Honda Fest 2014...

...aneb tři dny v sedle. Populární akce pro fanoušky okřídlené značky se letos vrátila po několika ryze českých ročnících zase jednou na Slovensko. Tím pádem se z něj zároveň vytratil i trefný dvojsmysl, protože u našich sousedů prostě žádný hotel Červenohorské sedlo nemají. Ale kvalita Honda Festu tím rozhodně neutrpěla - naopak si udržela stoupající trend.

Honda Fest 2014...

Kapitoly článku

Našim pravidelným čtenářům asi není třeba akci Honda Fest podrobně popisovat, vždyť jsme přinesli reportáže ze všech předchozích čtyřech ročníků. Těm ostatní by na úvod mohla stačit informace, že se jedná o každoroční třídenní setkání majitelů motorek Honda z České republiky a Slovenska, pořádané importérem značky. Pro účastníky je zajištěno ubytování s polopenzí, itineráře s předem připravenými trasami a vyznačenými zajímavostmi na nich,  testování nových modelů, večerní program - prostě je o ně ve všech směrech skvěle postaráno. Jenže to by byla jenom část pravdy. Největší devizou Honda Festu, kvůli které se většina lidí na akci hlásí, je přátelská a pohodová atmosféra. A ta doprovázela i celý letošní ročník.
Základna se přesunula z Jeseníků na jižní Slovensko do lázeňského městečka Dudince, a na počet přihlášených měla tahle změna výrazně pozitivní vliv. Pořadatelé během dvou měsíců před začátkem zaregistrovali rekordních 170 účastníků, tedy o tři desítky víc než vloni. Na Honda Festival, jak se akce jmenuje celým názvem, se mohou hlásit majitelé všech Hond, ale vzhledem k turistickému zaměření měla opět převahu velká endura a cesťáky. Statisticky nejčastěji tu byla zastoupena Varadera, vidět bylo také hodně Crosstourerů, ale ani Goldwingy nebyly v žádné menšině. Letošní raritou se bezkonkurenčně stala dvojice veteránů ve složení Honda VF750F rok výroby 1983 a o tři roky mladší Honda CBX750 F-II.
Naplánovat  na území Slovenska tři motorkářsky atraktivní trasy není vzhledem k rozmanitosti tamní krajiny nic těžkého, a koncentrace turistických zajímavostí je tu snad ještě větší, než hustota výskytu kvalitních silnic. Všichni, kdo se drželi dodaného itineráře se tak během prvního dne mohli pokochat při jízdě údolím Hronu pohledem na zříceninou hradu Reviště, prohlédnout si historické centrum Kremnice nebo rovnou navštívit tamní muzeum mincí, užít si dosyta zatáček na vyhlášeném sedle Šturec a cestou zpátky se ještě zastavit v Banské Štiavnici. 
Druhá etapa už svou délkou byla méně oddychová, a její absolvování včetně návštěvy některé z doporučených atrakcí (Dobšínská ledová jeskyně a Ochtínská aragonitová jeskyně) už zabralo celý den. I tak ale v podvečer zbyl čas na tradiční testovací jízdy, a všechny předváděčky od Hondy šly opět z ruky do ruky. 
Trasa posledního dne zavedla účastníky do sousedního Maďarska, což může ve spojení s motorkářskou akcí znít jako bláznivý nápad, ale věřte nevěřte - i v tak rovinaté krajině se najde kopec vysoký skoro tisíc metrů. A protože přes něj vede víc než třicet kilometrů parádní silnice, kde jedna zatáčka střídá druhou, byl by hřích tenhle úsek do trasy nezařadit. Jestli nevěříte, najděte si na mapě silnici Eger - Lillafüred.
O zábavu je na každém Honda Festu stejně dobře postaráno, jako o parádní ježdění. Kdo nechtěl odpoledne otestovat některou z novinek od Hondy nebo si vyzkoušet si přilbu Shark mohl si zasoutěžit ve zručnosti za volantem zahradního traktůrku nebo se prostě jen tak vyvalit u hotelového bazénu s orosenou sklenicí. A večery? Ty patří tradičně vyprávění zážitků z uplynulého dne, cestovatelským přednáškám a muzice.
Říká se, že nejlepší dovolená je ta, kde člověk neví co je za den. O Honda Festu tohle platí na 100 %, a teprve v neděli při odjezdu si uvědomíte, jak rychle to zase uteklo.  Celá tahle parádní akce by samozřejmě nemohla existovat bez zastřešení importérem značky pro Českou republiku, ale neobešla by se ani bez pomoci sponzorů. Všem za to patří velký dík.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.36
Známkováno: 14x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist