sumoto_leden



BMW Motorrad Days letos s rekordní účastí

Německý Garmisch se během uplynulého víkendu stal už podvanácté Mekkou všech majitelů a příznivců motorek BMW. Ideální motorkářské počasí, zajímavý program a devadesáté narozeniny mnichovské značky přilákaly rekordních 40 tisíc návštěvníků z celého světa. A věřte, že bylo celý víkend na co koukat.

Kapitoly článku

Z našich předchozích reportáží už možná víte, že BMW Motorrad Days má trochu jiný scénář než srazy, které se obvykle konají v tuzemsku. Všechno se samozřejmě také točí kolem motorek, ale takové kratochvíle jako házení převodovkou do dálky, soutež v pití piva na čas nebo miss mokré tričko v Garmischi nepotkáte. Víkend se totiž dá strávit mnohem smysluplněji, jak se mohli přesvědčit všichni, kdo na výroční BMW Motorrad Days 2013 přijeli. A nebylo jich zrovna málo - organizátoři hlásí rekordní návštěvu. Letos našlo cestu do Garmische více než čtyřicet tisíc motorkářů ze čtyřiceti zemí světa, přičemž nejdelší štreku po ose musel absolvovat účastník z Číny. Také dvacet motorkářů z klubu BMW Motorrad Malajsie po třitýdenním putování určitě rádo vidělo ceduli Herzlich Willkommen. Početnější skupiny pak tradičně tvořili návštěvníci z Německa, Itálie, Francie, Rakouska a Británie, ale často byly v davu slyšet i slovanské jazyky včetně češtiny. Touto cestou bych rád pozdravil všechny krajany, se kterými jsem měl tu čest se v Garmischi potkat.
Jádro letošního programu se hodně podobalo předchozím ročníkům, ale objevilo se také několik potěšujících novinek. Stánky vystavovatelů se vším možným co se týká světa jedné stopy, enduro park s možností vyzkoušet některý GS model na šotolině, testovací jízdy na nových modelech, vyjížďky po okolí s průvodcem, kaskadérská vystoupení, autogramiády závodníků, cestovatelské dokumenty - už to by bohatě stačilo k tomu, aby se nikdo neměl šanci nudit ani minutu. Vzhledem k devadesátému výročí značky BMW ale pořadatelé přišli se spoustou zajímavých nápadů. Historii firmy byla věnována expozice "90 Years of BMW Motorrad", která ve speciálním stanu o rozloze 500 m2 provedla návštěvníky všemi významnými milníky v dějinách BMW. Průvodci z firemního muzea poutavě a vyprávěli například o prvních modelech R32 z roku 1923, které neměly v základní výbavě světlo ani klakson, a zákazník si musel připlatit dokonce i za přední brzdu. K vidění byly i další legendární bavoráky a různé prototypy, které se ani do výroby nakonec nedostaly.

Příznivce stále populárnějších café-racerů musela určitě potěšit sekce vyhrazená custom scéně, kde svůj stánek postavili mimo jiné i legendární úpravci Ace Cafe London nebo Blitz. Kolorit areálu Custom Bike nádherným způsobem dotvořila dobová stěna smrti Motodrom, která je nejstarším zařízením svého druhu na světě. Divácký zájem o místa v hledišti nad vysokou arénou z dřevěných prken překonal všechna očekávání, a kaskadéři na starých motocyklech Indian a BMW museli zdvojnásobit počet vystoupení. 
Ještě větší diváckou atrakcí pak byl sobotní závod BMD Classic Boxer Sprint, pořádaný v rámci BMW Motorrad Days vůbec poprvé. Parta nadšenců, která si říkáTeam Glemseck 101, odvedla při organizaci klasických sprintů na 1/8 míle perfektní práci, a díky těmhle chlápkům s napomádovanými vlasy - a samozřejmě všem 32 přihlášeným závodníkům na dvouválcových boxerech v nejrůznějších úpravách - se v ulici Sankt-Martin-Strasse na pár hodin vrátil čas do šedesátých let. Na start závodní rovinky se mimo soutěž postavil i nedávno představený koncept Ninety od Rolanda Sandse, v jehož sedle se role předjezdce ujala americká závodnice a nejrychlejší žena planety Valerie Thompson. Vedle ní startoval šéf designu BMW Edgar Heinrich.
Na všeobecně skvělé náladě se kromě večerního veselí v obrovském party stanu podepsalo také nádherné počasí, které v minulosti často přidělalo pořadatelům vrásky. Také proto se spousta účastníků rozhodla vyždímat z letošního ročníku BMW Motorrad Days maximum pozitivní energie, a zůstat i na nedělní část programu.  Poslední den modro-bílého víkendu mohli začít tradiční snídani pod otevřenou oblohou, v poledne zajít na motorkářskou mši a v mezičase obdivovat nádheru okolních hor při tandemových letech na paraglidovém padáku, či vyjížďce lanovkou. Kdo letos v Garmischi chyběl, ochudil se o jeden z nejvydařenějších ročníků BMW Motorrad Days. Na příští rok ale pořadatelé slibují další zajímavé novinky v programu, a tak si raději zapište do kalendáře už teď termín 6. – 8. července 2014.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 186 cm

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (13x):
Motokatalog.cz


TOPlist