Africké dobrodružství 2008

Doplněno 6. pokračování "Podél Mauritánské trati".

Zatímco do Lisabonu směřují tisíce závodníků a připravují se na přísné přejímky svých strojů, sedím ještě u počítače (psáno 1.1.2008 v 19 h) a doháním poslední resty loňského letopočtu. Ráno ale naložím motocykl do auta a také se vydám na jihozápadní cíp Evropy, přece si 30. ročník nejnáročnější světové Rallye Dakar, nenechám ujít.
Od roku 2004, kdy společně s Dakarem absolvuji větší či menší část asistenční trasy (to podle toho na jakém jedu motocyklu a také zda jedu sám či s manželkou Lenkou, která si tuto akci také nesmírně oblíbila), si nedovedu představit, že bych zde nebyl. Letos by to tedy mělo být popáté a jak vidíte z fotografií, sedlám i velmi slušný motocykl, který mi byl pro tuto cestu zapůjčen společností Honda ČR. Zatímco čtenářům tohoto webu mohu slíbit trochu netradiční pohled na Dakar (těch oficiálních se vám i zde dostane dost) ze sedla Hondy XL700V Transalp, najdete další, tentokrát sportovně laděnou reportáž, na stránkách Supermota. Zde vyjde i test motocyklu, který v náročných podmínkách Dakaru najede nějakých 12 000 km.

Od předání motocyklu u strašnického prodejce MCH jsem s letošní novinkou již absolvoval garanční prohlídku a na tachometru je nyní necelých 1800 km. Možná si mnozí řeknete, že model Transalp a především ten nový, který má dokonce na svých kapotážích souřadnice nejvyššího alpského průsmyku Col de la Bonette, je určen spíš než pro saharské duny ke zdolávání horských průsmyků, ale nenechte se mýlit. Právě Transalp se svojí dvacetiletou tradicí je jedním z těch několika klasických cestovních endur značky Honda, které vznikly na základě popularity Rallye Paříž-Dakar. Jsem rád, že budu moci v jeho sedle tuto cestu absolvovat a mým cílem je navštívit co největší počet bivaků v nelehkých mauritánských oblastech. Vše je tedy zabaleno, připraveno, dokonce i stylový účes díky čelákovickým kadeřnicím Káče a Kláře již zdobí moji hlavu, teď jen vyrazit. Cestou budu samozřejmě sledovat všechny české motocyklové závodníky, se kterými jsem se setkával na jejich tiskovkách. a držet jim palce, aby při našem setkání na břehu Růžového jezera poblíž Dakaru stáli na těch nejlepších místech.

Jarda Šíma - (Odebírat články autora)