sumoto_leden



Tour de Czech 2020

... aneb jak jsme (ne)objeli Českou republiku

Kapitoly článku

Každý dobrý cestopis začíná nějakým úvodem, hlavním příběhem a závěrečným slovem autora. Zvu Vás ke čtení toho našeho příběhu a věřím, že se budete bavit tak královsky, jako jsem se bavil já při jízdě a následném psaní tohoto cestopisu.

Nápad na TdC

V roce 2017 jsem s dvěma přáteli objel na malé Kawasaki ZXR 400 část Slovenska, a i přes deštivé části tohohle výletu na to vzpomínám dodnes. A protože se doba i mé jezdecké schopnosti posunuli, posunul jsem se i s technikou v podobě Hondy VFR 800 VTEC, kterou jsem si dovybavil přesně pro takové cestovatelské zážitky. A v roce 2019 jsme vyrazili na další skvělý trip Jeseníky-Beskydy-Šumper (JeBeŠ 2019). Po návratu JeBeŠe jsem hned začal plánovat (fakt) velký výlet. Nakonec plán padl na východní Evropu, která je pro nás územím tak trochu neprobádaným. A z toho všeho vyšel pracovní název East European Trip 2020 (EET20). Plány byly velké, ale jak už víte, nepíšu na těchto řádkách, jak jsme si užili Transalpinu či jak bylo teplé moře v nejvzdálenějším koutě Černé Hory. Bohužel… Nebo snad bohudík?

Potřebovali jsme tedy náhradní plán, jak nakrmit naše cestovatelské touhy a zůstat pokud možno na domácím hřišti. Sedl jsem si k mapě a prstem jezdil ze severu na jih, ze západu na východ až mě zaujala myšlenka objet republiku na Pionýrech, co jsem kdesi zahlédl. Tak jsem se chopil mapy, naházel body do map a hle – ono to dává dohromady přes 2000km. V očích se zajiskřilo a tak jsme se hned pustili do příprav…

Přípravy

Základem každého mého výletu na motorce je definovat si pár věci:

  • Na jak dlouho
  • Co chci vidět
  • Jak dlouho na mašině denně sedět

A odpovědi na sebe dlouho nenechali čekat. A tedy:

  • Chceme jet na 4-5 dní
  • Objet republiku kolem dokola a užít si pořádně zábavu, co každý kraj přinese
  • Se zastávkami okolo 400km denně = cca 8-10 hodin v sedle
  • Spaní primárně ve stanech
  • Snídaně do stanu, oběd po cestě a večerní chálka v kempu

Neponechal jsem nic náhodě a opět pečlivě zkontroloval motorku. Našel jsem nakonec vedle baterky jeden kablík, který by dělal problémy. Švára mi ho pomohl vyměnit za nový kus.

Taky jsem nějak za rok nakynul (to se stane po prvním dítěti, bacha na to), takže jsem si koupil u Pavla Poláka textilní kombinézu Infine včetně rukavic stejné značky. Pavel mi taky vyměnil řetězovou sadu. A aby bylo v čem spát, bylo potřeba se vybavit. To jsem stihl v Decathlonu, a to tak skvěle, že váhou a rozložením se mi vše vejde do před rokem koupeného top casu Kappa 47.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (19x):


TOPlist