sumoto_leden

Motocyklové příběhy 9. – kolem Olomouce

Africa Twin 1100 je motorka, na které jsem se chtěl svézt už delší dobu. Půjčuju si redakční kousek a s Rosie vyrážíme do Olomouce, kde si uděláme procházku po centru. Z města se pojedeme podívat na další zajímavá místa jako je ptačí pozorovatelna, Svatý Kopeček a ruiny bývalého kláštera. Pojeďte s námi.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Po cestě do Olomouce se zastavujeme u Moravičanského jezera nedaleko Mohelnice, kam se chodila Rosie v létě koupat, a údajně je to perfektní místo, kde se dá smočit bez plavek (GPS 49.7783756N, 16.9589561E). Krásná modrá voda jezera, které je zatopená pískovna, opravdu láká k odhození oblečení.

Z Mohelnice je to do “Olmika” cobydup. Motorku parkujeme kousek od centra a jdeme město prozkoumat. Olomouc je statutární a univerzitní město, nabízí mnoho památek a zapadlých zákoutí. Pěkné místo pro návštěvu jsou i Smetanovy a Čehovy sady.

Doporučuju se “ztratit” a městem se jen tak toulat. Zaručeně tak objevíte mnoho zajímavých míst.
Nedaleko Olomouce je Chomoutov a u něj stejnojmenné jezero. Spolu s blízkým okolím bylo jezero v roce 1993 vyhlášeno přírodní rezervací. Vzniklo zatopením štěrkopískovny a je hluboké maximálně 2 metry s nekolika ostrůvky, které slouží jako hnízdiště mnoha druhů ptáků. V minulosti zde byl vysazen také bobr evropský, jehož výskyt je na okolních dřevinách poměrně patrný (GPS 49.6567958N, 17.2380211E).

Od přírodních krás jedeme na Svatý Kopeček (GPS 49.6301436N, 17.3392356E) vzdálený asi 7 km od Olomouce, který je historicky velmi zajímavé místo. Nachází se zde bazilika Navštívení Panny Marie, ke které se každoročně konají velké poutě a má úžasnou vnitřní výzdobu, nebo třeba dům, kde žil a tvořil Jiří Wolker. Kopeček je v nadmořské výšce 393 m n. m. a je z něj parádní výhled na Olomouc a okolí.

Od Olomouce jedeme směrem Jeseníky a po cestě se zastavujeme u zříceniny kartouzského kláštera Vallis Josaphat (GPS 49.6528967N, 17.3359619E). Místo má tajuplnou atmosféru a travíme zde asi hodinu, abychom ji dostatečně nasáli.

Příště se podíváme znovu po Jeseníkách a posoudíme, jak se nám na Africe jezdilo.
Koho by zajímalo, kde si dát toho výborného burgera z videa, tak zde GPS 49.5694886N, 17.2325039E.

Mapa a trasa:

Celá trasa ke stažení do navigace zde: export_olomouc_9.gpx

Michal Prskavec - (Odebírat články autora)

Autoři článku obdrželi prémie 21 Kč od 7 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.