reline_unor



6. Skútr šňůra

Byl jsem na třech jízdách Moravských skútr srazů. To co jsem ale viděl 13.6. to nemá chybu. Vlastně jednu mělo. A tou je omezený čas akce. Ale vše popořadě.

Ve čtvrtek jsem nabral plnou – celé 4,5 litru, zkontroloval olej a přimontoval plotnu na nosič.
Je pátek dopoledne, vytahuju skútra z garáže, připevňuji bágl a odjíždím. Je devět hodin a oblohou letí od západu šedé mraky. Jejich obsah cítím na své bundě již na okraji Brna. Jedu po „staré“, Rosičák, Velká Bíteš, Velké Meziříčí. U autobazaru upravuji řemínek na helmě, nárazový vítr s ní neustále lomcuje. Už jsem projel několika dešťovými přeháňkami. To co mě potkalo před Jihlavou už chce ale i „antidešťové“ kalhoty. Sotva je navleču, kroupy a fronta je pryč. Sundávám je u prvního tankování v Jihlavě. Teskobenzín zase zaplňuje nádrž až po okraj tedy 4,4 litrů. Na křižovatce beru směr Humpolec.
To co mě potkalo v lesích před ním, to bych nepřál ani nepřátelům. Ohýbají se stromy a malé kroupy bodají jako jehličky. Zastavuji v nejbližší hospodě a objednávám si něco teplého do žaludku. Do provlhlých věcí se mi nechce, ale venku svítí slunce a vše rázem vysychá. Suchá silnice dovoluje jet na plno. Serpentiny kolem kláštera Želiv si vychutnávám, ale jen do té doby dokud se nenapojím na silnici z Pelhřimova do Vlašimi. Další studená sprcha, sviňa studená schovaná za kopcem. Další hodinu osychám. Profrčel jsem Benešovem a zahnul na Jesenici. Poslední dnešní sprcha. Tentokrát jsem v civilizaci na rozdíl od předchozích přeháněk, které mě chytly buď v lese nebo na otevřeném poli. Tady si pohodlně couvám do čekárny a čekám až to přejde.
V Jesenici beru opět plnou. Na Gde Proboha Su nastavuji Holešovické centrum designu a projíždím městem.
Prohlídkou Entropy a návštěvou hospůdky končím první den. Sjíždím dolů k řece a ještě hledám místo zítřejšího srazu. Pak zajíždím k benzínce, dávám si jídlo, hygienu a ulehám na břehu Vltavy do spacáku. Okolo plují poslední výletní parníky. 

Ráno kolem čtvrté svítá, poslední taxikáři se chodí občerstvit a já si dávám horký čaj. Bagetu beru sebou a přejíždím na místo srazu. Jsem bezkonkurenčně prvním účastníkem. Kolem šesté začíná hřát slunce a teploměr povyskočil ze sedmi stupňů. Obloha je bezmračná a slibuje pěkný den. Jako další účastník přijíždí oskútrovaný měšťák. Povídáme a před osmou přijíždí organizátoři.
Postavit stan, muziku, občerstvení to vše je základ. Chybějící účastníci se začínají trousit po jednotlivcích i skupinkách s klubovými vlaječkami. SPZ jsou všehochuť, stejně tak jako kubatury a značky výrobců.
Probíhají první seznamovačky a po buchtičce a Redbuláku se začínáme řadit. Padesátky jako první, a pak výš a výš až po maxíky. Na konci kolony se řadí jiné typy motorek.
Vyrážíme po proudu a pak přes most do Strahovského kopce. My na začátku již dávno motáme šňůru do středu aby se pak dala změřit,ale kolem nás se stále točí další a další řady. 
Agentura Dobrý den jde a s kolečkem měří délku a počet. Po nějaké době padá loňský rekord. Zabezpečovací motorky opět dopředu a zadem kolem Hradu dolů k řece a na magistrálu. Odbočka a malá pauza na Václaváku

Během cesty jsme byli zdraveni a na oplátku jsme zdravili klaksony. Zde je to pozdvižení. Než se sjede kolona stojí čelo asi 10 minut.
Kolem IKEMU na Jesenici a Kamenný Újezd na Slapy do kempu. Jízda z městských ulic se přenesla do krajiny a jede se uvolněněji. Malá zastávka pro doplnění benzínu a pokračuje se do cíle.
Zde se loučím a nastavuji jako cílové město na GPS Brno. Do setmění bych chtěl být doma. V Benešově beru plnou zakusuji bagetu a s větrem v zádech polykám první kilometry. Hlavou mi furt běží jízda v koloně. V tu chvíli mě předjíždí Jihlaváci na mnohem silnějších strojích. Zvedlá ruka a jsou pryč.
Tentokrát slunce furt pálí a vítr neslábne. Není důvod zastavovat a tak první pauza je až ve Velkém Meziříčí u benzínky. V nádrži ještě asi litr je, ale nemá cenu to zkoušet. Dosud jsem jel bez poruchy a bylo by škoda se zaseknout pár kilometrů od domova. Ve 20:30 vypínám motor. Na tachometru přibylo za dnešek 300 km, a celkově za dva dny 585 km. To vše na skútru té nejslabší kategorie Keeway Focus 50 ccm, Za celou dobu jsem jen dotahoval šrouby příruby výfuku. 

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (13x):


TOPlist