Jižní pařák

Tohle byla pouhá letní projížďka z Liberce přes moravský hudební festival a okolo Rakouska přes východní část Alp, a přes jižní čechy zase domů.Už je to dva roky nazpět, ale povedla se skvěle.

Jižní pařák

Kapitoly článku

Tohle se tedy povedlo! Hodně lidí v Alpách zmoklo na kůži, já jsem si tam jezdil do půl těla. Ale ještě do Liberce: 3 dny před odjezdem mi na mojí GSX 550 odešly gufera na vidlicích. Byl jsem již dříve varován slabým průsakem. Suma sumárum tedy hektický odjezd. Metalový estival na moravě, kterým jsem cestu začínal měl pevný termín, vyjíždím hodně unavený a sám,ale  to není na škodu,hezky jsem si odpočinul, všechny metaláky z Liberce beztak na fesťáku potkám do jednoho:) I pár motorkářů- což je super.
V tom roce tam byli headlineři Children of Bodom, moc tomu ale nedali, flákali se, starší metaláci (a já) se těšili na neděli na vzácné Metal Church - málokdy už koncertují.
Nutno říci, že o převážnou část peněz z těch 14 000 jsem přišel tady, asi za pivo a slivovici, ta cesta samotná zas tolik nestála, nejvejš tak 7000. Už tady na fesťáku začínal děsný hic! Kytaristům z beden sálal rozpálený vzduch. Teploměr ukazoval na sluníčku 45 stupňů. Takže v pondělí balím kufry a už se řítím ochladit do hor.
Tehdy ještě nebyl schengen, takže uvařeným celníkům v budkách ukazuji pas, zlobí se, že mám v pase nacpané jiné papíry, jsou unavení.
Ale už to valím na Vídeň. Na jedné křižovatce byl olej, málem jsem šel na hubu, z jiného auta spadl nerezový plech, naštěstí se nevlnil ve vzduchu a hned spadl na zem. Klika.
Pozdě večer jsem si rozbalil stan na nějaké louce na jihu Rakouska. Spal jsem v téhle zemi asi 5 nocí, všechny jen tak někde u cesty, na lesní cestě, jenom jednou v luxusním opravdovém lese  :) nutno říci, že tyhle místa na spaní se tady hledají těžko, a jsou za to i snad pokuty, všude  totiž už pozemky většinou něčí jsou. Zrovna tady mě rakouský majitel přijel ráno v podstatě vyhodit.
Do Itálie k moři se mi přece jen samotnému nechce, takže odolávám a jedu na sever ke krpálům.
V rakouských novinách jsou palcové titulky "hitzenrekords". Vedro trvá. V každém městě ve východních Alpách zastavuji vždy u nějaké kašny na náměstí,nebo u průzračných potoků,  nabírám do helmy vodu a vyklápím ji na hlavu, nechám vodu zatéct i do kožených hadrů, aby to chvilku vydrželo studené. Celou dobu jedu bez trička jen v rozepnutém křiváku.
Dorazil jsem zhruba k Dachsteinu- 3000 metrů vrchol. Toulám se tady asi 3 dny, na mapu nekoukám vůbec, motor nechávám celý den jen tak převalovat téměř na volnoběh a užívám si přírodu. Všichni tu mají zcela nové motorky! Skupiny nových bavoráků a guzzin, i mladí kluci mají úplně nové stroje ty různé 125ccm Aprilie apodobně . Moje 23 let ostřílená Zuza  nenachází protiklad.
Vyjíždím pod štít Dachsteinu- placený úsek za 3 E. Lanovka nahoru stojí talíř, takže nic.To radši příště vylezu z druhé strany okolo jezer.
Vedro!
Sjíždím bez helmy,bez motoru a bez bundy dolů, přespím pod širákem.
U hranic s německem je skalní podkova, z druhé strany je známé "orlí hnízdo" údajně jedno z nejhezčích míst Evropy. Zjišťuji že rakouské obchody s jídlem mají v sobotu odpoledne a neděli zavřeno, což je dobře.  Zapoměl jsem co je za den, a tak trochu hladovím do pondělí, ale s principem volných nedělí souhlasím.
Projedu kolem průzračných jezer (Traunsee), a už mířím domů,docházejí peníze. Brečím jak želva když vidím v zrcátku mizející kopce.
V jižních čechách vidím třešňový sad - ideální na přespání, kdyby tu ale nebyl dobře maskovaný rigol! GSX není enduro, a tak mašiina končí vzhůru kopýtkama dokonce trochu dolů! A je málem zle! Tahle motorka váží 225kg, nicméně od mojí srní eskapády (srnec vracející se k ránu z noční chlastačky u potoka) , na těžké motorky nenadávám.Namouduši, málem jsem na toho srnce za jízdy přesedlal, viděl jsem mu uši, ale motorka si nelehla.
Sundávám kufry, a na počtvrté to zvedám , ale supěl jsem jak parní lokomotiva.
Ocelové držáky kufrů řezané plazmou (originály jsou plastové), se ale dostaly do rozety, musel jsem najít tenčí dřevěnný kulánek a opatrně to naohýbat zpátky. Staré bavorácké kufry to pobraly, jsou to ty "Káčkové" ( z cesťáku K100RS) z 80 let.
Stavuji se ve westernovém městečku u Písku kde docházejí peníze, domů přijíždím na páry v nádrži.
Tak to má být.
A motorka? Mam ji už 6 let, měnit nebudu sžil jsem se s ní, nechám ji promluvit pár čísly:
rok výroby: 1985 , najeto nyní 90 000km !, motor z  řady "nesmrtelných" řady GN-71 běží tiše a olej nebere, tah motoru plynulý v celém rozsahu,měněn jednou pouze rozvoďák, chlazení vzduch-olej (příště pečlivě zkontroluju čistotu kanálů pro vzduch, jeden jsem neměl čistý a v krpálech se jezdí často jenom na jedničku, ve vedru to je záhul).
Výkon -35kW
Dnešní  cena: asi 25 000 korun.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.36
Známkováno: 22x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist