Šumava na pětistovce spolu se Simsonem

Já a kamarád Martin jsme Brňáci a již minulé prázdniny jsme chtěli podniknout Simsoňáckou výpravu na Šumavu. Tehdy jsem ještě měl svého Simsona, ale toho jsem nedávno prodal a koupil Kawu ER-5. A fakt, že Marťan má ,,jenom‘‘ Simsona, nás nedokázal odradit...

DEN PRVNÍ

Nejtěžší bylo všechno pořádně připavoukovat na motorky...

Původně byl odjezd naplánován na 9h, ale přestalo pršet až chvíli po poledni, tak se hned vyrazilo - směr Třebíč. Všechno šlo hladce, Simson fungoval na jedničku, ale pak nás zastihl jemný déšť, a protože bylo moc pozdě, abychom dojeli do plánované cílové destinace (kemp Osika), a proto jsme kousek před Dalešickou přehradou postavili ,,na černo'' stan, a to přímo v ,,polích''.
Najeto 55 km

DEN DRUHÝ (Mezní bod návratu)

Postavit stan v těchto bojových podmínkách plných slimáků slizských je hračka oproti jeho složení zpět do tašky, ale nakonec se nám chvíli po jedenácté podařilo vyrazit směr Dalešická přehrada
MEZNÍ BOD NÁVRATU
Asi po 10km zastavujeme a kocháme se krásou dominantní Dalešické hráze. Náladu nám však hodně pokazila velká rána z prostoru spojky Simsona, když se kolega Marťan rozjížděl. Pak tam ještě něco chvíli chrčelo...Museli jsme se rozhodnout: vrátit se, anebo pokračovat a riskovat, že Simson vypoví službu někde pod Šumavským kopcem. Samozřejmě, pokračovali jsme dále. Počasí se nadále zlepšovalo a příznivý vítr do zad nám umožnil udržovat zběsilou padesátku na tachometru.
Cestou bylo naší povinností navštívit muzeum Československého opevnění u Slavonic, kde jsme se stali svědky střílení kulometu jednoho z šesti plně vybavených pevnostních objektů. Mohu vřele doporučit návštěvu, obzvláště pokud se zde konají zinscenované přepadení nacistickými vojsky. Po šesti hodinách jízdy s nespočetnými přestávkami přijíždíme do prvního Autokempu (Osika). Jelikož naše solární nabíječka mobilů zklamala, využili jsme možnosti nabití v recepci se sličnou recepční, od které jsem si zároveň koupil žeton za 15 Kč do sprch, jež za ty prachy opravdu stály.
Najeto 100km

DEN TŘETÍ (Návštěva Rakouska)

Na náměstí v Nové BystřiciNa tento den vyšlo opravdu fantastické počasí, a proto jsme jeli do Českých Budějovic netradičně přes Rakousko-Gmund. V Nové Bystřici posílám slíbený pohled na Vysočinu a Martin zatím konzultuje se Simsonistou, jehož jsme potkali na náměstí. Přejedeme hraniční přechod Grametten-Nová Bystřice a čeká na nás milé překvapení v podobě krásných a prázdných silnic, čistého vzduchu, pěkně vyzdobených vesniček a...
Parní vlak v Nové BystřiciVjedeme do vesnice a za zatáčkou nás policista stojící u křižovatky plácačkou zastavuje. Mám celkem bobky, protože z něj de strach a nemám náhradní žárovky... Během chvilky napětí však projede cyklista a policajt nás pouští dál.

Po cestě přes městečko Litchau potkáváme mnoho veteránů, kteří měli dostaveníčko v rámci místního festivalu zábavy. Nebyla snad jediná vesnice na cestě do Gmundu, kde by nebyli chlupatí, avšak přímo v Gmundu to vypadalo, že se zde koná summit Severoatlantické aliance (NATO). Kvůli objížďkám nám chvíli trvalo se dostat do Nových Hradů a odtud pokračovat směr Dolní Třebonín, kde jsme přespali u známého ,,za flašku''. Rakousko je tedy kouzelné a fascinovalo nás, a tak příští prázdniny pojedeme na týden právě sem.