gbox_leden



Dokonalá zatáčka

Ve Vrbovce jsem si vyzvedl redakční motorku Kawasaki ER6n a vyrazil na teplickou, kde na mě u ÖMW čekal Filip na Yamaze XJ6, kterou měl právě na test. Vyrážíme na motardový okruh do Sosnové na kurz Dokonalá zatáčka pořádaný agenturou Mototravel.

Kapitoly článku

„Ty jsi ještě nebyl na okruhu, co!?“ zeptal se takhle jednou Filip. „Ne, nebyl, proč?“. „Tak si zapiš datum 21.4.2009 v 13.00 hodin v Sosnové a koukej si to užít.....“ tak takhle jsem se k tomu dostal - jak slepý k houslím. Nejdřív jsem si řikal co tam budu dělat, vždyť mě okruhy nebaví, ale ve skrytu duše jsem si řikal co kdyby, a vyrazil...... . 
Po příjezdu do Sosnové jsem se zaregistroval a prohodil pár slov s organizátorem Jirkou Pánkem a naším instruktorem Radkem Brabcem členem týmu Motorace (závodů CEC) a než jsem si stačil odskočit, tak už začínal briefing. Teprve tady jsem se začal rozhlížet po ostatních účastnících kurzu Dokonalá zatáčka. Byla tu jedna žena, jeden natěšenej mladej kluk, dvě cestovní endura, tři starší páni, z toho dva měli čisté okruhovky a začínali závodit, pak jeden se starší silnici no a já s ER6.
Na briefingu, který trval asi 30-40 minut, nám bylo vysvětleno chování na okruhu co a jak se dělá, která vlaječka co znamená a všeobecná pravidla předjíždění. Radek nám vysvětlil ideální stopu průjezdu zatáčkou, techniku jízdy, nastavení motorky a prozradil něco málo ze svého umění. Důležitá informace padla několikrát, okruh a kurz není zaměřen na rychlost, ale na techniku jízdy průjezdu zatáčkou!!!! Rychlost přijde sama!!!
 
První jízda na okruhu byla rozdělena na dvě půlky. Prvních 10 minut jsme všichni jezdili ve vláčku za instruktorem, který nám ukazoval ideální stopu. Na cílovce jsme se všichni vystřídali za instruktorem a projeli si to znovu z první lajny, abychom viděli od profesionála, jak se to dělá. 
Druhá 10 minutová půlka probíhala na střídačku. Vždy jeden z nás jel s instruktorem a ten ho natáčel na video. Cílem je, aby jste pak následně na druhém briefingu rozebrali co a jak děláte špatně a poradil Vám co a kde zlepšit. 
Bohužel naše první jízda byla prokletá, protože kamera odmítla spolupracovat. Škoda, že jsme neměli možnost se vidět in natura. Naštěstí jsme měli instruktora profesionála, který si pamatoval, co kdo dělal špatně. Co vám mám povídat, skoro všichni jsme dostali studenou sprchu. Já osobně se prý jenom vozím, náklon dobrý, ale chce vidět víc akce. Základ všeho: vysednout, ramena kolmo k tečně zatáčky, uvolnit vnitřní ruku apod. Ostatně od toho jsme tu a byla by škoda to nevyužít. Abych se přiznal, první jízda mě nijak neoslovila, připadal jsem si jak na autodráze, ale rozhodl jsem se, že si tu druhou jízdu vychutnám a ukážu, že umím i nějakou „akci“. 
Byl domluven druhý pokus natočení videa každého z nás s tím, že si budeme jezdit po okruhu jak umíme a zlepšovat průjezdy zatáček s mírným vysedáváním. Instruktor mezi námi jezdil a každého z nás natočil. Jezdili jsme na okruhu a čas rychle utekl, než jsem se stačil rozkoukat už nás hnali červenou vlajkou ven, a to mě to začalo bavit a užíval jsem si každou zatáčku. No co, v nejlepším se má přestat. 
Na třetím briefingu jsme se konečně viděli in natura a už bylo vidět veliké zlepšení nás všech. Na všech bylo vidět napětí a chuť jít znovu na okruh. Prostě nás to chytlo všechny. Rychle jsme rozebrali chyby, občerstvili se a vyrazili znovu na okruh.
Poslední jízda byla super. Celkově jsme všichni zrychlili a užívali si každou zatáčku. Nikdo z nás nespadl - možná právě z důvodu sebekázně a rady instruktora, kdy nám kladl na srdce, že nejde o rychlost, ale o techniku jízdy. Škoda, že jsem neměl slajdry na kalhotách a najeto víc s redakční motorkou - teprve pak bych si to užil víc!!
Celkově jsem měl super pocit, že jsem se naučil něco nového a strávil fajn odpoledne mezi lidmi, co jezdí srdcem a chtějí si tu jízdu na motorce ještě více užít. Mototravel jednoznačně doporučuji - jsou to příjemní profesionálové a vědí co je potřeba. Ostatně z jejich kurzů si vybere opravdu každý od začátečníka až po zkušeného jezdce.

Informace o redaktorovi

Jakub Janata - (Odebírat články autora)
Filip Tichý - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):


TOPlist