v Turzovce se mi pokazí pincek a nejede, zkouším čím to je. Benzín tam jde, svíčka jiskru hází a předstih se zdá být dobrý, ale odtrh je docela malý a jak otáčím vačkou tak to píská. Prostříknu to konkorem, na to dojetí by to stačit mělo. Seřídím odstrh kontaktů a už to jede jak za mlada. Už se dost stmívá a tahle porucha mě ještě víc zdržela, pomalu už jedu po tmě. Když jedu přes Bílou tak se kousne motor. Hlavu poliju čistou vodou. Voda se téměř okamžitě vypařila. Takže na hlavu a válec vyliju celou petku. Roztlačím to a motor už běží jak má. Dopředu i dozadu jsem si dal alespoň reflexní pásky. Jedu přes Staré Hamry zcela po tmě. Jediné kdy něco vidím je když za mnou jede nějaké auto. Dojíždím do ostravice a kupuji benzín. Potom pokračuji až do Frýdku-Místku taky zcela po tmě. Je to o hubu. Po přijezdu do Frýdku jdu do McDonald si koupit cheeseburger. A v tom tam potkám kamarády. Chvíli s nima pokecám. Jde vidět, že mají už dost. Pojím burger a potom jdou na nějakou akci a já ještě 7km domů. Za poslední den najeto 497km. Odteď mi to chorvatsko připadá bližší. Za celou cestu se najelo 2846km.

Videa

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.65
Známkováno: 77x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist