Horká dovolená v Montenegro

Dovolenou jsme jeli ve složení : Petr + Martina ( Yamaha FZ6 Fazer ) Tomáš + Lucie (Suzuki GSF 650 Bandit ) Vše začalo listopadovým plánováním kam zajet za mořským sluncem. Všichni jsme se shodli na tom, že Chorvatsko je pro nás taková klasická dovolená u moře, tak jsme zvažovali něco nového a hlavně jinou destinaci, abychom se podívali o kus světa dál… Po několika hodinách přemýšlení u slivovice, kafé a brouzdání internetem jsme se pozastavili nad zemí zvanou Montenegro. Podívali jsme se na všelijaké fotky a cestopisy a moc se nám to zalíbilo.. V tu chvíli jsme se rozhodli, že na 100% jedem! Dovolená byla naplánovaná do městečka DOBRA VODA od nedalekého města BAR. Během týdne Petr s Marťou domluvili a rezervovali ubytování v termínu od 3.7.2010 do 11.7.2010 Bylo vše kompletní, takže už jsme se mohli jen těšit na odjed…!

Odjezd 3.7.2010 ve 4:00 h ráno z obce Střížovice,

motorky jsme měli nabalené už den předem, takže jsme se vyvarovali zbytečné cestovní nervozity, jestli máme vše atd… Kolem 3:45h jsem vytáhl motorku z garáže, oblekli jsme se a vyrazili jsme z Bařic k Petrovi a Martině domů, kde jsme měli sraz. Vše probíhalo podle plánu, takže jsme si zapálili předcestovní cigárko a vyrazili jsme…

Naše první etapa vedla přes Staré Město k hraničnímu přechodu Kúty, kde jsme si dali naši první krátkou přestávku a probrali druhou etapu cesty. Poté jsme najeli na dálnici směr Bratislava,takže rychlý přesun přes Slovensko, krátká pauza a přejíždíme hranice do Maďarska přes hraniční přechod Rajka a tím pokračuje třetí etapa. Na nejbližší benzince tankujeme do plné nádrže a jedem dál… Dále pokračujeme směr Csorna , Sárvár , Vasvár , Körmend , samozřejmě s přestávkami. Cesta probíhá bez-problémů, ale slunko už peče jako blázen a tak je problém najít místo ve stínu pro přestávku. Nakonec se vždy něco málo našlo… Po téměř nekonečném Maďarsku dojíždíme k hranicím Slovinska ,kde opět tankujeme do plné nádrže a vyrážíme dál podél dálnice na Lendavu. Čtvrtá etapa byla rychlá, takže dojíždíme během chvilky na hranice Chorvatska a začíná pátá etapa naší cesty… Kousek za hranicí Chorvatska si dáváme přestávku pod stromem a dojídáme svačiny, protože bylo takový horko,že jsme po cestě voněli, jako mobilní Fast Food na dvou kolech :-) Dále pokračujeme směr Čakovec, Varaždin a najíždíme na dálnici směr Zagreb.
Dojíždíme do Zagrebu, kde si dáváme opět malou přestávku, tankujeme a kupujeme si vychlazenou vodu na osvěžení. Dále pokračujeme směr Karlovac, kdy v Karlovacu odbočujeme z dálnice směr Slunj. Začíná nás tlačit čas, tak jsme malinko nervózní, abychom dojeli k pobřeží za světla, takže se už nezdržujeme delšími zastávkami… Přijíždíme k národnímu parku Plitvička Jezera, dáváme si krátkou pauzu a naše zadky už pořádně bolí… Ale chuť na pivo a koupačka ve vlnách Jadranu jsou silnější, takže se nezdržujeme a vyjíždíme směr Gračac, Knin ,další kouřová a odpočívací pauza a jedeme. Dojíždíme do Splitu a na obzoru máme konečně moře, to nám dodalo druhý dech a nakonec dojíždíme cca v 19:30h až do Makarské. Teď už jen sehnat nějaké ubytování, takže projíždíme Makarskou podél pláží, hledíme po cedulích a domech. Z hlavní cesty odbočujeme do úzké uličky, kde zkusíme naše štěstí. Zvoníme na barák, ale bohužel nikdo neotvírá, naštěstí šla kolem starší paní a tak naše holky zakročili, zeptali se na ubytování (sobe, room, apartmán :-) ) starší paní přikývla a řekla „pojďte za mnou“ , tak holky šli pěšky zpět kousek k hlavní cestě a my chlapi jsme sedli na motorky a ten kousíček přejeli… Sehnali jsme super ubytování za rozumnou cenu, celý barák jen pro sebe, terasa, kuchyň, 2ložnice a hlavně KOUPELNA :-) a to vše cca 50m od moře… Žádné váhání, rychlá sprcha, usušit hadry, převléknout a vyrážíme na pivko do nedaleké hospůdky na pláži se zahrádkou. První pivo do nás spadlo ani nevíme jak … :-) Lupli jsme další kus a vyrazili jsme do restaurace, kde jsme si dali večeři. Najezení a napití jsme vyrazili zpět na barák, kde jsme ještě chvíli poseděli na terase, dali si domácí slivovičku a probrali cestu, která nás čekala na druhý den…Vše už jsme probrali, tak uleháme do postele, abychom nabraly síly na druhý den…