Nový turistický rekord: 15 zemí za 22 hodin

Trhat rekordy se dají v různých disciplínách, přičemž mnohé souvisejí s motocykly. Belgičan Thierry Sarasyn evidentně rád sbírá samolepky jednotlivých států, protože v sobotu 20. května ustavil už svůj druhý světový rekord v počtu projetých zemí během jediného dne.

Jó, to se mu to v té Evropě sbírá, když jsou tam všechny země na sobě nahňácané a mají skvělou dopravní infrastrukturu, mohli by si postesknout jinde na světě. Ale my se tady taky musíme potýkat se silnými dopravními zácpami a výraznými rychlostními omezeními, takže ono to také není jenom tak, naskočit na motorku a vyrazit. A na to, abyste vydrželi v sedle celý den, to už musíte mít hodně specifickou náturu. Thierry Sarasyn je přesně ten případ. Když v roce 2021 obletěla svět zpráva, že Ital Valerio Boni dokázal během 24 hodin nakouknout do 11 zemí, vzal to jako výzvu a loni zvládl za jediný den 13 zemí. Šlo o teprve druhý oficiálně zaregistrovaný rekord, ovšem radost z něj mu trochu vzaly poněkud znevažující reakce. „Objevily se zkazky, zejména v online světě, o motorkářích, kteří dali za jeden den 14 zemí, dokonce existuje video z jízdy, kdy někdo navštíví 15 zemí během 24 hodin a 3 minut. Ovšem žádný z těchto výkonů nebyl zaregistrovaný se sledovacím zařízením nebo případně trval déle než 24 hodin. Po 13 zemích za jediný den jsem přísahal, že už nikdy, jenže…“

Jenže mu to prostě nedalo a chtěl překonat i ty neoficiální rekordy. Jeho potrhlý pokus podpořil importér značky Kawasaki do zemí Beneluxu, který mu poskytl Versys 1000 SE vybavený sledovacím zařízením, a na něm Thierry odstartoval v pátek 19. května z Polska a po 22 hodinách v 19:59 následujícího dne překročil hranice Nizozemska, když mezitím urazil vzdálenost 2200 km, prý při respektování dopravních předpisů každé země. A jak je přitom vidět z fotek, počasí mu úplně nepřálo. „Bylo to lepší, než jsem předpokládal, zejména když jsem v Rakousku ztvrdl hodinu kvůli zavřenému tunelu. Měl jsem ale už zkušenosti z loňska a věděl jsem, co je při téhle cestě důležité. Říkat, že bych mohl najet ještě mnohem víc, by bylo chvástání, nicméně byl jsem jednoznačně méně unavený než loni, a to jsem dal o 400 km, dvě země a tři hodiny v sedle víc. Versys by ale ještě jezdil dál. Nicméně mám pocit, že více zemí už během jediného dne bezpečně navštívit nelze a že tenhle rekord nějaký čas vydrží.“

Thierry, buď bez obav, my v redakci se o jeho překonání určitě pokoušet nebudeme. Pokud byste chtěli vidět, kudy Thierry Sarasyn jel, koukněte na tento odkaz. Navštívenými zeměmi bylo Polsko, Česká republika, Slovensko, Maďarsko, Chorvatsko, Slovinsko, Itálie, Rakousko, Německo, Lichtenštejnsko, Švýcarsko, Francie, Lucembursko, Belgie a Nizozemsko. Jsou lidi, kteří tohle nedají za celý život, natož za jediný den!