"Six Panthers jedou k moři"

Po loňském čtyřdenním výletu na Grossglockner jsme se letos rozhodli, vydat se k moři na chorvatský ostrov Rab. Pro zpestření jsme do plánu přidali i zastávku na Slovinsku. Dovolenou jsme naplánovali na deset dní. Na cestu jsme se vydali ve složení Jarda a Mací na Hondě CB600 F, Sláva a Pája na Kawasaki Z750 a Pavel a Vlasta na Hondě NT 700.

19. 6. 2015 Most – Kaplice

Odjezd byl naplánován v 15:00 hod. Všichni dorazili včas a tak jsme po úvodní fotce vyjeli směrem k cíli dne, kterým byly jihočeské Kaplice. Ubytování jsme byli jako minulý rok
v penzionu „Míková“. Po ubytování se šlo na večeři a Svijany do pizzerie „U Bódi“, kde jsme se najedli, dali pár piv a dvě láhve šampaňského na oslavu narození vnoučka Vlasty.Chuť slavit by byla, ale ráno nás čekala dlouhá cesta a tak se šlo spát.

20. 6. 2015 Kaplice – Gozd Martuljek

Cílem tohoto dne byl přesun na Slovinsko s projetím horské silnice „Nockalmstrasse“. Ráno nás po probuzení čekalo překvapení v podobě mírného deště a tak jsme naložili motorky, oblékli se do nepromoků a v 8:30 hod. se vyjelo do Dolního Dvořiště. Na Tank Onu jsme natankovali poslední český benzín, koupili dálniční známky, posnídali a po deváté hodině jsme už frčeli směr Salzburk. Z A1 jsme sjeli na A9. První pauzu jsme měli ve městě Liezen kam jsme dojeli za mírného deště a po najetých 170 km jsme rádi sesedli z motorek a protáhly těla. Počasí se zhoršilo a místo mírného deštíku už vydatně pršelo a vrcholky hor zahalila mlha. Počasí rozhodlo, že průjezd „Nockalmstrasse“ necháme na jindy a tak jsme vyjeli v dešti k dálnici A10. Pořád pršelo, teploměr ukazoval 10st., ale nám to ani moc nevadilo, teprve mokro v botách a rukavicích nás donutilo zastavit na pumpě, kde jsme se ohřáli u vynikajícího kapučína. Před odjezdem jsme si navlékli na nohy igelitové pytlíky a jelo se dál. Jak jsme se blížili k jihu počasí se lepšilo, déšť ustával a teplota stoupala. Po projetí tunelem Katschberg bylo špatné počasí pryč a nám se jelo veseleji. Výjezdem č. 42 jsme sjeli z A10 na Wurzenpass a protože motorky hlásily nedostatek paliva, zastavili jsme na pumpě a dotankovali. Během pauzy jsme posvačili a sluníčko vysušovalo poslední vlhkost z našich rukavic a bot. Do cíle nám zbývalo 35 km a tak jsme nespěchali a užívali jsme si tepla. Cestou k apartmánu jsme zastavili v Kranjské Gore u jezera Jasna. Fotka kamzíka s horami v dáli a pokračovali jsme dál k cíli našeho dne, do městečka Gozd Martuljek, kde jsme měli přes booking.com zajištěné ubytování na dvě noci v apartmánu „Trata“. Po ubytování jsme šli na procházku po okolí a v pizzerii „Jožica“ ochutnali pivo Laško, které nebylo špatné. Na apartmánu jsme vypili vynikající rum, který přivezl Pavel a šli jsme spát.

21. 6. 2015 Okruh triglavským národním parkem

Tento den jsme měli v plánu projet se po triglavském národním parku. Ráno svítilo sluníčko a teploměr ukazoval 12 st. Po snídani jsme vyjeli směr Kranjska Gora, projeli kolem jezera Jasna a po kostkách jsme začali stoupat do sedla Vršič. Na parkovišti jsme zaplatili parkovné dědovi, ve kterém jsme poznali správce našeho apartmánu. Když poznal on nás zamrzelo  ho, že po nás chtěl parkovné a na oplátku nás pozval na večer na „šnaps“. Na parkovišti jsme pokecali z motorkáři ze Slovenska, kteří nám doporučili výjezd na Mangart. Chvíli jsme se kochali horami, koupili samolepky na kufry a pokračovali do města Bovec na oběd. Odbočku na Mangart jsme našli snadno a po zaplacení 5E jsme začali stoupat k vrcholu. Cesta nahoru je úzká a samá zatáčka bez svodidel. Do zatáček nebylo vidět, ale my hnali naše mašiny svižně nahoru. Po nudné dálnici byly zatáčky příjemnou změnou. Když už jsme byli docela vysoko, stalo se něco, co bych nečekal. Že naproti vyjede auto, cyklista  nebo střelec co si dává „kolínko“, na to jsem připraven a před každou zatáčkou s tím počítám, ale že se v zatáčce objeví auto a vedle něj v mém pruhu poběží černý labrador to jsem nečekal. Nebyl čas brzdit a výkřik mého baťůžku do interkomu musel slyšet snad i ten pes, který na poslední chvíli uskočil ke krajnici. Já projel a snad jen pár chlupů z jeho srsti zůstalo na mé stupačce. Sláva co jel za mnou takové štěstí neměl. Musel tvrdě na brzdy a skončil s motorkou opřenou o skálu. Nikomu se naštěstí nic nestalo, labrador běžel dál, my pomohli Slávovi opravit zrcátko, řídítka, kufr a jelo se dál. Úžasná panoramata a vrcholky hor nám dali rychle zapomenout na vše co stalo a my si užívali výhled  do údolí. Další zastávka byla u italského jezera Lago di Predil, pár fotek a jelo se k jezeru Bled. Je pravda, že jezero Bled je komerční, všude spousty turistů a já osobně už ho vidět nemusím. Po návratu a večeři z místních zásob jsme šli ke správci na šnaps. Byli jsme přivítáni celou rodinou, pohoštěni šnapsem a cukrovím. Já jsem na oplátku vyprávěl směsicí jazyků co jsme za celý den zažili.

22. 6. 2015 Gozd Martuljek – Rab

Po snídani a zaplacení apartmánu jsme vyjeli směr Chorvatsko. První pauza byla naplánovaná v Postojné, kde jsme navštívili úžasné krápníkové jeskyně. Prohlídka jeskyní byla nádherná a stojí za to je vidět. Z jeskyní jsme jeli 9 km k Predjamskému hradu a po obědě u marketu jsme pokračovali dál. V Chorvatsku jsme zvolili cestu podél pobřeží, která je díky častému omezení rychlosti pomalejší, ale jet na motorce, kdy vlevo jsou skály a vpravo moře je něco nádherného. Motorky se začali hlásit o palivo a tak jsme sjeli na pobřeží, kde jsme tankovali společně s motorovými čluny. Sluníčko hřálo, moře šumělo a nám začínala ta pravá dovolená u moře. Studené pivo v baru u moře nás osvěžilo a my s chutí pokračovali k jihu. K trajektu na ostrov Rab jsme přijeli na čas a během 15 minut jsme vyplouvali. Po opuštění trajektu jsme přejeli celý ostrov až na Lopar, kde už na nás čekala majitelka apartmánu „Neda“. Apartmán byl pěkný s velkou terasou a za ty peníze luxus. Večer jsme po procházce po pláži, nadýchání se mořského vzduchu skončili v místní restauraci, kde jsme si dali pivo Karlovačko a skvělou večeři.

23. 6. 2015 slunce, písek, moře

V plánu bylo volno a tak jsme si užívali koupání, opalování a lenošení na pláži. Večer Karlovačko a skvělé jídlo.

24. 6. 2015 výlet po ostrově

Po snídani jsme se rozhodli, že se projedeme po ostrově. Nasedli jsme jen tak nalehko na motorky a jeli do městečka Rab. Prošli jsme si toto nádherné městečko, vylezli na věž ze které byl překrásný výhled a ochutnali výbornou zmrzlinu. Cestou zpět jsme koupili domácí víno, v marketu chlazené kuře a pár piv. Pečeným kuřetem na tymiánu, který jsme natrhali
u cesty začala hostina, která se protáhla do pozdních nočních hodin.

25. 6. 2015 Výlet k Plitvickým jezerům

Přejeli jsme ostrov, trajektem na pevninu a pokračovali jsme přes hory plné zatáček k národnímu parku. Na parkovišti, které je pro motorky zdarma jsme se převlékli a po zakoupení vstupenek nás „mašinkoautobus“ odvezl na začátek okruhu. Šli jsme podél jezer s průzračnou vodou a nádhernými vodopády. Nestihli jsme projít celý národní park, ale i tak se nám tam moc líbilo. Cesta zpět byla díky zapadajícímu slunci dalším bonusem tohoto výletu.

26. 6. 2015 slunce, písek, moře

Abychom nabrali sílu na zpáteční cestu, tak jsme se váleli na pláži a koupali se v moři. Já jsem se potápěl v přístavu a lovil mušle, které jsem pak na apartmánu vyvařoval, což se moc nelíbilo ostatním. Trošku to smrdělo. Večer víno a dobré jídlo jak již bylo naším zvykem na Rabu.

27. 6. 2015  Rab – Sankt Johann im Pongau

Tento den bylo v plánu přesunout se blíže k domovu. Původní plán byl vyjet brzo ráno přes ostrov na trajekt a podél pobřeží zpět, ale pak se dalo pár chytrých hlav u chlastu dohromady a byl tu nový plán. A tak jsme ráno nemuseli brzy vstávat, po snídani jsme v klidu naložili motorky a jeli na trajekt Lopar – Krk. Plavba se nám líbila a my ušetřili pomalou jízdu podél pobřeží. Projeli jsme Krk a pokračovali do Slovinska. Po cestě se počasí kazilo a tmavé mraky v dáli signalizovali, že v suchu nedojedeme. Když začalo kapat bylo nám jasné, že musíme rychle najít pumpu, kde se schováme. Měli jsme štěstí a po pár kilometrech jsme stavěli na pumpě. Sotva jsme slezli z motorek začalo silně pršet a tak jsme se začali soukat do nepromoků.  Než jsme se oblékli začala bouřka se silným větrem, tak jsme zaparkovali a šli si dát kafe. Po hodině už jen lehce pršelo a tak jsme vyjeli. Do města Sankt Johann im Pongau  jsme dorazili navečer. Ubytování jsme byli ve steakhausu  „Rauchkuchl“. Steakhaus vlastní češi a steaky zde mají luxusní, jak jsme zjistili při večeři. Navíc zde točí plzeň což bylo  příjemným překvapením. Po jídle jsme pokecali s majitelkou, která nás pozvala na panáka, a šli jsme spát.

28. 6. 2015 Sankt Johann im Pongau – Most

Po bohaté snídani jsme naložili motorky a opět v nepromocích vyjeli na cestu k domovu. Teprve až před Prahou nás slunce a stoupající teplota vysvlékla z nepromoků a my pokračovali dál. Naší oblíbenou hospůdku na oběd jsem přejel a tak jsme jeli na pozdní oběd do Knovízu. Po výborném obědu jsme se rozloučili a společně pokračovali domů.

Letošní dovolenou bych zhodnotil velice kladně. Ujeli jsme 2587 km, viděli jsme nádhernou slovinskou přírodu, majestátné hory, hrad a jeskyně. V Chorvatsku moře a jezera. Koupali jsme se, opalovali a všude ochutnali místní pivo a jídlo.  Motorky jeli jak měli a všichni jsme se vrátili zdraví. Celou dovolenou nás provázela dobrá nálada, kterou jsme si nenechali ničím zkazit.

Díky Mací, Slávo, Pájo, Pavle a Vlasto.