europ_asistance_2024



Thajsko a Bangkok Motor Show

Kapitoly článku

V Thajsku pobývám vždy pár týdnů do roka, a protože i doma v Čechách jezdím celoročně, snažím se i tady používat motorky jak jen to je možné. Thajští motorkáři by se dali zjednodušeně rozdělit do dvou skupin.

Motocykl jako dopravní prostředek

Všude, kam se člověk v Thajsku podívá, jsou skútry. Na nich nebo na maloobjemových motocyklech se jezdí do práce, na trhy, za byznisem, za zábavou. Převáží se na nich jednotlivci, celé rodiny, zboží, atd. Je možné, aby se poměr k počtu obyvatel blížil hodnotě 1:1? Téměř to tak
vypadá. Nejčastěji potkáte Hondy Wave a Yamahy Fino. Nové Suzuki Smash 115 koupíte v přepočtu za 25.000,- Kč. Kromě skútrú jsou tu hodně vidět CBR150 a CBR300R (těmi byli nedávno vybaveni thajští policisté).

Vidite že CBR 300 sedi akorát výšce běžého thajce, i thajce policisty

Neskutečný boom zaznamenala Yamaha se svým novým modelem M-Slaz (objem 150 cc), přitom motorka měla v Thajsku premiéru vloni v prosinci! Po městech dále jezdí opravdu hodně nástupců Hondy Monkey v podobě modernizované MSX. Co je zvláštní a tak trochu překvapující, že majitelé si svoje maloobjemové miláčky, tuní už od samého počátku a hned při koupi si odvážejí skútr, resp. motorku, poněkud od originálu pozměněnou. Nejčastěji to bývá výfuk a super úzké ráfky s úzkou pneumatikou. Pak další drobnosti, zrcátka, páčky, předkopy,
nosiče a jiné příslušenství.

Honda MSX 125 – asi největší zdroj tunerů, zde od velmi populárí značky H2C

Motocykl jako hobby

Bangkok je velkoměsto se vším, co k němu patří. Včetně neduhu jako jsou dopravní zácpy. Jediná linka metra, která se táhne ze severní části města do jižní, nemůže kolabující město zachránit. Mnozí obyvatelé situaci řeší po svém a k přesunům volí jednostopá vozidla. Jsou to ale
ty o objemech 125 - 150 až 300 ccm. Na prstech ruky za čtrnáct dní ve městě napočítáte velkou motorku. Ano, potkal jsem Harlely Davidson (stalo se mi to jednou před třemi roky) a nebo Ducati Panigale (vloni jednou a letos taky jednou).

Haha, ale kde jsou všichni? Jezdci na tom, co my v Čechách považujeme za velkou motorku o objemu alespon 500 ccm a výš? Už vidím, že se někteří z čtenářů ušklíbnou, když uslyší (jen) 500. Pánové, naordinujte si Thajsko, pochopíte, že motorka není o objemu, ale o srdci! Jako samostatné řidičky jsou relativně často vidět dívky - dle mého subjektivního odhadu víc než v Evropě. V každém případě, je příjemný potkat někoho, kdo je naladěný na stejnou vlnu.
Stačí si je vyfotit, zamávat na ně, ukázat palec nahoru. Vyloudí se úsměv z pod helmy. My všichni jsme pak šťastní motorkáři. :-)

 A takto to vypadá když se sejdou motorkáři největších kubatur

Praktické info:

  • zapůjčení skútru dělá cca 120,- na den (cena se dá srazit, když se zapůjčí např. na týden)
  • benzín stojí cca 18,- Kč / litr
  • když budete chtít používat vlastní helmu, stačí si koupit jetku za cca 800,- Kč
  • pro jízdy noste dlouhé rukávy nebo cyklistické návleky na paže, abyste se ochránili před slunečním spálením
  • nezapomeňte na očkováni

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (31x):


TOPlist