Bosna a Hercegovina 2011

Po loňském tripu z Řecka přes Albánii do ČR jsme se rozhodli, že Bosna a Hercegovina stojí za samostatnou návštěvu. Z cestopisů jsme vybrali zajímavé body, k tomu přidali nákuk do Černé Hory přes pohoří Durmitor a plán byl na světě.

Den 1 - sobota 3.9.2011

Vyrážím z domu až v 18 hodin a kluky dojíždím v kempu u Balatonu kolem 22 hodiny. Díky GPS jedu na jistotu, po cestě v Maďarsku jen pár lišek u krajnice. Celá cesta ve tmě, což mi nevadí. To kluci ráno nadávají, že prý Maďarsko naposled - rovinky, kukuřice a NIC! Dávám decku červeného od Krista a přidávám se ke klukům na kutě.

Den 2 - neděle
4.9.

Ranní balení mě překvapilo jak bylo rychlé. Pryč z Maďarska, rychle přes chorvaty a hurá do Bosny.
Prvních 60 km v BIH neskutečný opruz. V podstatě 60 km dlouhá vesnice podél rovné cesty. Končí to až v Banja Luce. Naštěstí nás ve zbytku tripu už nic podobného nepotkalo. Je to nejhorší část cesty. Tedy ještě spolu se zážitkem kluků z Maďarska. V Banja Luce vybíráme jejich Marky z bankomatu a po 5* cestě, která vede v údolí podél řeky, míříme na Jajce. Ty bohužel míjíme, protože kolega, který nás vedl, omylem zadal do Garmina, ať nás vede mimo silnice 1.třídy. Oklikou mimo Jajce, zato po zajímavé zajížďce do hor, přijíždíme v pod večer do parádního kempu u jezera. 100 m před kempem jsou zajímavé kaskády, jen moc nechápeme význam těch domečků. Je to ale pěkné..

Den 3 - pondělí 5.9.2011

Balení opět ok. Sjíždíme do Jajce a těšíme se na místní vodopád. Zklamání, je v rekonstrukci. Voda je svedená do umělého koryta. Ani jsem se tam nešel podívat, nechávám na "příště". Než kluci přijdou, kochám se výhledem na historické město.
Po cestě podle doporučení nakupujeme místní sýry a opravdu jsme neudělali špatně. Dokonce ten uzený vydržel až domů. Opravdu pochoutka! Opět po parádních silnicích s dobrým asfaltem, nulovým provozem a žádnými rovinkami, přijíždíme k Sarajevu. Pokus o hledání evropských pyramid vzdáváme a ve velkém vedru přijíždíme po jediném kousku bosenské dálnice do hlavního města. Hledání kempu chvíli trvalo a kvalita taky nic moc. Po krátkém odpočinku vyrážíme na prohlídku starého města. Parkujeme na místech pro taxikáře, jinak není kde. Drzost nám vyšla, procházka pěkná a moc chutné čevapčiči na večeři bylo třešničkou na dnešním dortu.
Podle mapy jsme vyrazili na vyhlídku nad Sarajevem. Je zde pomník padlým obětem války a chodí sem pěšky vdovy s dětmi.
Toto místo a vzpomínkovou atmosféru jsme našim enduro příjezdem myslím trochu narušili. Vyhlídka ale stála za to. Večer decku od Krista a do spacáku nás zahnal mírný deštíček.