Motocyklové příběhy 8. – Český ráj a Pojizeří

V dnešním díle budu pokračovat v prozkoumávání Českého ráje, který nabízí mnoho zajímavých míst a památek. Od Turnova namířím na Harachov, kde si trochu užiju klikatých silnic a den zakončím touláním po Pojizeří. Na konci videa pak shrnu můj názor na V-Stroma, kterého jsem sedlal dva týdny. A opravdu jsem si je užil.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Vyrážím z Mladé Boleslavi „zadní“ cestou na Bakov nad Jizerou údolím řeky Jizery. Už první kilometry naznačují, že dnes mě čeká prima den. První zastávkou je zřícenina hradu Valečov (GPS 50.5106769N, 15.0263625E). Při návštěvě skalního hradu nesmíte rozhodně vynechat prohlídku valečovských světniček. Jedná se o komplex 28 bytů vytesaných přímo do pískovcových skal, které se nacházejí v přilehlém lese. Sloužily jako obydlí hradní čeledi a zřejmě také jako opevněné tábořiště a zimoviště v husitských dobách.

Popojedu jen pár kilometrů a už mě čeká další skvělé místo. V restauraci Na Krásné Vyhlídce si můžete dát kávu a pokochat se výhledem, který dal tomuto místu jméno (GPS 50.5330131N, 15.0496708E). Vyhlídka je nedaleko vrchu Mužský, který je nejvyšším bodem Mladoboleslavska. Vrch je součástí přírodní rezervace Příhrazské skály a doporučuji si protáhnout nohy a jít prozkoumat okolí.

Nabuzen kofeinem sedám do sedla a přední kolo směřuji na Turnov. Po okrskách dojíždím až k Malé Skále, nad kterou se na pískovcovém ostrohu tyčí zřícenina hradu Vranov – Pantheon, jehož součástí je i malý letohrádek (GPS 50.6420858N, 15.1893175E).

Tak a teď trochu zatáhnout za plyn a protočit motor. Od Železného Brodu do Harachova vede moc pěkná silnice plná zatáček a jako bonus se vine krásnou přírodou Pojizeří. V sezóně je hojně navštěvována motorkářskou bandou. Doporučuji i vám přijet a užít si příjemné svezení. Znovu se ale opakuji, buďte na sebe opatrní a myslete i za druhé.

Ještě před Tanvaldem sjíždím z hlavní silnice a toulám se po cestách spojující malebné vesničky v okolí Vysokého a Semil. A je na co koukat. Doražte se přesvědčit na vlastní oči.

Mapa a trasa:

Celá trasa ke stažení do navigace zde: export_dil_8.gpx

Michal Prskavec - (Odebírat články autora)

Autoři článku obdrželi prémie 9 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.