Bosnou ve dvou, křížem krážem.

Nastal čas nahradit svou nahatou Suzuki GSF 600 Bandit za něco více vhodnějšího na delší cestování. Ne že by slečna z r.97 byla nějak nespolehlivá, nebo náladová to rozhodně né, ale přece jen je to naháč se sníženýma řídítkama a mě je už téměř pětačtyřicet, tak si myslím, že nějaké cestovní endurko bude pohodlnější. Zkrátím to. Na podzim 2014 jsem ji prodal a koupil DL 1000. Náležitě ji dovybavil, a připravil na cesty. No a jak se krátily dny a prodloužily večery, bylo dost času popřemýšlet kam příští sezónu. Hned zkraje mě a mého kamaráda - spolucestovatele Mildu (Aprilia Pegaso 650) uchvátila myšlenka vyzkoušet motky někde, kde ty cesty nejsou v nikterak suprovním stavu. Žádný plnotučný Offroad ale občasná šotolinka, nebo výmoly by nám nevadili. To ještě neznáme. Volba padla na Bosnu a Hercegovinu, jako hlavní destinaci. Tímto se omlouvám svému kamarádovi Richardovi, který kvůlivá malým kolům na svém Silverwingu toto nemohl absolvovat, a i když říká, že si to užije u Balatonu u vínečka myslím, že je mu to krapet líto. Tak promiň.

Bosnou ve dvou, křížem krážem.

Kapitoly článku

No a začalo plánování. Prošel jsem snad všechny cestopisy, kde se pisatel alespoň okolo Bosny protáhl a značil si do Googlemapy všechno na co jsem přišel. Co se z toho pak vybere, se uvidí podle aktuální polohy a času. Hlavní náš plán je stanoven: Vyrazit v sobotu brzy ráno, pálit co to dá a dohrčet až do středu BaH ( ze severu je to pouze nezáživná placka), do Jajce (cca 800 km). Podařilo se mi zde již zarezervovat ubytování na první noc. Je to za 23 € pro dva a po takové jízdě mít postel, popřípadě si kde usušit bude dobré. Druhý den je v plánu se motat v pohořích, projet kaňovy řek Vrbas a Neretva, Vyjíždět na kopečky a sjíždět do údolí – vše po cestách, minimálně zpevněných a zalomit to na noc někde u Mostaru. Třetí den pak prolustrovat jiho-východní část - Nejmohutnější pramen řeky v Evropě – Buny, Město Pocitejl, či vodopád Kravica a další a další. No, a když to vyjde, přejedeme do Chorvatska, protože se chceme i válet u móřa. Další dny Chorvatskem ke Slovinsku, kde projezdíme jeden den kopečky (Triglav) a Maďarskem, podél rakouských hranic nahoru domů. Spaní a jídlo budeme řešit na místě, celkem by to mělo být cca 3200km a návrat je plánován v neděli, protože je v pondělí, díky přesvědčení mistra Jana Husa, volno. Toliko plán, jenže člověk míní a okolnosti mění, že. Je týden před a začínáme tomu dávat konkrétní podobu. Plán cesty na první dny se trochu upravuje a přesun do středu BiH, mimo dálnice se rozděluje na dva dny – vyrazíme už v pátek odpoledne a nocovat budeme v Komárně, kde jsem předem zajistil nocleh.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.04
Známkováno: 28x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist