Vlastní cestou s čistou hlavou - cesta na jih 2016

Autentické zápisky z cesty za poznáním do Černé Hory, na skok do Albanie doplněné obrázky a to vše pořizované mobilem.

Jako loni letos zase nepeče se tu prase, ale upozorněni pro rejpaly. Pisu to na mobilu tak tu jsou ruzne překlepy nebo tam skočí uplne jine slovo. Hlavu si z toho dělat nebudu. Komu se to nelibi ať to nečte

2016 06 30

Tak jsem konečný vyjel. První den Lucifer jede dobře. Na dvojku si musím zvyknout. Jednička a trojka dobrý vyřadit neutrál taky jde, ale do kopce je třeba řadit dřív jinak to motor neveme. Jinak je tříkvalt dobry a zlepší průměr. Cestovní rychlost jsem snížil motor tak netrpí a průměr zůstal. Ráno jsem vyjel, oběd v Pelhřimově a po cestě za jízdy okouk krematorium nebo jen hřbitov a končím v kempu v Třebíči

193.5 km

33,6 km/h

5.55.07

2016 07 01

Tak cesta pokračuje tentokrát ne moc na jih ale na východ. Dnes jsem dorazil do sklepa do Mutenic. Cesta byla pohodová jen něco tlouklo tak jsem se zastavil v malém a krásném servisu půjčil si kliče napnul řetez popovídal s majitelem a jel dál. Před sklepem mi vítal Míra pivem ve vinařské oblasti dost nestandardně ale na žízeň dobrý. Zítra pokračování za hranice a nejen všedních dní.

131,7 km

33,1 km/h

3.58.15

6 l

2016 07 02

Ráno jsem vyrazil od Míry na jih. V rychlosti projel Slovensko trajektem se nechal převézt do Rakouska přejel Dunaj a pokračoval do Maďarska. Je tu už dost teplo, už to ukazuje 40 C tak nevím čím se ten motor chladi. Když se jede tak to ještě jde, ale když zastavím třeba na hledání cesty dál tak toho mám dost. Dnes to jelo bez jakkoli závady a skoro celý den. Budu muset vymyslet nějakou strategii to horko je náročné.

246,9 km

34,0 km/ h

7.46.00

2016 07 03

Tak ještě něco k tomu včerejšku. Když jsem postavil stan tak si říkám na co kolíky, ale pak jsem je napíchal, a co Lucifer přenocuje, ale pak jsem ho zakryl plachtu. V noci byla bouřka a pršelo. Lucifer to přežil a já taky. Dvacet let starý stan a v pohodě sucho. Dobrý český výrobce Pinguin z Náchoda. Ráno vítr a stan uschnul i z venku. Balení ve větru nic moc. Teplota spadla asi o patnáct stupňů. Sbaleno a v půl deváté jedu dál dřív to nejdeje zavřeny kemp. Jedu po vedlejších silnicích jsou sama záplata díra a roleta. Náhle vysadí motor. Fajfka není na svíčce. Redukce na svíčce se vytrhla ze zavitu, divná závada asi to drncání. Po chvilce jedu dál ani nesundavam helmu. Ve vesnicích jsou rozbite domy, ale v nich bydlí lidi. No jižní Maďarsko a to se bude asi zhoršovat. Dnes končím v kempu v Nagyatadu. Při příjezdu dostávám v recepci panáka a pak je mi přidělen plastový stul a křeslo.

138,6 km

33,5 km/h

4.07.31

5 l

2016 07 04

Ještě ke včerejšku. Večer natáhli bílé prostěradlo dolu přivázali větev a promítal se fotbal. Maďaři nosili palenku a bylo veselo. Ráno jsem dostal při odjezdu kafe rozloučil a odjel. Ještě pár fotek po cestě, no co asi v Maďarsku nafotíte čápa nebo čápa. V Harkanech jsem dal oběd natankoval a na hranice. Maďarský celník měl starost jestli kamera na helmě netočí. To Chorvati to jsou jini kolíci.Vytahnul jsem je z kanceláře na parné slunce a zatím co mi jeden fotil i s celnicí druhý mával a křičel , že mi vítá. V Dakovu jsem z venku okouk kostel dal kafčo a jel dal. V Ivankovu jsem spal na statku ve stanu a čuvali (hlídali) me dva psy celou noc. Když přišel hospodař tak jsem s nim povečeřel a povídal do tmy Platit nic nechtěl a tak jsme se domluvili že to pivo taky kupuje tak jsem zaplatil za dvě piva.

.240 8 km

32,9 km/h

7.18.18

4,5 l

2016 07 05

Ráno se loučím a odjíždím přez Vukovar k Dunaji. Je to už pěkně velka řeka. V Iloku tankuji vejde se jen litr tak pumpař říkal ať to neplatim že to není pro mne, ale mopeda ať dojede. To byl nejvýchodnější bod Chorvatska a i naší cesty. Točím na jihozapad do Srbska. Hranice jen buňka závora plastový stul tři židle a dva celníci s nějakym kamarádem loupou tam ořechy. Žadne focení jen trochu pokecáme a jede se dál. Ze Srbska mířím do Bosny. Na hranicích se mu nezdá techničak tak zavře okno a volá kolegu, vrací doklady a po kontrole u další celnice odjíždím. Bez techničáku a zadního čísla bych sem nikdy nedojel zajímá je to na všech hranicích a dost to kontrolují. V Bosně dojíždím do hor. Zatím kopce jdou na trojku (nám namontovane 11 kolečko ) První průsmyk převýšení asi 800 m Dvoka je super ale místy došlo i na jedna. Vyjel jsem. taky se ochladilo je večer a jsem v horách je 14.5C. V sedle se ubytuji v pokojíku i s Luciferem za 15 E

269,8 km

31 3 km/h

8.36.36

2016 07 06

Z průsmyku nad Vlásečnicí je to z kopce nebo po rovině snad až k hranicím. Jedu po náhorní planině jako na Šumavě křížené s Krusnymi horami. Tu kráva tu ovce tu koza a náhle potkávám skupinu puldecáků. Tak zastavujeme a zjistiji, že jsou ze severní Moravy jednou na Pionýrech a samozřejme několik Kozich dechů. Tak pokecáme něco na fotíme. Vůdce smečky se mi ptá nejsi ten Starysedivypes. Ptám se jak tě to napadlo? Jinýho blázna na mopedu bych tu nemohl potkat. Tak řikam jo jsem to já. Prohlížíme si stroje mám co dodělat, ale Lucifer je taky dost zaujal. Loučíme se a jedu dál pomalu sjíždím horama dolu. Přichází bouřka s prvníma kapkama zastavuji pod střechou a přeběhl ulici do hospody. Dávam si tureckou kávu. Jsem už v dobrých krajích super káva a za 0.5 EUR. Po dešti jedu dál, ale dojíždím ji ve Foče znovu opět zastavuji ale ne při prvních kapkách no ještě to jde pod střechou. Tady čekám asi dvě hodiny . Kolem projíždí dva rakušáci na motorkách. Několik dní jsem nezahlédl žádného cizince jen místní nebo z okolních států. Po bouřce dojíždím tankovat. Již chci odjet a přijíždí velka motorka. Myslím že jeden z rakušanů, ale on mluvi cesky a je ze Svitav . Tak sundam helmu a pokecáme. Všude je mokro a hlavni silnice na Černou horu se silně zhoršuje část asfalt část pisek část hlína a štěrk. Jedu pomalu, ale i tak špíny dost. Asi 3 km před hranicema končím v kempu v male čisté jednoduché a utulné chatě za 5 EUR. Ve stylove hospodě si dávám pivo a ulehávám na ovčí kuži na lavici. Ptám se zda nevadí, že ležím. Odpověď nevadí uživaj si. Dál ležím piju pivo a pozoruji u stropu vlaštovky jak lítají do hnízd. Nejsou tu žadné dveře díry jak na vrata do stodoly. Všude čisto a pod každým hnízdem kus plechu aby nic nepadlo na hosty. Přišla závada sice taková kosmetická nejde cyklocomputer. Buď mu vadila voda nebo je konec, ale dál se jet dá. Tak dole uvedene údaje končí ve Foče

131,2 km

34,0 km/h

3.51.03

2016 07 07

Ráno vstávám žádný spěch pojedu jen do Trsy. Tou polňačkou pokračuji na hranice. Je tam dost fronta tak se pomalu posunují podel aut až k velké motorce.Jedou na Sicílii. Tak spolu pokračujeme k odbavení stejně jsem tam strávil více než půl hodiny. Za hranicí se cesta změni na hladký asfalt. Jedu údolím a pomalu stoupám. Čekám tunely a přemýšlím jak je projedu. Včera asi zatím největší problém. Tunely kratké je v nich vidět chvíli z jedné a chvíli z druhé strany až přišel delší na stropě světla pak nic byl asi kilometr cyklosvětla nic neřeši je tma jak v pytli tak beru jedno do ruky a svítím před kolo nevím ani kde je krajní skála, ani nevím jak jsem se dostal ke světlu z druhe strany . Je to jako když jedeš se zavřenýma očima .Měnim přední žárovku, ale moc se to neměni. Dojíždím k přehradě, odbočit do skály a tunelem do kopce skálou na skálu. Z tunelu do tunelu a prudce stoupám. Raději dvakrát zastavuji, kouří se z nás obou. Dnes končím v Trse.

34,0 Km

21,2 Km/h

1.36.18

1.181 m nastoupano

1491 m.n.m cílová výška

2016 07 08

Dnes je den odpočinku. Přejel jsem kus Evropy tak proč ne. Včera u večeře jsem pokecal s motorkáři z Maďarska a poradili mi vyhlídku a fakt dost dobrou. Tak jedu do vesnice Nedajno. Sedím a kochám se pohledem na kaňon řeky Sušice a vesnici na druhe straně. Dá se sjet dolů k jezeru, ale to nemůžu Luciferovi udělat je den odpočinku. Vracím se do vesnice sednu do hospody nikde nikdo tak si vezmu slenici a ze džbánu si naliji vodu. V klidu sedím. Po delší chvíli přichází mladá dívka . Ríká já jsem Nataša. Tak si dávám pivo. Přichází další s batohem. Jde sama pěšky z Albánie do Slovinska. V Chorvatsku se k ni přidá přítel a spolu odletí do Holandska. Dává si s Natašou kafe a voní tak, že si dávám také. Popřejeme si pěknou cestu dostávám nějaké intrnetove adresy na mapy a odjíždím zpět.

21,7 km

20,0 km/h

1.04.55

767 m nastoupano

2016 07 09

Posnídám balím a jedu na zatím asi nejkrásnější cestu. Vjíždí do parku Durmitor. Vyhlídková silnice vede parkem mezi horami. Zastavuji fotím nespěchám. V průsmyku sedím a přijíždějí dvě opice a na nich Ivo Kaštan s rodinou. Zajímavé setkání prohlidne si Lucifera dáme foto a odjíždí. V Žabljaku tankuji do skoro prázdné nádrže. V kopcích to žere víc. Ubytováním se u Mini v kempu. Dostávám panáka a kafe a diskutujeme i s mnoha dalšími o cestě ale také o tom, že Němci vypadli z Eura opravdu je nikdo nemá rád. Jo ještě jedna dobra začal opet funguvat cyklocomputer, asi uschnul.

48,5 km

25,2 km/h

1.55.14

2016 07 10

Dnes nejedu Lucifer muže spát a já se jdu podivat na horu Velki medved . Je to tam krásný, ale výstup je dost náročný.

2016 07 12

Ráno balím a loučím se Jelenou a Minou jako kdyby jsme se znali mnoho let. Jedu ke kaňonu řeky Tara. Je nejhlubší v Evropě. U mostu si dávám kafe kupuji nálepku na Lucifera a pokracuji proti proudu Tary do Mojkovace, kde tankuji plnou opět dva litry. Točím směr moře a po asi 5 km odbočuji do dalšího parku Biogradska hora. Platim vstup a serpetinami stoupam k jezeru a ubytovávám se opět v chatce. Zitra bude pěší výstup do hor. Lucifer má pauzu.

92,3 Km

29,9 Km/h

3.06.01

2016 07 14

Vstám v šest abych o půl osmé vrátil klíče od chatky a odjel. Další z kámošů tentokrát z Německa již kolem sedmé pobíhá kolem chaty chce si vyfotit odjezd. Zaujala mi jeho terení KTM již včera v horách, má na sedle ovčí kůži muže to byt dobry, ale asi nesmí jezdit v dešti. Odjíždím zpět přez Mojkavac do Bielo Polje. Stavim u pekárny něco sním a vedle v konzumu koupím sladkou vodu a jedu dál na Berane za 65 km zastavuj,i jak již tradičně před tunelem abych nadráźdil světla, ale vidím skoro prázdné kolo. Jak jinak než zadní. Odtlačím Lucifera pod vlašák do stinu svleču se je už dost teplo, vyndám kolo lepim duši, ale je to ve švu tak to nějak nejde tak dávám novou. Chci ji nafouknout novou pumpičkou ale nefouká. Když je nová nenapadlo mi ji doma testnout. Nemá se dělat reklama ale koupil jsem ji v květnu u prodejce na srazu mopedu v Žebráku . (Milan Dvořák to nebyl od toho vše funguje. ) No nic ve vsi jsem si půjčil jinou naložil a jedu dál. Do Plavu už nejedu a točim na Matěševo. Zase neskutečny kopec a pak dolu. Cesta horami z Matěševa do Podgorice je překrásná. Končím v hotelu Izvor. Katastrofa hrozné ubytování protivný personál a pro pivo si jdu na benzinu. Jsou tu nějací motorkáři z Bavorska a souhlasi že je to nejhorší ubytko v Černe Hoře, ale na internetu vyskakuje jako první a jediny kemp v Podgorici. Jo ještě před koncem jsem zastavil servisu na pneu a tam tu duši doničil celou, ale půjčil mi kliče tak jsem dotáhnul jsem tlumič výfuku. Celý se posunul asi 5 cm dopředu.

181 Km

29,0 Km/h

6.13.16

2016 07 15

Ráno jedu do Podgorice koupit duši. Nevím kde ,tak se zastavuji u kavárny před kterou parkují dvě auta policie. Vysvětlují mi kam, ale nevím nic tak dopijí kafe nasedaíi do obou aut vedou mi městem k obchodu a pomalou jízdou dost blokují dopravu . Ale obchod neotvira tak další ten už telefonuje a posílá mi jinam. Mám koupeno tak jedu do Cetinje. Hledam nocleh až mi ho nabídne nějaký chlapík. Pak se mu vše líbilo napřed že koupí náramek, pouzdro na telefon, co stoji telefon pak vidi kameru a nakonec USB na tel a trojadapter do zásuvky. Tak mu prodám kabel za 5 EUR který stal dolar a jsem rád že je od něj pokoj. Předpověď počasí opet funguje. Má pršet, proto tak brzy končím a jdu na oběd. Asi za hodinu začne bouřka a déšť a prši do noci.

61,4 km

26,5 km/h

2.18.49

2016 07 16

Odjíždím hned ráno směr Kotor. V kafarne Kód Pera na Bukovici si dávám kafe a zdejší pes mi hlídá Lucifera. Projíždím vnitrozemím, kde se suší prsut tak ochutnávam. Náhle se otevírá Boka kotorska a moře. Pohled dolu je nádherný. Takže zase jeden cíl jsem viděl. Lucifererovi se už nějak nechtělo tak jsem našel v Kotoru super dílnu s mechanikem, který vytáhl šuplík plný klíčů řekl ať si dělám co chci a šel si pokračovat k soustruhu. Po chvíli začalo opet lejt. Tak jsem to využil Postupne přecházeli další místní odborníci na motorky až jich byli víc než dost. Ten olej je fakt dobrej. Po 2000km jsem hlavu umyl benzínem do střibrná pist kartáčem vyměnil kroužky a sesadil. Pak majitel přinesl všem lahváče a když nebyl otvírák tak jsem jim je otevřel lopatou, tak nechápali a začali si to točit na telefon, Tak jsme pěkně tu opravu zapili. Lucifer v dílně zůstal do zítra a já sel do starého města protože už neprší

45,0 Km

23,5 Km/h

1.54.3

2016 07 17

Ráno jdu do dílny, že pojedu ,ale ono ne tak znovu dolu hlavu. Nejde nasadit na válec dost to nechápeme když tam byla obracene tam jde. Po delším snažení ji tam máme. Pořád se mu nechce tak vyčistit karburátor a zase nic, tak s ním ven a je to tu jehla se vyklepala z plíšku a šoupatko s ni nehejbe. Nasazuji a jede jako vítr. Vše nakládám oblekám se a loučím. Odjíždím kolem moře opet směr jih. Motor jede dobře i v tom velkém horku. Projíždím Ulcinj rušné letovisko dávám špagety a jedu do kempu k mori. Přichází hoch s tim, že mne na motorce předjížděl. Tak se domlouváme, všiml jsem si ho je ze Slovenska. Vedle obyťák z Ostravska tak začíná příjemný večer. Přichází další Slovák, takřka za tmy stavim stan a on si mne fotí s bleskem a posílá to na Slovensko. Končím v křesílku u bydliku zásoben českým pivem. Povídáme do noci moc prijemne setkání.

118.8 km

29.2 km,h

4.03.21

4,5 l

2016 07 18

Ráno vstávám za svítání a v sedm opustím kemp. Jedu do Albánie. U pekárny dávám koblihu a na hranice . Celnici mi pošlou z druhe strany, tak vidím do budky otevřeným oknem, kterým mi pak odbavuje. Kancelář vybydlená, okénko k odbavujicim autům zavřené. Černohorec mu tam hází pasy a on vždy ťukne do počítače pak si hraje s telefonem a zase ťukne odejde vrátí se a znovu. Tak vzniká fronta. Chce se mi zbavit tak vytahuje muj pas a odbavuje.Pokračuji do města Shkodra. Projíždím centrem docela rušno všichni jedou, ale i zastavuji klidně v levém pruhu do toho chodci, na kolech a skútrech v protisměru a do toho se projde nebo si lehne pes. Docela si na tento systém zvykám a zapadám do koloběhu. Největší bordel je na kruhácich tam jede každý uplně všude. Po chodnících rozložene zboží textil boty pračky mrazáky zelenina slepice ve dveřích na futru pověšené maso.Prostě kromě aut uplně všechno co tě napadne. Objiždim Skadarske jezero a vracím se do Černé hory. Dokružuji jezero a horami se dostávám k moři. Pokracuji podél moře až k trajektu přes Kotor. Zastavuji v kempu a zítra budu u moře.

203.7 Km

30,5 Km/h

6.40.00

2016 07 20

Vstávám na pátou a balím. V půl sedmé opuštím kemp a jedu na trajekt. Za 2 EUR mi převáží na druhou stranu Kotoru. Nasedám a valím pryč. Na hranicích do Chorvatska opět zdržení. Projíždím nad Dubrovníkem fotím a mažu dál. Jedu jedu jedu nic Makarska ve Splitu truchu honička jsem dost pomalý a když zprava se připojí tríproudá silnice plná rychlých aut a já jsem najednou v nejrychlejší pruhu a potřebuji do pravého je to docela zážitek. Dnes končím v kempu za Primostenem. Mam toho docela dost, ale posunul jsem se hodně na sever.

337,2 Km

32,6 Km/h

10.22.53

2016 07 21

Ráno žádný spěch. Posnidám u moře a jdu balit. Přichází němec se kterým jsem včera a ráno prohodil par slov, že až budu odjíždět tak se musím u jeho karavanu stavit na kafe. Mám naloženo jdu k němu a vedle holandan mi podává expreso němec nabízí křeslo tak si podávám ruku i s manželkami a dětmi. Povídáme prohlíží fotky ukazujeme si na mapě. Holandan mne zve k němu do Amsterdamu , že bydlení a garáž bude pro mne připravena. Na cestu ještě dostávám petku studeného vody odmítám a odjíždím. Do Vodice kousek hledám starého kámoše Edu. Chvíli bloudim zástavbou, ale najdu. Otvírá paní volá Edo a ten se nestačí divit. Asi patnáct let jsme se neviděli. Jdeme na kafe ukazuje mi opraveny brod ( loď ) ptá se na mojí manželku a na Pepu. Loučíme se a já jedu do Zadaru na trajekt. Zastavuji v malém kempu v Bibinje. Majitel mi přináší plastove křesílko a velkou sklenici červeného. Dělá si ho sám hrozny kupuje v Makedonii. Sedím s nim a jeho rodinou celý večer povídame a těch sklenic bylo mnoho dalších. V noci se jdu podivat kolem moře a ulehám vedle Lucifera nachce se mi ráno balit stan

117,8 Km

30,8 Km/h

3.49.03

2016 07 22

Ráno v pohodě nemusím balit stan. Opuštim kemp po cestě kupuji snídani a pivo na trajekt. Zastavuji před mýtnicí helmu na řídítka bundu na tašky a tlačím ke kase. Koukne na mne a řiká osoba a bicykl. Tak jsem si to myslel taky. Takže za 13 EUR to jde. Opět nekonecne dlouhých 7 hodin. Kolem poledne se paluba vyprazdnuje je velke vedro. Loď je klimatizovana, ale po vylodění jsem po deseti minutach totalne propoceny. V Lošinji dávám špagety a pivo a jedu najít nějaký kemp.

49,9 Km

25,3 Km/h

1.38.22

2016 07 23

Dnes se nikam nejede. Je pracovni den. Dělám velké prádlo protože nemám nic čistého. Zítra neděle čas odpočinku. Silnice budou stejnĕ plné aut tak se tam nebudu motat. Projíždět Terstem v neděli k večeru není taky asi dobry nápad.

2016 07 25

Ráno budíček na půl pátou. Balím a jedu k trajektu na Istrii. U trajektu pokecáme s Italem a jeho paní nalodime se a pokračujeme při kafi na lodi. V deset hodin začínám přejezd Istrie. Jedu vnitrozemím po kopcích s výhledem do dalekého kraje. Pak sjiždim do nížiny spousta políček a cesta pěkně ubíha až přijde opět výjezd který se naklání nahoru a nahoru motor už nemůže, tak zastavuji a dávám na stojánek, ale moped na stojánku pozadu sjíždí zpět dolu. Tady se nerozjedu ani se studenym motorem.Tak tlačím do kopce je velké vedro žádný stín. Pomalu stoupám na kopec. Konečně jsem tam. Lucifer vychlazený, já přehřátý nasedám a jedu dál. Po asi hodině mi zastavuje silná bouřka. Jdu do konoby a obědvám pak si dávám kafe a čekám až to přejde. Po dešti pokračuji dál. Projíždím do Slovinska a valím dál na sever krásným údolím podél italské hranice. Začíná se stmívat tak první jízda se světlem. Končím před městem Bovec. Stavím u apartmanu, ale je plno. Tak majitele vedu k Luciferovi a říkám že moc nesvítí. Ukazuje mi místo za seníkem ať si postavím stan. Domlouváme se nic stavět nebudu a vyspim se v seníku. Dává mi chlazené pivo a říká rano v 6 bude na terase kafe pošlu ti tam psa a on tě vzbudí

315,9 Km

32,7 Km/h

9.38.12

6 l

2016 07 26

Rano něco málo balím, jdu na terasu dostávám panáka a kafe. Říká, když ty takový nenormální, tak ja tě tu musel nechat. Za Bovcem opět velké stoupaní. V průsmyku hranice a vjíždím do Italie. Sjíždím dolů k jezeru a docela klidnou silnicí do Villachu. Pokračuji pod dálnicí. Jen malá chybička a jedu do jiného údolí. Tak se vracim a na sever. Silnice se začíná zvedat, tak napřed za 3 pak za2 a pak za 1. Kopec vyjíždím s třemi chladicími zastávkami. Za průsmykem sjíždím dolu a v St. Michael tankuji a řeším co bude. S velkým respektem vyrážím k Obertauernu a přemýšlím když to nedám kudy pryč. Stoupání není tak hrozné a průsmyk přejiždím. Začíná pršet a za mnou už leje. Projiždím Eben a točím do solné komory. Přijíždím k jezerum je tu dost mokro po dešti. Stavím v kempu a majitel mi nutí stavět stan do rozmočené trávy plné vody. Pod přístřeškem na betoně spát nesmím. Jen co postavím tak leje. No rakouský sedlák tak co chceme.

303,2 km

31,3 km/h

9.40.29

2016 07 27

Brzy ráno balím a odjíždím jedu rakouskem na Passau. Jedu si koupit nové hledí k Luisovi. Před obchodem je několik motorkářů a někteří mají i česká čísla. Zastavuji u nich se slovy a konečne nejaky český klan. Divně koukají, ptám se odkud to valíte? A oni, že z jihu Čech, tak říkam aha tak kam to valíte? Oni na Gardu. Asi jsem blbě koukal tak se ptá zda neznám Gardu. Opětuje dotaz a jak ty jsi se sem dostal. Tak říkám těžko ty kopce v Alpách mi daly jedu z Albanie. Chvile ticha a následuje odpověď. No tos mi teda nasral ted mám zkaženou celou dovolenou. Obhlíží Lucifera se slovy tos mi tak rozhodil, že nevim ani na co se te mám zeptat.. Kupuji hledí a jedu do Čech. Za deště dojíždím ke kámošovi Petrovi na Šumavu. Večer jdeme na pivo.

233,3 km

34,8 Km/h

6.41.45

2016 07 28

Po snídani jedeme na ryby. Je tam klid a pohoda. Za chvili tři kapry a jedeme zpět. Nakladám a jedu. Petr radí benzin kup dole u pumpy mají ho nejleší. Zastavuji u pumpy natankuji a přijíždí tři velké motorky pak další a ještě třetí parta. Dáváme se do řeči tak taky moc nechápe. Pak se seznamujeme a on je to Pepa Sršen se svými motožáky. Volá je k nám ukazuje mi jako blázna z Albanie. Dáváme foto a odjíždím. Po cestě je ještě stavuji u kamaráda Mirka prohlíží naloženého Lucifera prohodíme pár slov a dojíždím poslední 3 km domů

144,3 Km

35,2 Km/ h

4.05.38

ZÁVĚR

Cesta na jih 2016 se vydařila. Nějaké drobné problémy byly a v tom horku se z malé závady stává docela velká. Nemám žádné závazky ke sponzorům, tak jen konstatování a praxe. Stan PINGUIN po dvaceti letech super nepropršel ani v bouřkách ( tenkrát šitý u Náchoda, soudobé výrobky nemám tak nemohu posoudit) Olej MOGUL TSF je výborný i ve velkém vedru jen problém, že musím vézt olej na celou cestu, ale zahraniční značkové oleje po loňsku již pokoušet nebudu. Kapalina do pneumatik ULTRASEL absulutně nefunguje vyhozené peníze píchnul jsem ve velkém horku za jizdy a duše potom nejde zalepit (prodejce mi doporučil a prodal směs do horského kola a mopedu. Na kole jsem píchnul dvakrát a naplněné duše vyhodil. Myslel jsem ,že problém byl v teplotě. Horské kolo se tak nehřeje, ale na mopedu jsem k velkému překvapení píchnul za jízdy na naloženém mopedu při okolní teplotě nad 40C) Vlaječky od „IGELITOVEPORNO“ jsou super, po cestě hodně obdivované a pro mne velký obdiv, že něco dostanu poštou s fakturou a pak zaplatím. S tím jsem se setkal v tomto desetiletí jen dvakrát a vždy mi to vyrazilo dech.

Poruchy:

redukce na svíčce se vytrhávala ze závitu ( opakovaně na nových svíčkách)

povolil se tlumič vyfuku a zasunoval se na koleno (opakovaně)

polvolená hlava po cca 2.000 km + preventivní výměna pistních kroužků

defekt zadního kola s antipichovou kapalinou ULTRASEL za jízdy

při dešti a po nefungoval cyklocomputer cca 3 dny

vyklepaný šroubek z benzinového kohoutu