Filmová jízda na skútrech

Den 5 - čtvrtek 28.7.

Probouzíme se do posledního dne a na poslední štaci, směřující již jen k domovu a oba dva si uvědomujeme, že musíme ujeti největší počet kilometrů během jednoho dne. A i přesto, že v restauraci při vjezdu do kempu se skoro do rána tancovalo, kolem nás se už kemp začíná probouzet, my máme zbaleno a opět kolem 9h. vyjíždíme.Ještě odevzdáváme číslo, které prokazuje, že jsme zde nenocovali na černo, a vyrážíme.
Zastavujeme v Dačicích – toť místo, kde člověk vymyslel kostku cukru, která tady dokonce má i svůj pomník, Zdeněk si nakupuje drobnosti a my pokračujeme směrem k Moravským Budějovicím, kde si pro změnu nakupuji já. Teprve tady si uvědomuji, že naším nejhlavnějším obchodem pro nákup potravin se na této cestě stal Penys market ;) . Sotva jsem s nanuky z něj vylezl, už jsem Trotlovi poudal, že by se na příští trasu mohl, společně s Benzínou stát naším sponzorem a Zdeněk mi na to odpověděl, že něco podobného mu některý den říkal brácha… Sehant pár sponzoru a je vystaráno :) . Třeba Penys a Šell a jsme bez starosti :D :D :D. Vyrážíme od marketu a první větší déšť na naší pouti po filmových místech nás na necelou hodinku donutil zastavit.
Zde poprve navlíkáme nepromoky a již v mírném dešti pokračujeme v cestě směrem k Jaroměřicím nad Rokytnou, dále přes Dukovany (o kterých si myslím, že je to taky jedna z hororových povídek naší vlasti) do Ivančic u Brna, kde opět tankujeme, dáváme si malou pauzu.
Trotlína dohledávává poslední místa, kterými se budeme navracet k našemu Metancity, stavujeme se na poslední filmový oběd ...
... a posledních 120km konečně jedeme v pořádném dešti a oba – aniž by jsme věděli proč - vzpomínáme na Boba76 z Kymco-clubu. Poslední pauzu si dáváme ve Fulneku, kde se loučíme, neb Trotl jede na chajdu, a já za necelou hodinku s 10 820 ujetých kilometrů zastavuji před svým domem... Dovolená končí :( .

Trasa:
Kunžák – Dačice – Moravské Budějovice – Jaroměřice nad Rokytnou – Dukovany – Ivančice – Slavkov u Brna – Rousínov – Kojetín – Chropyně – Přerov – Sušice – Lipník nad Bečvou  – Hranice na Moravě  – Bělotín – Fulnek – Bílovec – Klimkovice – METANCITY/PORUBA, 322 km.

...prostě kde se vzala, tu se vzala a najednou tam stála.

Tak jen tak něco na závěr:
Při této cestě se mi hlavou honila neskutečná hejna věcí, ale kdo něco podobného zažil mi dá za pravdu, když jako hlavní napíšu slova jako volnost a svoboda.  Líbilo se mi, že jsme nikde nepospíchali, bylo buřt, kde složíme hlavy a další vůbec „né“ důležité věcí. Ale za zmínku stojí napsat, že každé navštívené místo na mě opravdu zapůsobilo, zanechalo pořádný obtisk v srdci a ač jsem si to v tu chvíli neuvědomil, (a shodli jsme se na tom i s Trotlem) hlavou mi v tu chvíli proběhly nejznámější scény filmů toho daného místa a já musím přiznat - miluji českou kinematografii, náš humor a čeští herci jsou pro mě hereckými ikonami, čeští scénaristi a režiséři jakbysmet. A uvědomil jsem si, že v těch filmech jde cítit, jak český člověk měl a má rád humor. Klobouček pání režiséři, scénáristi, herci….. klobouček a poklona až ... no, raději jen poklona. Chtěl jsem napsat, že až ke kotníkům, ale to bych nezvládl :D :D :D ...

Poděkování:

Tady musím poděkovat  hlavně Trotlovi za neskutečnou píli s itinerářem této dovolené (věnovali jsme tomu nejednu středu v hospodě a ti co ho znají, ví, že se k tomu, aby do ní vlezl, musel hoooooodně přemáhat :D :D :D) za to, že jeho orientace byla kolikrát lepší a přesnější, než moje navigace a v neposlední řadě za to, že - ač je to osoba starší, ba už skoro postarší - bez jakýchkoliv diskuzí a známky nesouhlasu absolvoval většinu nocí (dle mého přání) ve stanu. Děkuji!

Najeté kilometry dle tachometru Agility:
Počáteční stav –  9 711km
Konečný stav – 10 820km
Ujeté kilometry - 1109km

Rychlost – průměrná 55km/h.
U mě některé táhlejší kopce s vyšším stoupáním i jen 20km/h. Zdendovi Korado šlapalo o poznání lépe, řekl bych, že v klidu udržel rychlost na 50km/h.  Rychlost obou z kopce i 70-75km/h. dle tacha.

Tankování:
28.7. – Přerov – 2.11 / 78,-

CELKEM LITRŮ – 23.65  l
CENA CELKEM – 844,-

Tyto hodnoty byly měřené pouze na mé Agilitě

Kompletní fotodokumentaci najdete TADY.