Na Simsonech na Svitavsko

Na začátku prázdnin jsme se domluvili na facebooku a dne 18.7. a 19.7. jsme uskutečnili sraz na Simsonech s Filipem (Jihlava), Zdendou (Krnov) a Martinem (Jaroměř).

Na Simsonech na Svitavsko

Kapitoly článku

První den

Naše první  setkání bylo u Kauflandu ve Svitavách.  Nejdříve jsme pokecali o cestě, o našich strojích, a jejich úpravách. Zdenda nám ukazoval, jak si po cestě propálil blinkr od spalin výfuku.
Rozhodli jsme se, že naše stroje vyfotíme u větrné elektrárny. Po rozjezdu nastal první problém. Zdendovi přestal běžet motor. Asi po hodinovém zkoumání, zkoušení a roztlačování Filip zjistil, že prasklo těsnění plovákové komory (když se vzalo do ruky, tak se rozpadlo). Vyměnil ho a mohli jsme pokračovat v cestě.


Když jsem dojeli k větrným elektrárnám, tak jsme vyfotili naše stroje. Rozhodli jsme se ještě zajet  zpět do Kauflandu pro nějaké jídlo a pití. Poté jsme jeli do rekreačního střediska Motýlek ve Svojanově. Hřebečský tunel byl uzavřený, museli použít objížďku plnou  serpentin. Bylo to docela vzrušující. Filip si povšiml místa, odkud je nádherný pohled na Moravskou Třebovou a okolí. Ale protože byl velmi hustý provoz, nemohli jsme se otočit. Škoda. Pár kilometrů před kempem byly opět serpentiny, které vedly přes hřeben u Borušova.

Po příjezdu do kempu jsme zaplatili poplatek za ubytování, dostali jsme klíče od sociálních zařízení a majitel nám řekl, kde můžeme postavit stany a zaparkovat stroje. Filip zapojil ke svému stroji zesilovač, pustil hudbu a začali jsme stavět stany. Do stanů jsme dali skoro všechny věci, které jsme vezli s sebou.

Znovu jsme nastartovali stroje a vyjeli jsme hledat Svojanský rybník. Asi po dvou kilometrech jsme přejeli z Pardubického kraje do Olomouckého. Po 200 metrech jsme zastavili a otočili stroje zpět. Rybník jsme nenašli. Poté jsme hledali druhý rybník – Maletín. Tentokrát jsme byli úspěšní. Chtěli jsme si zaplavat, ale zelená voda nás odradila. Vnikli jsme na návoz, který sloužil jako přehrada. Zdendu neodradil, a začal jezdit nahoru a dolů. 

Moc ho to bavilo. Jezdil po zadním kole. Při prvním vyjetí návozu jsme si s Filipem mysleli, že skončí i s motorkou v rybníku. Asi po půlhodině řádění jsme se rozhodli, že se vrátíme do kempu. Po návratu od rybníka jsme zhasli stroje.


Asi v osm hodin večer si Filip vzpomněl, že by chtěl vyzkoušet tyristorové zapalování, které si sám vyrobil. Připojil ho a chtěl nastartovat. Párkrát to střelilo do výfuku, motor stále. Po odpojení a připojení původního tyristoru motor stále nechtěl naskočit. Sundali jsme boční kryt, pod kterým je magneto. Filip zjistil, že se střihlo Wodrufovo péro. Po povolení matky rotor šel sundat bez stahováku. Filip zkontroloval základovou desku, která se zdála být v pořádku. Dal ji zpět, nastavil správně předstih podle rysek. Poté nasadil rotor a utáhl matku. Zkusil ho nastartovat a motor stále nechtěl chytit. Zkusil ho i roztlačit, bezvýsledně. Poté rozdělal celý karburátor a vyčistil ho. Preventivně vyměnil těsnění plovákové komory. Po sestavení karburátoru a namontování zpět na válec, Filip zkoušel nastartovat, roztláčet, a stále nic. Jen to někdy střílelo do výfuku.

Asi půlhodiny před půlnocí jsme se rozhodli ukončit opravu. Najedli jsme se, umyli a šli spát. Ve stanech byla pěkná zima. 

Druhý den

Asi o půl páté nás zbudil zpěv ptáků a sluneční paprsky. Nedovolili jsme přírodě, aby nás předčasně vytáhla z pelíšků. Vstávali jsme asi v sedm hodin. Posnídali jsme v trávě a pustili jsme se do práce.

Vypnuli jsme alarmy a odkryli plachty z motocyklů.

 

Odmontovali jsme hlavu motoru, abychom vyloučili prasknuté kroužky. Pak jsme ještě jednou sundali rotor a stator a prohlédli celé zapalování – vypadalo v pořádku. Rozdělali jsme celý karburátor znovu, jestli jsme něco nepřehlédli. Nic jsme nenašli. Ale všimli jsme si, že je nějaká křivá příruba na karburátoru, která špatně seděla na válci. Tak Filip udělal těsnění z krabice od BEBE sušenek.

Po nasazení tří těsnění na přírubu karburátoru motor stále nešel nastartovat. Ještě jsme zkoušeli Filipovo zapalování a indukční cívku na mém stroji. Obojí bylo v pořádku.  Filip nám řekl, abychom zajeli koupit zapalovací cívku a snímač. Moc se nám nechtělo.



Zdenda se rozhodl, že si pojede zakrosit.
 
Po Zdendově příjezdu a po chvíli rozmýšlení Zdendu napadlo sklepat elektrody svíčky na co nejmenší vzdálenost. Pomohlo to, a Filip nastartoval na první našlápnutí. Hned to vyzkoušel. Sice řadil bez spojky – nebyla zapojená - , ale motor táhl. Celou mašinu dal do kupy.

Bylo čtvrt na dvanáct. Začali jsme balit spacáky, stany a ostatní věci.

 

Nastartovali jsme stroje a odjeli do Moravské Třebové k Lidlu, kde jsme se rozloučili se Zdendou. A s Filipem jsem odjeli do Svitav.

Cestou  jsme se zastavili na vyhlídce, kterou jsme předtím minuli. Byl to pěkný pohled.


 

V cíli – na svitavském  parkovišti  u Kauflandu - jsme ještě chvíli pokecali, pak se rozloučili a vydali se domů. 

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.17
Známkováno: 18x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist