sumoto_leden

Do Chorvatska před Großglockner, Slovinsko, Maďarsko, Slovensko 2015

Motovýlet na Großglockner, Triglavský národní park, Plitvická jezera a Balaton.

Začátek výpravy. Z Litvínova přes Šumavu, Německo, Rakouská jezera až na Grossglockner

Den první Šumava

Oproti plánu jsme se na poslední chvíli rozhodli, že vyjedeme už v úterý odpoledne po práci a ne ve středu ráno. Vyjeli jsme tedy kolem 16. hodiny z Litvínova a svižnou jízdou jsme dorazili do kempu na Šumavě v Nýrsku už v 19:30 hodin. Vzali jsme si chatku abychom ráno nemuseli balit stan a brzy vyjeli.
180 km, 3 hod 30 min jízdy.

Den druhý Zell am See

Vyrážíme před devátou hodinou směr Německo a rakouské Alpy, na nejbližší benzínce snídáme  Po průjezdu Německem se před námi v Rakousku vynořují v mracích zahalené Alpy. Cestu ke kempu u jezera  Zell am See jsme si naplánovali kolem nádherného jezera Attersee. Všude byla krásně čistá a průzračná voda a krásné panorama z hor. Cestou jsme v Alpách snad jako zázrakem narazili na jeden jediný stánek s rychlým občerstvením, který úplně náhodou vlastnila rodilá Češka, která byla velice příjemná, stánek měla na Hochkonigstrasse. Moc občerstvení jsme cestou nepotkali. Takže jsme se parádně najedli a pak už pokračovali rovnou do Seecampu u Zell am See.  Z kempu jsme se kochali zasněženými vrcholky hor, kam jsme měli zítra namířeno.  Po posezení v hospůdce v kempu jsme postavili stan a šli chrnět.
360 km, 8 hod jízdy.

Den třetí Grossglockner

V 8 hodin ráno vyrážíme za novými zážitky na Grossglockner. Na začátku cesty na Grossglockner jsme zaplatili mýtné 24,5 EUR za motorku a 2 osoby, a hurá nahoru.

Postupně stoupáme až do výšky 2571 m n.m., za doprovodu svišťů, dalších motorkářů a nádherných horských vodopádů. Kolem nás byl sníh a nádherný výhled. Z důvodu mínusových teplot jsme se dlouho nekochali a začali jsme klesat druhou stranou zpět do normálního klimatu. Cestou jsme ještě našli sílu vyfotit se u cca dvoumetrové závěje. Zmrzlí jsme navštívili první kavárničku a rozmrzali u horkého čaje a teplé pizzy.

Pokračujeme do Slovinska k jezeru Bled. Konečně začíná být opravdu teplo. Ubytujeme se, projdeme se po okolí a odpočíváme v kempu. Večer završíme mega harburgrem v místní plážové hospůdce a vaflí s jahodami a pořádnou porcí zmrzliny

270 km, 7 hod a 20 min jízdy

Z Triglavu do Chorvatska k moři a domů přes Balaton

Den čtvrtý Chorvatsko

Ráno nás probudil kapky bubnující o stan, proto jsme rychle sbalili a frčeli si prohlédnout nedalekou soutěsku Vintgar.

Počasí zatím šlo, sem tam kapka. Na prohlídce soutěsky jsme byli mezi prvními, takže nás při našem spěchu nikdo nebrzdil. Ke konci prohlídky začíná opět poprchávat, rozhodujeme se tedy, že nepřízni počasí zkusíme ujet. Nedaří se, oblékáme nepromokya pokračujeme  přes Ljubljanu směr Postojna a Rijeka.
U Postojny teprve můžeme nepromoky svléknout a od teď už jen na modré obloze pálí sluníčko. Na hranicích mezi Slovinskem a Chorvatskem se za námi vytvořila delší kolona, protože jsme absolutně netušili kde máme občanky :D

Přijíždíme do Rijeky, překvapují nás místní řidiči, kteří jezdí opravdu jako prasata, rychle, nebezpečně a předpisy jim tam moc neříkají. V rychlém provozu se krapítko ztrácíme, ale po chvíli bloudění vyjíždíme z Rijeky správným směrem ke kempu pod Crikvenicí v Selce.

Po rozbalení stanu jsme hned spěchali skočit do moře. Stan na svém místě moc dlouho nevydržel a vítr nám ho odfoukl, naštěstí sousedé v kempu nám ho chytli a zatížili kameny. (vůbec nám nedošlo, že u moře fouká vítr o trochu více a měli jsme stan pořádně ukotvit ).

Při vybalování věcí z motorky nás míjí kolegové motorkáři také Češi a vypráví, jak jim bouře porážela motorky. První noc u moře byla parádní bouřk, měli jsme strach, že nám odletí stan i s námi. Ve 2:30 v noci jdu raději zkontrolovat ukotvení stanu, kolíky jsou vytrhané e tak kotvím znovu a pečlivěji
250 km, 7 hod jízdy

CESTA ZPĚT

Den osmý Plitvická jezera

Po čtyřech dnech lenošení u moře jsme se rozhodli, že pojedeme kvůli předpovědi dešťů a bouřek dál. Balíme a v úterý ráno jedeme přes Gošpic vnitrozemím na Plitvická jezera. Nechtěli jsme jet po dálnicích a tak jsme se ploužili klikatými okreskami. Průměrná rychlost byla snad 40 km/h. Pořád nahoru a dolů, doleva a doprava a na silnicích dost prachu a písku. Za námi černá mračna, kterým se nám daří ujíždět.

Kousek od Plitvických jezer nacházíme pěkný kemp Korana v Čatrnje, ubytujeme se v chatičce za 39 EUR za oba i se snídaní. Jen jsme vyházeli věci do chatky a vyrazili na prohlídku Plitvických jezer. Na hlídaném a placeném parkovišti mají motorky parkovné zdarma, i když podle nás je to započítané ve vstupu 110 Kn. Zvolili jsme si nejdelší a nejnáročnější okruh prohlídky, kde jsme jeli autobusem i na loďce. Po absolvování 3 hodinové prohlídky se vyčerpaní, ale plni neobvyklých a krásných dojmů vracíme k motorce a pádíme zpět do kempu.
190 km, 5 hod 30 min jízdy

Den devátý Balaton

Ráno po luxusní snídani formou švédských stolů jsme začali balit na motorku, jenže se nám zasekl klíček od zapalování v zámku sedla. Přišlo na řadu opět odstrojení bočních brašen, kufru a dokonce i držáků, a plastů motorky. Povedlo se, zámek opraven a zdrželi jsme se jen hodinu a půl
Vyrážíme tedy směr Maďarsko a Balaton. Přejíždíme hranice mezi poli přes skoro opuštěnou a zdemolovanou celnici. Přišlo nám, že jsme celníky museli naší přítomností vzbudit, oni se také očividně divili, proč jedeme zrovna tudy. Když už tedy museli vykázat činnost, řádně nám zkontrolovali občanky a obhlídli motorku. Na rozdíl od chorvatských klikatic zde byli krásně rovné silnice, cestou stále vyhlížíme směnárnu, nemáme ani jeden forint, bez úspěchu, nikde jsme žádnou nepotkali.
U Balatonu pod městem Kaszthely se nám daří najít kemp, kde se hned ubytujeme, jsme unavení, a proto už další nehledáme. Nemáme forinty, a proto dojídáme své zásoby. Kemp nebyl tedy nic moc, ale na přespání stačil. Byli tu jen Němci a Holanďani v karavanech a my dva ve stanu
350 km, 7 hod jízdy.

Den desátý Morava

Ráno platíme ubytování EUREM a odjíždíme směrem na Slovensko k Bratislavě a Malým Karpatám, kde máme v plánu přenocovat v dalším kempu. Cestu z Balatonu ke slovenským hranicím volíme mimo dálnice, to se ukazuje jako velká chyba. Stejně tak se dálnicím vyhýbají i kamiony, jelo jich s námi mraky a silnice od nich byly v hrozném stavu a všude byly vyjeté velké koleje. U hranic kamiony opouštíme. Pokračujeme ke kempu v blízkosti Karpat u Malých Levárů, ten vypadá jako v rekonstrukci takže hledáme dál, v Šaštíně vjíždíme do kempu Gazárka, opět stejný případ jako v Levárech nikde ani noha. Zklamaní a hladoví už nechceme riskovat a jedem na Moravu do Strachotína u vodní nádrže Nové Mlýny, kde se konečně ubytujeme v krásné chatičce.
315 km, 9 hod 30 min jízdy.

Den jedenáctý – poslední cesta domů

Poslední den nás už čeká jen cesta domů a žádná kochačka, proto si to pelášíme po D1, takže v Praze jsme byli za chviličku oproti tomu jak jsme jeli dosud v zahraničí. Jedna z posledních zastávek je u Bikerscrownu u Ruzyně na klobásku, smažák a návštěvu obchodu. Naposled stavíme kousek od Kladna v obchůdku WEMOTO pro zadní brzdové destičky  a hurá na R7 a domů.