Orienťáky 2011

Netradiční cestopis, v němž bychom vám rádi ukázali orienťáky, kterých jsme se loni s mým baťůžkem Evikem zúčastnili, podívali se do různých koutů naší republiky a užili přitom mnoho legrace. Třeba vám poskytneme pro začínající sezónu inspiraci, abyste si také nějaký orientační závod s vaší motorkou zkusili.

Prvním orienťákem byla Orientační krkonošská vyjížďka:

Organizovali ji motorkáři z Jilemnice, odkud se také 30. dubna 2011 startovalo a končilo se tamtéž.
Hlavním úkolem bylo vyfotit místa zadaná itinerářem. Počasí nám přálo, sluníčko svítilo o sto šest, takže se vyjížďka opravdu vydařila. Více se o této akci dozvíte ze samostatné reportáže. Letošní ročník se uskuteční už příští sobotu, 28. dubna 2012!

Druhou akcí byl Jihočeský orienťák Bludička:

Pořádali ho Roubič, Hanča a Sluky. Základnou se dne 21. května 2011 stal kemp Karvánky u Soběslavi. Orienťák měl dvě části, a to denní a noční. Ve dne jsme hledali např. Poštovnu ze Sněžky, v noci jsme navštívili Střed galaxie a počítali schody na kostelní věž v Soběslavi. Noční část jsme se nám podařilo ukončit veslováním po rybníčku v Karvánkách o třetí hodině ranní.

Třetí akcí byl Lovosický motoorienťák:

Pořádala ho Lovosická motoparta dne 4. června 2011. Sraz byl u Milešovského rybníka, délka cca 200 km.

Jelo se dle itineráře, vydrápali jsme se na hrad Střekov, navštívili jsme i Muzeum vína v Litoměřicích a splnili plno úkolů. Počasí bylo teplé až parné, úplně letní. Končilo se u přívozu přes Labe nedaleko Lovosic, kde jsme i nocovali pod stanem. Pozvánku na letošní ročník najdete zde.

Čtvrtou akci byl MotoOrienťák 2011:

Pořádali ho MotoPce dne 20. srpna 2011. Vyráželo se z Nemošic a končilo se v kempu Moře u rybníka Řeka nedoleko Krucemburku.

Nejzáludnějším úkolem byl test ze hry Česko junior, při skládání spojky se všem motoristům dařilo líp. Počasí bylo na výlet tak akorát, slunečno. Letos v srpnu se uskuteční už 8. ročník.

Pátou akcí byla Veselá vyjížďka:

Pořádal ji Zděněk Šlanc a jeho rodina dne 3. září 2011. Vyráželo se z Mladé Boleslavi a měla 3 etapy.

Itinerář obsahoval hodně hádanek a přesmyček, plnily se fyzické úkoly jako je chůze na chůdách, pádlování po Jizeře atd. Třetí část jsme, bohužel, nedokončili z důvodu "blízkého seznámení" s volně běhajícím dobrmanem...

Šestou a poslední akcí tohoto typu byl Orientační závod Vysočina:

Pořádal ho opět Roubič a spol. dne 24. září 2011. Sraz byl v Humpolci v Motodoupěti. Vyfasovali jsme slepou mapu a díky ní jsme se podívali např. do geografického středu republiky nebo do chotěbořského pivovaru. Končilo se v kempu kdesi na Vysočině, kde do rána vyhrávali AC/DC. Letošní ročník se uskuteční opět koncem září, termín bude upřesněn na stránce motoorienťáky.cz.

Na závěr bychom rádi poděkovali všem organizátorům za skvěle připravené akce!