Jizerské hory na půjčené motorce

K narozeninám jsme chtěli vyzkoušet trochu jinou motorku a poznat další kout naší vlasti. Vznikl z toho krásný víkend na chopperu z půjčovny Motorent.

V pátek odpoledne po překonání odpolední špičky přebíráme v Říčanech u Prahy naleštěného Intrudera 800 v limitované verzi Volusia (plexi, padáky, kufry). K zapůjčení stačily dva doklady a podpis směnky, takže žádné nepříjemné astronomické zálohy. S majitelem ještě u nealko piva probereme novinky ze světa motocyklů a vzhůru na cestu.

Náš cíl je v penzion zařízený dobovým nábytkem s roubenými stěnami v Josefově dole kousek od Tanvaldu. Vzhledem k pokročilé hodině volíme nejjednodušší cestu po dálnici přes Boleslav, kde se dá na introši uhánět 130.

Ráno nás vítá zasmušilým polojasnem s teplotami lehce nad patnáctkou. No nic, normálně bychom asi zůstali při vyhlídce deště zalezlí doma, ale když už jsme tu. Zvuk dvouválce se rozduněl údolím a nesl se za námi klikatými silničkami směrem na Tanvald a Desnou. Z Kořenova odbočuje silnička na osadu Jizerka – nejvýše položenou osadu jizerských hor. Odbočujeme na ní a cestovní šedesátkou se kocháme po nové úzké klikaté asfaltce. Na konci je bohužel závora s výběrčím, tak jen fotíme a obracíme na Souš.

Soušská přehrada je už nějakou dobou motorkáři vyhledávanou lokalitou. Je tu nová silnice, která vede rovně jen zřídka. To ale není náš cíl. Poblíž přehrady Souš je, nebo spíše byla druhá menší přehrada, která na začátku 20. století vzala za své. Motorku je třeba nechat u silnice a vydat se asi kilometr a půl pěšky po turistické cestě. Na místě protržené přehrady zbyla už jen šoupátková věž a rozvaliny původní sypané hráze. Několikametrové kusy přehrady jsou odneseny desítky metrů pod hráz a ukazují jaká masa vody smetla z povrchu vesnice pod přehradou. Ač trochu pochmurné místo, rozhodně stojí za návštěvu.

Je odpoledne, čas oběda za námi, a tak nasedáme a vyjíždíme směrem nad Kořenov na rozhlednu Štěpánka. Dá se dojet až pod vrchol a motorku nechat na hlídaném parkovišti u horské chaty. V tisíci metrech nad mořem stojí jedna z nejkrásnějších rozhledem v novogotickém stylu. Výhled byl omezen počasím, ale i tak stál za to, jako na dlani jsou tu Jizerské hory s dominantou Ještědem. Pozdní oběd pod rozhlednou taky stál za to, ale začíná krápat a tak se vracíme zpět.

Nedělní návrat ku Praze jsme pojali vyhlídkově po okreskách kopírujících dálnici. Za zmínku stojí snad jen průjezd Jizerním Vtelnem s krásným viaduktem a židovský hřbitov pod Turnovským mostem.

Pokud chcete vyzkoušet trochu něco jiného, nebo jen nemáte čas na vlastní motorku, rozhodně stojí za to si jí na víkend půjčit. Už jen to, že není třeba se starat o olej, pneumatiky, pojištění a mnoho dalšího je výborné. V půjčovně Motorent navíc mají k dispozici výběr od pitbiku přes moped, chopper, naháč, enduro až po supersportovní GSX-R K7.

Matěj Oliva - (Odebírat články autora)